Min förlossningsberättelse! eller roman om man så vill

Comfort

Trådstartare
Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner.


Natten 13-14 oktober

Vaknade med värkar kl 03.00 som satt magen, tog alvedon och det lättade marginellt. Istället kom smärtan i ryggen och en mer skärande smärta. fick vara uppe och hålla igång för det gjorde mycket ondare när jag låg/satt.
kl 07 lyckades jag somna och sov till 9.30, fick världens värk direkt när jag reste mig så jag höll på att ramla kull igen. Efter det var det lugnare, gjorde mindre ont, men hela tiden, kom bara några lättare sammandragningar då jag kände att magen blev hård - molvärken satt fortfarande i ryggen.
kl 11 kom värkarna igen, fortfarande oregelbundna. nu kom det även ilningar ner i benen som blixtar, varade nån timme.

14.00 var vi hos BM, hade högt blodtryck och hon såg på mig hur påverkad jag var så hon trodde att bebis skulle komma kommande natt.

Fortsatte mala i ryggen ordentligt under dagen och kvällen.

Natten 14-15 oktober

Som på beställning kom värkarna ordentligt när jag lade mig, så bara att pallra sig upp igen, för att konstatera att på nätterna går det INGET bra på tv!

på förmiddagen övergår iaf värkarna till att komma var 10 minut, innan var det allt mellan 2-20 minuter emellan.

Ringde till förlossningen runt 17, de sa att jag ska vänta till de kommer med vart 5te minut.

ringer igen vid 19.30, nu gör de det.

Äter ett par mackor och åker in. Skrivs in kl 20.54.
är helt övertrött, men är ju inte så konstigt efter att inte ha sovit på 36 timmar.

Blir totalt knäckt över att få höra att jag är öppen 2 centimeter!

Natten 15-16 okt

skiftbyte personal

Vi åker till Gyllene måsen och äter ett helt sanslöst gott big mac meal:D
Under tiden vi är iväg ökar värkarnas intensitet och kommer nu var 4de minut varar i 60 sek.


Åter på BB 23.15
öppen 3 cm kl 23.45

Får en sovdos, blir yr av morfiner och gör för ont att ligga, sitter i fåtölj och läser, lyckas sen somna till 01.30.

05.00 gör det mycket ondare och trycker på neråt, öppen 3-4 cm.
kommer i badet vid 05.40, harregud vad ondare det började göra! Fick lustgas i badet.
skiftbyte personal

tar mig upp ur badet vid 07.50
öppen 5 cm.

09.10 läggs ED:angel:A. Räddningen, trodde jag....
lyckades iaf sova en timme.

11.00 är jag helt utsvulten och får kall jävla champinjonsoppa!
11.20 öppen 7 cm, vattnet går vid kontroll.
skiftbyte
13.45 öppen 8cm
14.25 kopplas värkstimulerande dropp
15.40 öppen 9 cm:banana:

17 - 18 00 kommer flera värkar som varar i närmare 10 minuter, droppet kopplas bort

Är helt öppen kl 19, står på golv och på knä för att bebisen ska sjunka. känner tryck neråt vid 20.45

kan ej kissa, blir tömd en halv liter urin! '
skiftbyte

Natten 16-17 okt

värkdroppet höjs 22.00
höjs igen 22.50 när krystvärkarna kommer
börjar krysta vid 23, droppet höjs femfaldigt de sista krystningarna och Moa ser äntligen dagens ljus 00.46! Hon har navelsträngen lindad rund hals och kropp, men är givetvis världens vackraste bebis:D
29790056.jpg


jag får tre yttre stygn och flera inre och förlorade 700 ml blod.

03.30 får jag äntligen några mackor att äta, efter nästan 30 timmar utan mat. Vi får sova två timmar, blir sedan väckta för att äta frukost.. kul när man inte har sovit på tre dygn!
pic_show_id29669708.html


så kontentan är: Jag är som gjord för att vara gravid, men inte för att föda barn:p
Segaste höstbebisen på att komma ut (bf+12) och segast på att ta sig tid på utvägen :D)
 
Senast ändrad:
Sv: Min förlossningsberättelse! eller roman om man så vill

Puh jag blir helt slut bara av att läsa!!!! Tack för att du delade med dig!

Fin är hon i alla fall :love:
 
Sv: Min förlossningsberättelse! eller roman om man så vill

Hej och hå vilken story, men grattis igen och välkommen till världen Moa! :)
 
Sv: Min förlossningsberättelse! eller roman om man så vill

Grattis till en jätte söt liten tjej!!
 
Sv: Min förlossningsberättelse! eller roman om man så vill

tackar! :D

glömde ju typ det viktigaste , 3540g och 49 cm lång var hon lilla ödlan :love:

fy fan vad ont det gjorde, hade ju inte skadat om EDAn hade fungerat lite grann iaf efter tuppluren...
 
Sv: Min förlossningsberättelse! eller roman om man så vill

å hjälp vad lång tid det tog för dig att få ut henne från att dina värkar började :eek: eller var det bara för att det tog kort tid för mig att få Indra. Från första värken vid 01:30 natten mellan söndagen(11/10) och måndagen(12/10) till Indra föddes 20:36 på måndags kvällen var inte så långt tycker jag. Ja din moa var den som verkligen av höstbebisarna som inte ville ut hehe
 
Sv: Min förlossningsberättelse! eller roman om man så vill

Tack för din berättelse!
Jösses vilket arbete du utfört!
Tur att du blev belönad med ett sådant perfekt underverk!:love:
 
Sv: Min förlossningsberättelse! eller roman om man så vill

Shit, låter som förlossningen från helvetet :eek:!
Tur att du fick en sån söt liten prinsessa efter den pärsen :p.
 
Sv: Min förlossningsberättelse! eller roman om man så vill

Åh en sådan förlossning var jag beredd på. Det har tagit ungefär så lång tid för alla mina kompisar. Starkt gjort av dig att fixa alla timmar! Skönt att det gav ex mycket gott resultat! Grattis! :banana:
 
Sv: Min förlossningsberättelse! eller roman om man så vill

Grattis!


Du höll på lika länga som jag ;) Fast mitt vatten gick ju nästan 50 timmar innan lilla Gustav kom ut
 
Sv: Min förlossningsberättelse! eller roman om man så vill

Jösses vilken resa!
Grattis till söta Moa, bra dag att födas på! :D (Min 25-årsdag).
 
Sv: Min förlossningsberättelse! eller roman om man så vill

Vilken urgullig liten Moa! Och jag säger då det jag också, blir helt matt bara av att läsa om det..
 
Sv: Min förlossningsberättelse! eller roman om man så vill

stort grattis till fina tjejen! :):love:

och :bow: till dig som klarade den lååånga förlossningen!
 
Sv: Min förlossningsberättelse! eller roman om man så vill

tack så mycket alla, och vet ni vad?
Det är riktigt härligt att få medömkan:D

Olgaklara: borde vi ge upp efter en sån är och välja kejsarsnitt eller? :angel:
 
Sv: Min förlossningsberättelse! eller roman om man så vill

grattis till lilla flikkan:) för mig tog det 39h från att de vattnet gick till elias var ute:)
 
Sv: Min förlossningsberättelse! eller roman om man så vill

Oj vilken resa! Otroligt starkt av dig, och resultatet vart ju en helt bedårande liten tjej!! :love:
 
Sv: Min förlossningsberättelse! eller roman om man så vill

blev fel fel fel!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Min förlossningsberättelse! eller roman om man så vill

Missade ju att du har fått, GRATTIS. Och hoppas min förlossning blir enklare, är skitskraj redan...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 444
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 522
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 131

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp