Min dobermann var stulen..

I

Isis

För 3 ½ år sedan köpte jag en dobermann av en dam i Munkfors-Värmland. Han var helt sårad och full med färska sår. Varav flera satt runt strupen. Damen berättar för mig att hon inte kan han kvar honom längre för att en av hennes unga hanar gav sig på honom hela tiden.
Jag köper hunden av henne eftersom djurvännen i mig inte kan lämna kvar honom där. Får veta att han är oregistrerad och får honom på fem veckors prov. Fyller i ett köpekontrakt utav skk. Eftersom han är oregistrerad så kollar jag inte upp mera om honom.

3 år går och jag kämpar och kämpar med denna hund. Hans aggressivitet mot andra hundar är enorm. Han är världens snällaste och bästa hund på alla sätt och vis men mot hundar han inte känner blir han vansinnig. Men vi gör ändå framsteg i hans träning. Tyvärr gick allt tillbaka till där vi började när jag blev gravid och så dålig att min sambo som var rädd för hunden fick ta hand om honom. Hunden börjar slita sig i kopplet och sticka iväg på andra hundar. Han bet aldrig någon till en början men den sista hunden han stack på råkade det gå hål i skinnet på.. Så då var det bara att sätta munkorg på honom.
Efter det hade bebisen kommit och jag började ta hand om hunden igen. Han försökte aldrig slita sig med mig men tanken låg där i mitt bakhuvud och jag var så rädd varje gång vi gick ut för att han skulle slita sig igen. Och ni förstår ju att en rädd förare inte kan bota en rädd hund. Tillslut hade jag sån ångest över att gå ut med honom så hans promenader blev allt färre. Då börjar jag och min sambo att leta efter hus att hyra på landet men vi får inget napp.

Folk i min omgivning som känner hunden gick på mig allt hårdare om att jag måste avliva honom för att han inte mådde bra. Själv hävdade jag att han mår bra..så länge han slipper möta främmande hundar. Men när jag inser att han får mindre och mindre aktivering för att jag får ångest av att gå ut med honom så bestämmer jag mig för att låta han somna in. :cry:
Jag hade ju ändå gett han ett bättre liv än vad han hade innan och jag hade ju gjort allt jag kunnat. Sorgen är så stor för han var verkligen en hund på miljonen och jag visste vilken fin hund han egentligen var bakom rädslan för andra hundar.

Nu är det sju månader sen han dog och för ett par dagar sen ringde familj upp mig och frågar om jag har en brun dobermann som heter *****? Det visar sig att de äger hunden och att damen jag köpte honom av hade stulit honom från dem. Familjen hade i 3½ års tid försökt få fram vad som hänt deras hund och när de lyckas så har jag avlivat honom!
De berättar hur fin han var innan han lämnades till damen och han var jättebra mot andra hundar. Hade inte ens problem med andra hanar. De har också han registreringsbevis eftersom han är reggad i skk.

De berättar också om hur damen misshandlar sina hundar och blir tvungna att ge sina hundar lugnande innan de får besök. Damen ifråga är ökänd hos polisen i värmland och har flera anmälningar i mot sig från både folk hon har stulit hundar ifrån och folk som råkat illa ut pga hennes hundar.


Damen lever på att sälja hundar och raserna hon har att göra med är först och främst Dobermann men också rottweiler, amstaff och schäfer.
Jag vet att det finns en här på buke som också har fått sin dobermann stulen utav henne. Hör av dig till mig så kanske vi kan göra något tillsammans!!

Usch, jag har gått som i en dimma sen jag fick veta att min hund hade en familj som letade efter honom, bara några mil ifrån mig dessutom! Jag ångrar så att jag tog bort honom och att vi inte fick kontakt tidigare. Det finns ju en möjlighet att hans familj som kände honom sen innan hans hemska upplevelser hade fått ordning på honom.

Detta blev långt och ändå har jag inte fått ur mig hälften. Låt detta bli en uppmaning till alla som köper en oregistrerad omplacering. Kolla upp så att hunden inte är stulen! Jag kommer att få ångra mitt misstag i resten av mitt liv.
 
Sv: Min dobermann var stulen..

vet inte vad jag ska säga...idioter finns det fullt av, sjuka sådana.
"skottpengar" på sådana(nästan iallfall) MORR!!!
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Väntar på den dagen hennes hundar ger tillbaka på henne. De har redan nästan bitit sönder hennes arm så jag hoppas att de tar hela henne snart.
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Jag har bott i munkfors och kan ana vem det är...det fanns/finns? ett ställe där dom hade en massa doberman, dessa hundar tog sig ur "lägret" ibland och folk var livrädda...fy fan va förbannad jag blir...jag blev själv av med en hund för 4,5 år sen och än idag undrar jag vad som hände...TROR inte min blev stulen utan isåfall dödad av nåt djur.....min var blandras och väldigt speciell och ingen hund som försvinner i mängden
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Var det högt staket runt hela gården ? som en skrot ung ?

ja det måste vara samma. hon har en vuxen son som missbrukar och bor hemma också. ganska nära centrum bor hon. har hennes namn men vill inte lägga ut det här.
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Ja det syns inte från vägen har jag för mig.
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Fy sjutton vilket öde, både för dig och hunden.
Men hoppas verkligen att ägaren som ägde honom egentligen inte blev arg på dig. Utan att hon var tacksam att du gjorde så hunden fick några trevliga år.
Hur blev hunden stulen?
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Ägaren är inte arg på mig som tur är. Vi ska försöka sätta dit damen tillsammans. Men de är ledsna för att vi kunde avliva hunden hos en vet. utan att vi behövde bevisa att vi ägde hunden. I praktiken så skulle då jag kunna plocka en hund på gatan och åka raka vägen till en vet. och avliva.

Ägaren hade annonserat om en som kunde ta hand om hennes hund medans familjen var utomlands. Damen svarar och familjen tyckte de lät bra då hon hade erfarenhet av dobermann och på något vis hade hon också skaffat sig bra referenser!:eek: Antagligen av någon i familjen.
Sen när hon skulle ha tillbaka hunden så får hon veta att den hade rymt men flera år senare får hon hjälp av damens granne och på så vis hittar dom mig. Då påstår damen att jag var hennes bästa vän och skulle bara ta hand om hunden tills familjen kom hem från semestern. Så försöker hon skylla på mig att jag inte har hört av mig till familjen. Damen måste ha glömt att hon skrev ett köpekontrakt med mig. :mad:
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Vilken kärring rent ut sagt :mad:

Hoppas du har kvar köpekontraktet. Hoppas ni kan sätta dit henne.
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Jag har kvar det + bilder hur han såg ut när jag hämtade honom.

Ska ner till polisen så fort det blir vardag och se om jag också kan göra en anmälan eller hur vi nu ska göra.
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Helt otroligt vad folk tar sig till:crazy: .

Hade inte hunden någon typ av ID-märkning?
 
Sv: Min dobermann var stulen..

jo i örat men den var så suddig så den syntes knappt. men jag har trott att alla hundar har det, även blandraser. det blev väl lag på det för flera år sedan?
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Vilken tragisk historia!:cry:

Vi fick våran jämthund stulen en gång.
Dock hittade vi henne igen tack och lov.
Dem tänkte sälja henne som hundmat utomlands!:eek: :crazy:
Fast dem åkte dit på det sedan.

Du kan inte pm:a namnet på denna människa som stjäl hundar?
Är lite sugen på att skaffa just schäfer i framtiden och vill kunna undvika denna kvinna då
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Vad hemskt! Tur att ni hittade henne.

Pm:ar namnet.
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Usch...Är född i Munkfors o vet nog vem/vilka du menar....Har dessutom några gamla bekanta som bor kvar i den lilla hålan. Konstigt folk finns det oxå :eek: Damen i fråga ska absolut inte ha något djur alls :mad: Med tanke på "din" hund som du blev tvungen att avliva o sedan fick du veta att denne var stulen....Man blir ju mörkrädd!
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Ja och när vi kom dit och skulle hämta hunden så hävdade dem att hon inte var där. Vi ropade på henne och då kom hon ju direkt.
Då försökte dem få oss att tro att hunden var deras:eek:

Fast dem flyttade snällt på sig när D blev förbannad.:D
Ingen hotar matte ostraffat:D
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Fy Fan :mad: Vi får hålla stenhårt koll på våra djur framöver!
 
Sv: Min dobermann var stulen..

Jag har hört att de som bor där har försökt att få myndigheter att ta hundarna ifrån henne men har inte lyckats.

Familjen till min hund har berättat för mig att när de var där på oanmält besök så hade en av hennes hundar blivit så rädd så den hade hoppat ut rakt genom en fönsterruta och damen hade rusat efter hunden och spöat upp hunden med en käpp. Matten till min hund hade frågat vad i helvete hon höll på mig och då hade hon sagt att "man måste visa vem som bestämmer". :eek:
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 077
Senast: Acto
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 139
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
955
Senast: Viva
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 165
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp