Mild vinter orsakar lerkris i hästhagar: ”Det går inte i längden”

Det milda vintervädret i västsverige innebär att många hagar är fulla av lera, på grund av att den inte har frusit. Något som innebär problem för hästägare och ridskolor.
– Det värsta som kan hända är att vi inte kommer kunna använda våra hagar, säger Erica Lundqvist, verksamhetschef på Göteborgs Fältrittklubb.
 
På tal om träskmark... Min vinterhage bakom staketet... 🙈 😭
Har som tur är uppgrusad vid ligghall och foder etc.

IMG_20200119_144944.jpg
 
Sedan tänker jag att man kanske måste gå ut i media på detta sätt för att få kommunen att ge pengar för detta (förutsatt att det är en kommunägd ridskola). Oftast sitter pengarna långt inne och det enda sättet att krama ur dem är lite mediapådrag.

Annars får man väl punga ut skiten själv men en ridskola brukar inte tjäna miljoner i vinst även om det säkert finns ridskolor av den sorten också.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 084
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 047
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
1 940
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag fick besked om att jag inte får byta ridgrupp till hösten, vilket orsakade en hel del besvikelse och satte igång tankar om vad jag...
Svar
0
· Visningar
418
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp