Min andra katt sörjer

I

Icebabe_1

Tack för all respons i min förra tråd om Nemouse som gick bort för oss,nu är jag så bekymrat för min andra katt,Blacky,han har inte ätit sedan lördag,och går å ropar dygnet rundt,han sörjer så veldigt att jag börjar undra vad jag skall göra för att få han ut av sörjandet.veterinären sa att med den historien är det 50 % sjanse att han sörjer sig till döde,då bandet mellan han och Nemouse var så starkt.veterinären sa jag kunde å några tabletter som gör han bättre några dagar,men hon trodde han ville ramla tilbax i sörjandet efter.
nu är frågan om jag skall ner till katthuset och leta efter en ny vänn åt honom,men jag har inge lust,inge lust att ta hem en ny katt,men frågan är....är det bäst för Blacky?
 
Är Black van att ha en kattkompis kanske han skulle må bäst att att få en ny kompis, även om det är Nemouse han saknar. Tror inte att katter tänker riktigt så, utan han blir säkert glad om det är en kompis han kommer bra överens med.

Köper du katt på Katthemmet får du ju "öppet köp" om det inte skulle fungera. Det brukar ju finnas kattungar där också. Det brukar väl vara ganska svårt att få två vuxna katter att bli bra kompisar.

Det kanske skulle vara bra för dig också att få en ny liten älskling. Siri köpte jag vuxen från katthemmer (bor också i V-ås) för två år sen och det var ganska svårt att ta till sig en vuxen katt. Nu är hon ju precis allt för mig, så visst går det. Tror nog på kattunge i ditt fall om du bestämmer dig för att skaffa en kompis till Blacky. Men jag förstår dig. Risken är att det blir "fel" eftersom det knappast blir någon ny Nemouse.

Hur mår du nu då förresten? Hoppas du kommer fram till ett bra beslut...
 
För din kisses skull ska du nog skaffa en ny kompis. Det brukar gå lika bra med en vuxen katt.
 
jag mår inge vidare,ljuset brinner varje kveld för Nemouse,och tårarna kommer rätt fort trots att jag forsöker låta bli...
jag tror det bästa är att ta hem en ny åt Blacky,jag fick i han lite mat idag,3 tuggor,men så gick han bara derifrån och gömde sig under sängen,han kom inte fram före några timmar senare,och lade sig i soffan och sov.jag skall ner till katthuset denna vecka och sätta mig och titta,jag vet jag borde se bort från vad jag känner själv,för Blacky lider åpenbart.
 
Jag tror ni behöver en ny kompis båda två... Dom brukar ha fina katter på katthemmet. Finns säkert någon du tycker om! Lycka till!
 
Hoppas att du hittar en ny kompis! Lycka till!
Stor kram till dig!
 
tack..jo jag vet inte faktisk.vi skall ner till katthuset idag halv fyra,pyret88 skall vara med mig så jag kan sitta å diskutera lite med henneden som vill se nemouse hur han såg ut kan se han på min hemsida....han har ett eget hörn der inne med sin historia.
tack för alla svar och kramer........
 
Hur gick det? Hittade du nån söt kisse?

Jag tittade förresten på bilden på Nemouse. Jättefin verkligen!
 
det har blivit utsatt till nesta vecka tyvärr,pgr av vissa personliga problem i stallet.

ja,nemouse var verkligen en fin katt,

vi har nu bestämt att vi kommer hemta hem en ny åt blacky,då vi ser på hans bästa
 
Första veckorna efter min honas bortgång lucia i fjol, var min Puss, alldeles ifrån sig. Och ville mest vara i knät. Men han lugnade sig. Iofs ska han helst ligga vid kudden numera och sover jag för djupt, gnäller eller sover för länge, så "klappar" han mig på kinden eller "kloar" mig i läppen, så jag vaknar. Han vill också vara med hela tiden när jag är hemma. Men han verkar må bra. Jag funderade på att skaffa en katt till som sällskap. Vi får se, med tiden. :)

Jag tror att Pussen accepterade Fias bortgång, igenom att han såg att hon blev sämre och sämre... Första dagarna hon insjuknade försökte han ju busa igång henne, sedan tvättade han henne och när hon blev tröttare och tröttare, så nonchalerade han henne i stort sett. Han förstod helt enkelt att hon var för dålig att bli OK igen. Det var bara jag som hoppades... :cry:
 
jo,din katt låter som min gjorde då Nemouse var i livet,
men det var bara det på slutet att Blacky inte aksepterade att Nmeouse eventuellt inte kom överleva.han hoppade up å forsökte få han till å gå och förstog inte att han hadde så ont å svårt att andas att han inte kunde reagera på blacky.
då vi kom hem igjen utan nemouse den dagen,var blacky från sig av förvirring sorg och mm.
han är idag lite bättre,det har nu gått en vecka sedan Nemouse lämnade oss,Blacky har till idag ätit en och en halv påse blötmat,inget annat,han leker lite med oss,men gömmer sig mest om dagen och vill inte fram,han går ennu å letar å ropar,och det river mig i hjärtat.
vi skall nog hemta hem en ny katt åt honom,det blir så hårdt för oss,men som sagt måste vi tänka på blackys välvära.inte vår egen.vi vill inte ta hem nån kattunge från nått hem,vi menar att så lenge vi måste ta hem nån ny katt,kan vi lika bra hjälpa dom som inte alls har nått hem,alltså katthuset.så får vi se.....

Jag visste att det var svårt att förlora ett djur,då jag läste andra som hadde gjordt det,led jag med dom,men så her svårt trodde jag aldrig det skulle vara :cry:än idag har jag svårt för att hålla mig när jag ser Nemouse på bild,och jag kan tro det är lika för många andra.
Jag hoppas alla katter som har gått vidare hittar nemouse och hjälper han till rätta i det nya hemmet han kommer leva evigt i nu,
och till alla som har örlorat en katt eller ett annat djur i familjen,jag lider med er och skickar en stor kram. :(
 
idag var vi å tittade på en kattunge,jätte söt tjej,hon har samma blick som Nemouse hadde,lika lugn,för att vara en unge,det gjorde att jag kände att Blacky ville tycka om henne,så vi tog henne med hem,vi kallar henne nu för Missy.

jag hadde rätt,Blacky vart överlycklig då vi kom in dörren med henne,han pratade hela tiden till henne,putsade henne och följde efter henne över allt.han putta henne till maten och åt lite,hon nosade bara.Blacky är glad igjen och det ser man på hela honom.

Så vi välkommer lilla Missy till vår familj,Vill säga att Nemouse kommer vara saknat väl och lenge,av oss,och missy vill aldrig kunna ta hans plats.
 
Vad kul, både för dig och Blacky! :bump: Ett nytt djur kan aldrig ta det gamla djurets plats men du kommer älska Missy lika mycket! Nemouse kommer du för alltid ha med dig i ditt hjärta och minnas alla roliga stunder ni haft tillsammans. Vad är det för färg på Missy? Har du några kort
Ha det bra och hälsa nya och gamla missen!
 
Missy är grå kisse,men har bers haka och ett bers bakben.
jättesöt kisse är hon.jag har än inga kort på henne,men efter ett tag får vi se om hon kommer ut på min hemsida som pyret88 har kontroll över och har gjordt för mig.jag tackar pyret88 för hemsidan,den är kanon att ha.
;)
Missy har dock valt ut vem i familjen hon kommer att ha som ledare,och det är husse,och inte mig.Blacky derimot är min kisse....
 
nja,delade meningar om kattungar,jag ser helst imot när dom blir vuksna.men visst ger dom mycke skratt till en när som är små.men oj vad mycke otyg dom gör...Missy har inatt varit helt upp i taket nestan imellan hennes sovstunder,hon drack av mitt vattenglas och råkade välta det rakt i mitt ansikte och kudde,hon skrämde livet av mig då hon smög sig under täcket och satte klorna i mitt ben,och hon kissade på husset bröst.men annars har det varit okey,Blacky tyckte hon sov för lenge idag och mata henne upp av sängen för att leka.och vilket liv det vart,det var bara att gå upp själva och sätta på kaffe. :D
men men,kattungar är och blir det sötaste som finnes,men oj vad man blir trött på dom vissa gånger. :smirk:
 
det borde du,för sidan är ju perfekt.
jag tackar å bockar :bow: för den.du har varit så snäll som har gjordt den till mig. :rofl:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 186
Hundhälsa Det går bra nu! För 2,5 mån sen blev hunden attackerad av en annan hund och blev biten på buken och fram på bogen (om det nu heter så på...
Svar
15
· Visningar
3 266
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
39 854
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp