Min häst är så skönt knasig..!

L

Little_Chance

Hon äter så många konstiga saker.
Nu i höst är hon helt såld på kantareller. :rofl:

Annars mumsar hon gärna det mesta godis, allt från lakritsnappar (den gemensamma favoriten) till marabous apelsinkrokant.
Päronfestis är en gåva från ovan, enligt norpisen, lika så ramlösa.
Thekakor sväljer hon med hull och hår, pga dem bröt hon sig in i zebastians kylbag en gång.. :o
hon är ju helt otrolig...

Äter era hästar några ohästiga saker?
 
Tja, äppel-, päron- och morotsjuice tycker de flesta hästar om.

Annars är min kräsen, han gillar inet sött. Butta, djävulsklo och annat beskt äter han dock gärna. Konstigt nog.
 
Min ponny äter allt man ger honom :) det kvittar om det är marabou, lakrits, bullar, bananer, sallad, sega råttor eller nåt annat så äter han det :D
 
Då är de rätt lika då, alltså.
Norpan Ä L S K A R bananas ;)
 
Ponnyn jag skötte förut älskade alltig som var kletigt, till exempel mums-mums och potatissallad. Avmaskningmedel, framförallt banminth, var också mums enligt honom.

Min häst tycker mest om vanliga saker, framförallt päron då. Hästgodis däremot är hon mycket restriktiv med, det finns ett par sorter hon gillar.
 
Skulle nog tippa på att det mesta går ner i våra (ridskolans) knashästars mage också. Potatis, turkiskpeppar, melon, vaniljbullar, kladdkaka m.m.
är några av favoriterna. :smirk:
 
Min häst är ganska kräsen...har försökt bjuda henne på choklad, kex och sånt men hon vill absolut INTE ha det!! :D

~~~~~~~~~~~~~
Mare bus på bilden
 
Ehh, stackars höna ;)

Min förstaponny åt upp en hel hink saltsill en gång. Vi hade en hink stod i ladugården, och matade grisen med två sillar om dagen tyvärr. Ponnyn gick lös på gården, och nästa grej någon uppmärksammade var när ponnyn drack upp det salta vattnet ur sillhinken. hade ätit 6-7 stora salta sillar. Var väl saltet han ville åt, men ändå..sill :smirk:

Min andraponny åt iofs det mesta, inklusive leverpastej, ostmackor och prickig korv mackor. fast han körde "svälj utan att tugga"-varianten så frågan är om han hann märka vad det smakade. När pappa la cognagsmedwurst på en macka vägrade ponnyn dock äta =)

Mitt förr-förra sto kunde döda för marinerade vitlöksklyftor och vicks blå och läkerol orginal. Men det tillhör ju mer vanligheterna.

SNUS äter tyvärr alla mina hästar (min hovslagare envisas med att såfort det kommer en ny häst i stallet bjuda dem på snus...)
 
Taskig hovslagare du har då..! -haha-
Men att en häst äter kantareller, det har jag aldrig vart med om förut...
Ska utbilda henne till tryffelsvin, fast kantarellhäst i stället :idea:
 
Islandshästar får saltsill på Island :d

Min ena pålle äter allt, från bullar, glass till öl. Är dock svår få i mediciner som man blandar i maten, då vägrar han. Samma med avmaskningsmedel, måste bremsa för o få i honom avmaskningsmedlet.

Den andra är lite kräsen men käkar all frukt och älskar apelsiner. Glass, bullar öl o sådant äter hon inte. Men är lätt få i medicin o avmaksningsmedel.


Lena
 
nje inte så mkt..han ä vääldigt kräsen..äter itne vanlig betfor , måste ha pellerad, suck... morötter har han lärt sej att tycka om...men fizzy pops äter han(trore heter så) :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp