Min älskade vän är borta

nightcrawler

Trådstartare
Fick ta bort min älskade vän i förmiddags :cry: det känns så tomt. I 22 år fanns hon där. Hon har varit dålig sen i fredags och nu gick det inte mer. I söndags blev det mer och i går lite till och i morses ringde jag vet. för hon var så dålig. Det känns bra att veta att hon inte lider men det gör så ont att hon är borta. Jag vet ju att vi gjorde vad vi kunde och hon var ändå gammal och hade ingen motståndskraft. Men ändå, det känns så sorgligt att det skulle sluta så här. Allt tack vare att det kom en häst och hade med sig nån skit. Och ägaren bara slår allt ifrån sig. Jag är så ledsen och bitter nu :cry::cry::cry:
 
Beklagar din förlust Så trist och tråkigt.
Och framför allt onödigt. Om de kom någon skit från en nykomling menar jag.
Vet du vilken typ av smitta den förde med sig?
Har vänner som också har sjuka hästar nu. pga en snorig häst i en transport. Otroligt tråkigt. :cry:

* Jenny *
 
Beklagar din förlust Så trist och tråkigt.
Och framför allt onödigt. Om de kom någon skit från en nykomling menar jag.
Vet du vilken typ av smitta den förde med sig?
Har vänner som också har sjuka hästar nu. pga en snorig häst i en transport. Otroligt tråkigt. :cry:

* Jenny *
Det började med nån virusinfektion. Sen blev det sekundärt. Vi vet inte vad proverna säger men vet. är inne på kvarka. Dock inte den vanliga smittsamma utan nån sån där "falsk kvarka" som inte smittar. Hon och en häst till fick vaskulit och muskelsönderfall. Sen fick hon en massa konstigt näsflöde och kunde knappt andas. Den 27e får vi tidigast reda på vad proverna säger.
 
Fick ta bort min älskade vän i förmiddags :cry: det känns så tomt. I 22 år fanns hon där. Hon har varit dålig sen i fredags och nu gick det inte mer. I söndags blev det mer och i går lite till och i morses ringde jag vet. för hon var så dålig. Det känns bra att veta att hon inte lider men det gör så ont att hon är borta. Jag vet ju att vi gjorde vad vi kunde och hon var ändå gammal och hade ingen motståndskraft. Men ändå, det känns så sorgligt att det skulle sluta så här. Allt tack vare att det kom en häst och hade med sig nån skit. Och ägaren bara slår allt ifrån sig. Jag är så ledsen och bitter nu :cry::cry::cry:

Beklagar 💜
 
Beklagar verkligen. Det är ju aldrig lätt att mista en vän. Inte blir det bättre när orsaken är något som kanske inte hade behövt hända och att det sker en dag som den här.
 
Det började med nån virusinfektion. Sen blev det sekundärt. Vi vet inte vad proverna säger men vet. är inne på kvarka. Dock inte den vanliga smittsamma utan nån sån där "falsk kvarka" som inte smittar. Hon och en häst till fick vaskulit och muskelsönderfall. Sen fick hon en massa konstigt näsflöde och kunde knappt andas. Den 27e får vi tidigast reda på vad proverna säger.

Så tråkigt.
Beklagar än en gång

* Jenny *
 
Det är alltid vidrigt att mista en vän men när någon annans brist på omdöme är orsaken är det än mer hjärtekrossande :cry: Det hade ju inte behövt hända.

Jag beklagar verkligen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
586
Senast: yamyam
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 600
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp