Mikropenis

Oroligförälder

Trådstartare
Nytt konto men gammal bukefalist.

Min son fyller snart 5 år och jag har börjat oroa mig för hans penisstorlek. Eller börjat, jag har egentligen alltid tyckt att den är väldigt liten.

Jag har självklart inte mätt den men när han står upp så är det mest förhud som syns. Är han kissnödig skulle jag uppskatta storleken till 1-2 cm.

Att han "bara" skulle ha liten penis är såklart något jag struntar i, men nu oroar jag mig alltså för att han har mikropenis. Hans pappa hade liten penis som barn och kom aldrig in i puberteten, så han fick testosteronsprutor som tonåring. Det kanske är något genetiskt?

Han har 5årskontroll på BVC i sommar så jag kommer ta upp min oro där. Men jag undrar ändå om någon här har erfarenhet av mikropenis?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 184
Senast: Destiny_D
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 993
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 993
Senast: Pinus
·
Hundhälsa Börjar med att säga att vi har tid hos veterinären, men skulle uppskatta att läsa om andras erfarenheter tills dess. Våran tioåriga...
Svar
2
· Visningar
618
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp