Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag plockade jag fram lite bommar. Det var första gången med P. Det var lite fnork och fnys i början. Han har ju inte sett några bommar på jag vet inte hur många år men han lugnade sig väldigt snabbt. :up:

Rent generellt kändes han coolare idag, jämfört med hur han brukar vara och då hade han ändå en vilodag igår när det var smällkallt med -23 grader.

Det kanske är det så att bommar och hoppning är min grej helt enkelt? Jag tyckte jag red annorlunda. Mindre prestationsinriktat? P har ett spökhörn på ridbanan och det brukar vara nästan stört omöjligt att rida förbi där i god ordning. Idag tyckte jag även det gick bättre, förvisso inte riktigt bra, men bättre i alla fall.

P tyckte det var kul med bommar och skötte sig riktigt bra. Vi varvade med trav och galopp, svängde hit och dit, ökade, minskade. Och han var så duktig!
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
765
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 701
Senast: AlmostEasy
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 148
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Ljus prick i ögat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp