Min fina Nora, nu finns hon inte mer

Bapelsin

Trådstartare
E3897083-E45A-4AE7-ADFF-F405E1AFC36C.jpeg


Igår fick Nora livmoderinflammation och eftersom hon redan hade en del andra problem var det enda alternativet att låta henne somna in. Det är så tomt här hemma utan henne 💔

Det blev ett fint avsked trots omständigheterna och hon fick somna in i min famn. Men det var så fruktansvärt att lämna henne där och åka hem. Jag hade gossat in henne bland en massa kuddar, så som hon älskade att ligga här hemma, men det kändes ändå som ett svek att gå. Hon var ju alltid vid min sida och nu fick hon ligga där ensam i havet av kuddar. Och jag gick 😭😭

Här hemma är det tyst. Så tyst. Och stilla. Barnen har tänt massor med ljus och ställt fram bilder på henne, och jag har sovit med hennes halsband under kudden. Kommer man någonsin återhämta sig efter en sån här förlust? Nora var verkligen min once in a lifetime-hund. Hon var något alldeles extra ❤️
 
Jag var helt oförberedd på att när jag åkte hem från veterinären var det med ett tomt koppel.
Det var förstagången jag inte hade en annan hund hemma.
Så man gråter i veckor, går inte ut och går för hur kan man gå där utan att bli påmind om att man skall ha ett koppel i handen.
Men så småningom kommer en ny underbar hund in i hemmet.
Man glömmer aldrig de andra, men livet fortsätter med en härlig kompis.
 
Den 17/11 var det 2 år sedan min älskade prinsessa somnade in och det tog lång tid att gå vidare. Jag hade ju Viktor redan då tack och lov för utan honom vet jag inte hur jag hade tagit mig igenom den närmsta tiden efter förlusten.

Jag beklagar din förlust så oerhört mycket och hoppas du finner vad som hjälper just dig med din sorg ❤️
 
Visa bifogad fil 106919

Igår fick Nora livmoderinflammation och eftersom hon redan hade en del andra problem var det enda alternativet att låta henne somna in. Det är så tomt här hemma utan henne 💔

Det blev ett fint avsked trots omständigheterna och hon fick somna in i min famn. Men det var så fruktansvärt att lämna henne där och åka hem. Jag hade gossat in henne bland en massa kuddar, så som hon älskade att ligga här hemma, men det kändes ändå som ett svek att gå. Hon var ju alltid vid min sida och nu fick hon ligga där ensam i havet av kuddar. Och jag gick 😭😭

Här hemma är det tyst. Så tyst. Och stilla. Barnen har tänt massor med ljus och ställt fram bilder på henne, och jag har sovit med hennes halsband under kudden. Kommer man någonsin återhämta sig efter en sån här förlust? Nora var verkligen min once in a lifetime-hund. Hon var något alldeles extra ❤️

Men neeeej så obeskrivligt sorgligt!! Det har märkts här på Buke att du verkligen uppskattade Nora så länge du fick ha henne. Hoppas att du och barnen lyckas göra något fint av sorgen med tiden.

😭😭😭
 
Jag beklagar verkligen 💔♥️
Det är tio år sedan mitt allt, min älskade fina häst vandrade vidare. Det gör fortfarande ont, jag saknar honom fortfarande och hästeriet kommer aldrig bli detsamma utan honom. Men på något konstigt sätt har jorden fortsatt att snurra.

All styrka till dig i denna stora sorg.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 653
Senast: Eva S
·
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 778
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa I tisdags kväll fick min älskade Abbe somna in. Ute på landet där han alltid mådde som allra bäst. Fem år och fyra dagar. Den orättvist...
Svar
11
· Visningar
1 582
K
Övr. Hund Nu har min älskade lilla flicka vandrat över till andra sidan. Jag hoppas så innerligt att Kaisas uppfödare Dorthy stod och tog emot...
2
Svar
26
· Visningar
2 071
Senast: R8n
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp