Min 6 åriga hane blev döv efter blivit sövd!

Svantes matte

Trådstartare
Hej! Har en 6 årig chihuaua kille som fått ta bort tänder 3 ggr och klarat narkosen bra. Förra veckan skulle han ta bort igen och sövdes, men under narkosen minskade andningen så han fick väckas utan ingrepp, dom vågade inte ha han sövd. Dagen efter så tyckte jag att han va lite svår att få kontakt med men tänkte att det kanske beror på medicinen han får ( metacam ) han har väldigt dåliga tänder o antagligen ont så därför medicinen just nu, har fått den efter dom andra op gångerna o aldrig problem! Men efter en dag till så märkte vi att han hör inget, ingenting!! Dagen innan sövningen va han lös o jag pratade med honom o sa stanna o då stannade han o vände sig emot mig så därför vet jag att han hörde. Han har tagit olika blodprov nu och kollat öronen, men hittar inga fel, dom har aldrig varit med om detta heller, ingen aning vad som hänt. Har nån av er varit med om detta el hört om detta!? Är jättejobbigt nu för honom, ligger o tittar efter oss hela tiden o kan inte slappna av. Ingen aning om han får tillbaka hörseln!? Aldrig haft problem med sina öron under dom 3 åren vi haft honom, ( omplacerad till oss )
 
Vad säger veterinären? Här lär du behöva göra någon form av undersökning hos veterinär för att se vad problemet är. Det är omöjligt att spekulera i vad som hänt, om det har något med narkosen att göra eller något annat, om det kommer bli bra igen etc. Jag har personligen aldrig hört talas om att en hund tappat hörsel efter narkos och jag kan heller inte se hur det skulle kunna hända. Det skulle ju kunna vara något annat som råkat hända samtidigt, utan att det har något med narkosen att göra. Men, som sagt, du behöver få hunden ordentligt undersökt för att se vad som är problemet.
 
Vad säger veterinären? Här lär du behöva göra någon form av undersökning hos veterinär för att se vad problemet är. Det är omöjligt att spekulera i vad som hänt, om det har något med narkosen att göra eller något annat, om det kommer bli bra igen etc. Jag har personligen aldrig hört talas om att en hund tappat hörsel efter narkos och jag kan heller inte se hur det skulle kunna hända. Det skulle ju kunna vara något annat som råkat hända samtidigt, utan att det har något med narkosen att göra. Men, som sagt, du behöver få hunden ordentligt undersökt för att se vad som är problemet.
Jo han ska ev göra en röntgen på huvudet så man även kan se mellanörat, jag tänker om det blivit något tryck el så när dom fick väcka honom snabbt eftersom hans andning gick ner, men det är bara mina tankar! Han ska sövas på Torsd igen för att ta bort dom onda tänderna, han har fått remiss till ett större djursjukhus än där vi brukar gå! Sen får vi ta tag i hörselproblemet
 
Jo han ska ev göra en röntgen på huvudet så man även kan se mellanörat, jag tänker om det blivit något tryck el så när dom fick väcka honom snabbt eftersom hans andning gick ner, men det är bara mina tankar! Han ska sövas på Torsd igen för att ta bort dom onda tänderna, han har fått remiss till ett större djursjukhus än där vi brukar gå! Sen får vi ta tag i hörselproblemet
Han har tagit olika blodprover som va bra, och dom har tittat i öronen som åxå såg bra ut!
Veterinären har pratat med kollegor som inte heller varit med om detta. Han kanske ändå skulle förlorat hörseln men att det blev från ena dan till andra är väldigt konstigt!
 
Han har tagit olika blodprover som va bra, och dom har tittat i öronen som åxå såg bra ut!
Veterinären har pratat med kollegor som inte heller varit med om detta. Han kanske ändå skulle förlorat hörseln men att det blev från ena dan till andra är väldigt konstigt!
Det är inte någon infektion från tänderna som spridit sig till innerörat?
 
Olika blodprover han tagit va bra, men tycker det är konstigt att han vaknar upp efter narkosen o inget hör? Han hörde innan på fm, jag sa olika saker till honom som han följde. Men det kan ju kanske va infektion från tänder, men båda öronen samtidigt? Men vi ska gå vidare med detta o kolla så inget hänt i huvudet o kolla mellanöron! Hittar inga konstiga biverkningar på Metacam heller!
 
Olika blodprover han tagit va bra, men tycker det är konstigt att han vaknar upp efter narkosen o inget hör? Han hörde innan på fm, jag sa olika saker till honom som han följde. Men det kan ju kanske va infektion från tänder, men båda öronen samtidigt? Men vi ska gå vidare med detta o kolla så inget hänt i huvudet o kolla mellanöron! Hittar inga konstiga biverkningar på Metacam heller!
Skiktröntgen av skallen låter klokt. Tänker också att det kan vara relaterat till dom dåliga tänderna i första hand.
Syrebrist under narkos skulle kunna uppstå som komplikation, och hjärnskador där av. Dock brukar det inte yttra sig i enbart dövhet.
 

Liknande trådar

Katthälsa Usch, imorgon ska min fina vän opereras :(. Han har 8 tänder kvar och nu är det alltså dags för att dom ska väck dom också (dvs alla de...
2
Svar
24
· Visningar
2 404
Senast: Jen80
·
Ekonomi & Juridik Hej! Sitter och funderar och funderar men kommer inte fram till någon som känns bra... Lämnade iväg min ena häst till en fodervärd i...
Svar
14
· Visningar
2 267
Senast: ZaNdRoRiA
·
S
Övr. Hund Anonymt nick, om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, det är jobbigt redan som det är. Jag har aldrig varit helt...
Svar
9
· Visningar
1 577
Senast: Sand
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
13 357
Senast: Legolaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp