Min dröm ska gå i upp fyllelse

Som några nog vet så dog våran hund B i höstas 💔 Och hon var min bästavän och den som jag tyckte MEST om och var som mest nära i hela världen ❤️
Och efter det så visste inte jag om jag ville ha en egen hund. För jag ökar inte förlora alla plus så skulle jag nästan vara som tvingad att leva i kanske 10-15 år till så ifall jag har an svar för en egen hund.
Men jag har ändå tänkt på det och nu så har jag ju M som bor med mig och är helt under bar och jag älskar honom jätte mycket lika mycket som våra hundar ❤️ Men han är ju inte MIN och han börjar bli gammal så han kanske inte kommer finnas kvar så jätte många år 💔
Och efter hans års kontroll så blev jag ännu mera o rolig för det. Men han mår bra NU men han är ändå gammal.
Men ja iallafall så det som är så hon som äger M kan jätte mycket om hundar och så och hon visste en upp födare för flat coated retriever som har jätte trevliga hundar och som har jätte bra personlig het och så. Och tror nån hund från henne är vård hund och så eller läs hund eller det var nånting iallafall. Men iallafall så mamma skulle bara höra av sig till den upp födaren om hon trodde att en valp från dom skulle kunna passa i fram tiden. Och då sa upp födaren att dom hade en kull nu som var jätte lovande och att det var en han valp som inte var bokad än.
Så ja för att samman fatta så mamma och pappa träffade dom och hon som vi känner pratade med upp födaren också och sen fick jag träffa valparna också.
Och allting verkar jätte bra så då blev det bestämt att jag ska få en egen hund valp! 😍 Och målet är att han ska bli min assistans hund men även ifall han bara blir en vanlig hund så kommer han vara min bästa vän och jätte mycket hjälp för mig! ❤️
Men våran ena hund hemma kan vara sur så mamma och pappa måste göra upp en bra plan för det. Men dom tror att det kommer gå bra och upp födaren tror det och andra också som känner oss och sånt. Men egentligen så får dom hämta från tisdag men det kanske blir lite senare Ifall det be hövs. Men huvud saken är att det kommer bli en valp OCH det kommer bli bra ❤️
Så ni som tror att vi skulle bara låta våran papillon mörda en valp ni kan ju vara lugna för SÅKLART så kommer han inte få vara dom mot valpen! Utan det skulle vara BRA om det gick att dom kom överens alla 3 eller 4 om M följer med mig på mina hem besök. Men om dom inte gör det så kommer vi inte låta T bita ihjäl valpen om ni tror det eller av liva T bara för inte han gillar valpar eller nåt sånt dumt. Utan ALLA hundarna ska få må bra och få som dom be höver även fast dom kanske bor i samma hus.
Och ni som tror att jag inte kan ta hand om en aktiv hund ras eller att jag inte kan nånting om hund träning så bara vill jag säga att exakt INGEN är proffs frånbörjan men om man VILL lära sig mera och man kan få hjälp av dom som kan mera och att man vågar fråga så kan det bli hur bra som helst iallafall. Och jag VET att jag kommer göra exakt ALLT för min hund ❤️
 

Jag vet att du kommer att göra allt för din hund. Att den ger dig livsvilja är underbart. Och jag är säker på att ni med stöd av kunniga hundmänniskor kommer att reda ut problemen.
 
Wow Emma vad fantastiskt att det kommer ske! Även sura pappisar kan omvändas av en charmig flattevalp om de bara får tiden på sig så det kommer säkert gå jättebra. Dina föräldrar är ju vana vid djur och jag är övertygad om att de kommer att lösa det på bästa sätt.

Det ska bli så himla roligt att följa dig och valpen framöver :bump:
 
Du är så värd att få känna och uppleva positiva saker och jag vet att du kommer bli världens bästa kompis och ägare till valpen ❤️
 
Vad härligt Emma! :love: Du är SÅ värd en underbar valp och jag är helt övertygad om att du kommer bli en fantastisk matte år den!
 
Åh vad roligt! Flat är fina hundar- och energiska till max- damphundar mellan golv och tak brukar jag skämtsamt säga efter att ha passat en gammal vän till familjen, hans hund en period. En hund med levnadsglädje och energi att ge dig blir säkert fint! Underbart att uppfylla en dröm ❤.
 
Åh så roligt! Jag blev verkligen jätteglad när jag läste ditt inlägg! Så härligt! :love:

Flattisar är såna fina clownhundar. Det kommer att gå jättebra, det är jag helt övertygad om!

Jag är helt säker på att det kommer att gå bra med valpen och er nuvarande hund också.
Vissa äldre hundar gillar inte alla valpar, men de brukar vänja sig när det kommer en valp till flocken. Så det ska du inte vara nervös för. Jag är helt övertygad om att dina föräldrar klarar av den situationen!!
 
Åh, vilken jätterolig nyhet! Vad glad jag blir för din skull! Och jag vet att flattar kan bli jättefina servicehundar, en kompis till mig hade två flattar som servicehundar och de var så fina och duktiga och kloka. Och hon tränade dem själv trots att hon satt i rullstol.
 
Åh vad roligt! Jag har också alltid drömt om en valp, en dag ska drömmen bli sanning för mig också :love:

När får ni hem honom? Har du funderat på något fint namn än? :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 369
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 282
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 502

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp