Miljonhästen dödad – i sin egen hage

Avundsjuka människor? :confused: Jättesorgligt givetvis, men att det var just en "miljonhäst" som utsattes för detta och inte en "vanlig" häst får ju mig definitivt att tänka att det inte gäller en knäppis som går in i en slumpad hage och skär upp en häst. Utan mera ett brott med ett mål. :cautious:

Säger givetvis inte att det ena är mera brottslig eller avskyvärd än den andra, menar mera att det kan isåfall vara en helt annan sorts gärningsman.
(Om de redan nämner det i artikeln så ber jag om ursäkt, har inte läst den.)
 
Avundsjuka människor? :confused: Jättesorgligt givetvis, men att det var just en "miljonhäst" som utsattes för detta och inte en "vanlig" häst får ju mig definitivt att tänka att det inte gäller en knäppis som går in i en slumpad hage och skär upp en häst. Utan mera ett brott med ett mål. :cautious:

Säger givetvis inte att det ena är mera brottslig eller avskyvärd än den andra, menar mera att det kan isåfall vara en helt annan sorts gärningsman.
(Om de redan nämner det i artikeln så ber jag om ursäkt, har inte läst den.)
Tydligen en häst till på jordbruks högskola som fick sätta livet till på samma sätt bara dagar innan "miljonhästen". Tror mer på sjuka människor i det här sammanhanget... hoppas polisen får fast i dom så de kan stoppa fler hästar att möta samma öden.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För en vecka sedan hittades en död häst med vad som beskrevs som stickskador på kroppen i en hage på Alnö utanför Sundsvall. Polis och...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 922
Hästhantering I maj 2022 så hittade vi en underbar 16 årig Irländsk sporthäst som vi bestämde att vi skulle köpa. Efter godkänd besiktning så köpte vi...
Svar
17
· Visningar
3 257
  • Artikel
Hästnyheter Sofia Ljunggren, 31, fick ingen bra start på det nya året. På nyårsdagen hittades hennes älskade häst Confetti livlös – troligtvis...
2
Svar
32
· Visningar
3 087
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp