Min goldentik har klåda

H

horze

Har en tik på snart 2 år och nu har hon fått klåda och börjar fundera om de är fodret eller om de är spån/hö som är till våra smådjur. Hon kliar mest under halsen och bröstet. :confused: va kan de vara... Har prövat att bada henne med ohyreshampo utan resultat och borstar varje dag. Dammsuger flera gånger i veckan. Hon mjällar inte eller så !!:crazy:
 
Sv: Min goldentik har klåda

Ta henne till veterinär för utredning. Det finns många orsaker till klåda och dessvärre ger de ungefär liknande symptom. Det kan vara allt från ektoparasiter (även om ni uteslutit loppor och löss kan man tänka sig rävskabb) till en hudinfektion eller allergi (foder eller atopi). Mixtra inte en massa själv utan ta reda på vad det är och behandla efter det.
 

Liknande trådar

Hästvård Har en gammal häst (fjordning) snart 33 år som i vinter börjat klia sig. Har lokaliserat klådan till främst under magen, men eftersom...
Svar
13
· Visningar
3 982
Senast: ptr
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 210
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Japp, ännu en rasvalstråd -några som orkar engagera sig? :laugh: Just nu har jag en RR tik på 3,5år. Hon aktiveras förutom med den...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 497
Senast: Aningsfull
·
Hundhälsa Ska ringa veterinären imorgon men vill gärna spåna lite mer er också. Hunden är under utredning, eller den är snart klar och...
Svar
8
· Visningar
3 073

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp