mildaste sporren

O

oh_darling

ja jag vet att en sporre kan vara hur mild som helst beror på var den sitter osv...

det jag tänkte på att visst är det den sporren med en rund skiva som rullar, som är den mildaste?
 
Jag har alltid lärt mig att en kort kula är mildast.
Jag har tex. 10mm kula på ponnyn bara för att han inte klarar av nåt annat...
 
fast som oh_darling skrev så är ju en sporre med slät rulle snällare för att den rullar hela tiden.
 
I dressyr sektionen fick vi i styrelsen prova på lite olika "hjälpmedel" till hästar.. bla. sporrar och då var det just en lite maskin en robbot som tryckte sporren på dig och drog den fram och tillbaka... allla sporrar gjorde ont förutom dom med rullar. det finns med släta rullar och sådana med rundad stjärna, den är inte vass eller på något sätt skadlig för hästen. Maskinen tryckte med samma tryck hela tiden mot låret i det här fallet. så den tryckte inte lösare eller så. Men så jag tycker dom med rullar e bra, har ett par, med en rullande blomma på, eller vad man nu skall kalla den. och sedan ett par vanliga 2cm kulor.

:bow:
 
jag skulle vilja ha släta, asså inte stjärnsporrar eller "blomsporrar" som du sa... finns dem också på hansbo? hittar inte..
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa nya sporrar då det blivit ngn liten kant på mina rundade, är rädd att de ska bli vassa. Vill ha ett par rundade...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: zarmino
·
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 846
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 202
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Undrar om någon här har erfarenhet av Pondus färskfoder och då särskilt gällande Pondus mild? Ascot har ätit Emmzo helfoder i många år...
Svar
10
· Visningar
903
Senast: Vassi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp