min finaste pojke

L

Laaya

jag måste bara få skriva av mig lite om det hemska som hände igår kväll.

jag har en liten hermelinkille på ungefär 1,5 år. han är världens finaste. när vi är hemma får han alltid skutta fritt, och han älskar att skutta omkring, tigga godis, sitta i blomkrukan fast han vet att han inte får, eller bara slappa på balkongen. det var en helt vanlig kväll och jag satt och kliade honom som han älskade. medan jag gjorde det passade jag på att plocka honom lite försiktigt, för han fäller så fruktansvärt mycket. han var så snäll, slickade mina händer och var så gosig. så när jag hade plockat, gick jag och öppnade upp balkongdörren lite för att slänga ut pälsen. jag tänkte inte ens på att han älskade balkongen, och han var ju så långt borta. men jag stängde, och klämde honom. det var så hemskt för jag förstod direkt att jag hade smällt till honom rejält för han bara låg där. jag började skrika och kunde inte se på honom och fick helt enkelt panik. han fick konstiga ryck, som spasmer, jag såg inte detta men mamma berättade, och hon lyfte upp honom. då låg han bara där, helt lealös i hennes famn. sedan lade hon honom ner på en fäll vi har, då han började spasma igen. min syster grät och min mamma med, och ho n gick för att ringa min kusin som jobbar på ett djursjukhus. jag ville inte, kunde inte se på honom, men mamma tvingade mig. och då gick jag till honom, och min lille kille bara låg där på sidan och andades tungt. han ryckte lite i framtassarna när jag kom och jag började prata med honom, och jag låg och klappade honom. jag kunde se att han hade ont, min älskade kanin. och mamma sa att han förmodligen inte skulle klara sig, men jag ville bara att han skulle få det bra. om det innebar avlivning så okej, bara han inte behövde lida mer. min kusin skulle komma och hämta oss och skjutsa oss till djursjukhuset, så mamma skulle bära inom honom i transportburen. och då reste han sig upp, och vi vart så glada för det är ju ett jättebra tecken. han stod där och såg förvirrad ut och låg så trött i mina armar när jag lyfte upp honom, men jag kände hur han andades och hur han tittade på mig. väl inne i transportburen och på väg till sjukhuset flyttade han på sig lite, gick omkring lite i transportburen. det var jäkligt bra tecken. när vi kom fram undersökte veterinären honom, men kunde inte hitta några fel. han var uppenbart chockad, men förutom det var det inga synliga skador. åh min älskling, jag lyfte upp honom i min famn och han låg där, så trött. och han brukar alltid krypa upp mot min axel, annars vill han inte bli upplyft. men nu låg han bara där.
under natten drack han mycket, men låg mest och vilade. idag har han fått vara ute, för vi vet att han tycker mycket bättre om att vila ute än i sin bur. han har skuttat omkring lite, ätit och druckit, men han är märkbart tröttare än vanligt. han blev lite nyfiken när mamma städade hans bur, vanligtvis brukar han bli jättenyfiken och vill gärna "hjälpa till" (förstöra) men nu orkade han inte. idag har han mestadels antingen legat i sitt lilla hus ute på vardagsrumsmattan eller på handduken under soffan..
jag känner mig så extremt skyldig såklart. jag trodde att han skulle hata mig, men han kom fram till mig imorse och ville att jag skulle klia honom.

det är så hemskt.. är det någon som har råkat ut för någonting liknande? eller någon annan slags olycka med erat djur?
 
Sv: min finaste pojke

Fyy vad hemskt, men vilken tur att det gick bra i slutändan!
kenny har faktiskt blivit klämd två gånger i dörrar.
första gången var den en dörr som stänger sig själv, som min kompis gick ut igenom, kenny försökte smita efter och klämdes när den slog igen, som tur var klarade han sig utan men!

gång nr två var när mamma gick ut genom ytterdörren stängde och kenny klämde tassen, var halt i nån timma men blev sedan bra!

dom är så små och snabba så det är svårt att ha koll på dom ibland!:crazy:
 
Sv: min finaste pojke

igår var heller ingen trevlig kväll för mig. Alfons (min gerbil) hade rymt igen :cool: , upptäckte det ...01.00 inatt. fick tag på han efter ett tag, skulle släppa in honom i akvariumet. Alfons och Tims hus har en stor öppning och ett litet som ett fönster. Alfons blev stressad och slänger sig mer eller mindre in genom fönstret. och lilla plutten fastnar, halva sidan inuti huset andra sidan utanpå. tyckte då att det var ganska komiskt, han kröp igenom den för någon månad sen utan att fastna så jag trodde att han skulle komma loss om jag bara hjälpte till lite...vilket det inte gjorde. fick börja dra försiktigt i hans underkropp för att få ut han.. men det tar stopp vid huvut. så kollar jag in i huset för att se om han mår bra...då ser han halvdöd ut (då fick jag panik) ger huset och Alfons till mamma som försöker få ut honom..går inte. mamma tyckte vi skulle slå sönder huset, men risken fanns då att Alfons skulle få splitter eller annat på sig. mamma säger att han kommer nog inte klara sig om vi inte får ut Alfons (tar...30 min till strömsholm). mamma springer ner till pappa som får ut honom, men Alfons biter till mamma i ren panik. och han hoppar ner på golvet och springer och gömmer sig. hundarna såg förvånade ut och började springa mot Alfons. men vi får bort hundarna (även om dem inte skulle göra ngt). till slut får vi tag på Alfons och han får komma till akvariumet och Tim. Alfons var väldigt chokad. Men Tim var så snäll, han boade upp kartongen som dem nu har som hus tills jag hittar nytt och tog hand om Alfons.
jag låg vaken hela natten och kände mig som världens dåligaste, och det sitter i fortfarande. men som tur är så verkar Alfons inte ha några skador.
nu blev det här ett förvirrande inlägg men jag känner mig så skyldig :crazy:
 
Sv: min finaste pojke

åh vad hemskt, men vad bra att han mår bra nu!
jag förstår hur du känner dig... jag känner mig så himla skyldig, och även om det var en olycka så känner jag mig så hemsk :/
 
Sv: min finaste pojke

ja, men det var väl snäppet värre med din kanin. hoppas han mår bättre
ja, man känner sig verkligen hemsk :crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 369
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 281
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 754
Senast: Roheryn
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp