Min älskade Floor

Snälla hjälp mig att hålla tummarna för Floor! Hon har tappat i vikt, piper när hon kissar och är hängig. Hon var sjuk för ett par veckor sedan också men hämtade sig då snabbt med värme och extra mat. Vet inte om detta är relaterat. Tack och lov så äter hon själv iallafall! Jag har fått tid hos min vanliga veterinär 10.30 men de kan inte göra så mycket mer än röntga för urinsten så jag ska ringa till en annan klinik så fort de öppnar och hoppas på att de har tid.

Detta känns så jävla hopplöst! I princip varje gång jag försökt rädda sjuka marsvin de sista åren så har det slutat med att de dör ändå eller jag fått avliva dem pga komplikationer 😭 Epica lyckades jag rädda för knappt ett år sedan men inte Onesie, Tangle, Trassel, Elli, Trubbel eller LS 😭 Bonnie, Nathalie och Lonlon fick jag avliva för de var så pass gamla att det hade inte varit snällt mot dem med operationer. Och Nosti som bara låg död en morgon. Och detta är bara senaste 3-4 åren 😭

Floor är min ögonsten! Jag älskar henne så att det gör ont! Jag älskar såklart de andra också men Floor har något extra.
033CCF7F-6640-4C18-B402-229CDEDDCE60.png
 

Det syns verkligen på bilden att hon ser frisk ut. Blank och fin i pälsen och pigg i ögonen. Imponerande viktuppgång!

Låter mycket klokt att fortsätta ge Metacam. De gånger jag haft marsvin som druckit mycket har det alltid handlat om smärta, av ena eller andra anledningen.
Nu är hon visserligen nybadad så pälsen skiner extra mycket, men det är verkligen extrem skillnad på den! Och jag är så glad att hon äntligen verkar ha hämtat sig från svälten! Att fyra ynka månader kunde förstöra så mycket i nästan 1,5år av hennes liv :cry: Jag måste komma ihåg att fråga hennes uppfödare hur det gick med den andra som kom tillbaka samtidigt som Floor nästa gång jag träffar henne

Jag tror fortfarande att det är urinvägarna för när jag har satt ut metacamen så har hon börjat kissa ned sig igen nästan direkt. Det kan ju också vara pga det ökade drickandet, men jag tycker att urinen luktar starkare trots att den borde vara mer utspädd. Oavsett så mår hon toppen så länge hon får metacam och så länge hon gör det så vill jag inte peta för mycket i det för det kommer bara att stressa upp mig
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vill bara visa mina älskade marsvin :love: 4PUoY-14 MGJ UGP GP Define Ubblebubble *Bubble* Bubble är min gammelfarbror som snart fyllar...
2
Svar
33
· Visningar
5 069
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp