Min häst har blivit ensam i stallet

Det är ju det som är nackdelen att ha eget stall med bara två hästar...Min gamla blev ensam några dagar efter att vi akutavlivade foderhästen i hagen, min bästa kompis ställde upp med sin ena häst men tyvärr fungerade det inte med min. Köpte några dagar senare min då unghäst som det funkade med. Men när min gamla fick tas bort lite tidigare än planerat så flyttade jag henne samma kväll till dåvarande hyresvärd, 1.5 år senare flyttade vi dit vi står idag. Känns lite i hjärtat att ladugården står tom hos mamma men så länge jag bara har en häst är det inget alternativ, det bara är så!

Jag fick akutflytta min dam ett par hundra meter en sommar, när stallkompisen var tvungen att ta bort sin gamla häst och tog med den andra hästen till Stockholm. Efter den flytten blev det tyvärr ett par extra flyttar hennes sista år, vilket slet på både mig och henne. Men sista ett och ett halvt åren var underbara i alla fall, även om vi var skruttiga.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 797
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
1 719
Anläggning Jag har en kanske lite löjlig fråga men den har gnagt på mig ett tag nu och jag börjar fundera på att flytta på min häst. Jag hyr in min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
13 534
Senast: Cambrie
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 139
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp