Min bästa vän och vägen tillbaka

20180515_151909.jpg
 
Det går jättebra för Semlon:). Vi går nästintill normala promenader nu, leker försiktigt i trädgården och hittar på små äventyr tillsammans. Till det yttre märker man inte av att han varit så illa däran men det märks när det kommer till vissa balansövningar vi gör, finmotoriken saknas, men vi jobbar på det.
Vi kommer nog alltid att behandla honom som en diskbråckspatient och t ex vara extra noga med uppvärmning och inte låta honom hoppa ur bilen eller andra höga ställen. Vi kommer också alltid hålla ett vakande öga på hans rörelser och jämnhet i kroppen.
Även vårt hem är och förblir handikappsanpassat, Semlon har små trappor utplacerade för att slippa hoppa upp på sina favoritställen och vi har fula antiglidmattor på golven men vad spelar det för roll när vi får ha en frisk och glad vovve i våra liv:heart
Visa bifogad fil 15430

Härligt att höra att det går bra :) Han ser ut att ha det bra på båten :heart
 

Liknande trådar

Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 282
Hundhälsa För ganska exakt två år sedan drabbades min bästa vän Semlon av ett allvarligt diskbråck i nacken. Han blev i stort sett helt förlamad...
Svar
4
· Visningar
965
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 664
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
5 869
Senast: Maddix24
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp