Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Sinfonie

Trådstartare
(moderator får gärna flytta tråden, vet inte riktigt var den hör hemma)

Herregud, jag sitter och skakar och gråter och kan inte tro att det är sant.
Och jag måste verkligen få skriva av mig.
Min underbara, älskade häst kunde ha gått ett fruktansvärt öde till mötes - om jag inte googlat alldeles nyss.

Jag har pga skada lånat ut min häst i några månader, och hon har fungerat super med fodervärden - men fodervärden har blivit allvarligt sjuk och kan inte ta hand om henne.

Flera har hört av sig, men en har utmärkt sig och hemmet har verkat helt perfekt för min häst.

Vi avtalade tid för provridning imorgon bitti, och har haft mycket kontakt. Och hela tiden har det verkat bättre och bättre.
Medan jag satt och knåpade ihop ett kontrakt kom jag på att h*n sagt att denne drivit ett företag med unghästutbildning/körning.
Så jag googlade på namnet - hela första sidan kantas av överskrifter som "HÄSTSLAKTAREN".

Jag har läst det jag klarat av utav artiklarna och mycket stämmer in - det är samma person.

Helvetes jävla TUR att jag googlade idag - och inte imorgon.
Och hur ska jag nu våga låta någon provrida eller hemska tanke - åka iväg med min ögonsten?

Fantastisk födelsedagspresent va? :crazy:


/en alldeles för godtrogen Sinfonie som helst vill gömma hästen i lägenheten
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Ja verkligen! Men hade denna hästslaktare kunnat slakta din häst, måste vara olagligt, fast det var ju på tv för några år sedan tror det va UG och där var det just om detta problem, nån hade lämnat sin häst på foder och så vipps så var hästen slaktad, kan det vara samma människa? Är du förresten säker på att du googlat namnet och att det är precis den personen, med bild och allt? Så att du är säker menar jag.

Annars har h*n ju ljugit. lite skillnad på att utbilda och ta kol på dem..

Grattis hörudu!
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Jag är helt säker.
Jag smsade att jag avbokade allt och förklarade varför. H*n visste precis vad det gällde..
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Ja men dåså. Är det den jag tror att det är så säger jag bara att vilken himla tur din häst har som inte åker till henne, vägen till helvetet. Sådana ska inte gå lösa.
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Nu när den värska chocken lagt sig så har jag läst nogrannare, och jag tror vi menar samma person.
Jag kan säga att jag aldrig har varit så tacksam över google som idag...
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Herregud vilken tur att du googlade :eek:
Grattis i efterskott!
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Klokt att kolla nooooga! Grattis till dig och din häst! Önskar att alla vore lika noggranna när de säljer/lämnar ut sina hästar. Då skulle oseriösa människor försvinna ur branchen så småningom eftersom det inte skulle löna sig.
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

En googling är ju inte ens speciellt noga heller...

Men TS vilken tur att du upptäckte detta i tid!
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Har hon ute annonser igen?? Gå gärna till vår grupp på fb "Vad hände egentligen med alla våra hästar?"
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Den där gruppen gick jag ur. Folk var ju helt galna, mest på varann, faktiskt.
Istället för att sätta dit EH, så bråkade medlemmarna bara med varann.
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Har hon ute annonser igen?? Gå gärna till vår grupp på fb "Vad hände egentligen med alla våra hästar?"

Söker man på det så kommer 0 sökresultat upp. :(

Det finns en annan grupp på FB som vill få igenom en lagändring angående passhanteringen vid slakt så att någon annan inte ska kunna slakta någons häst. "Inför nya regler ang hästpass! - Stoppa oskyldiga hästar till slakt!"
.

TS: Vilken jäkla tur att du kollade upp människan!!! :eek:
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Vad är det egentligen för folk som pysslar med sådant? Finns det på riktigt människor som tar en häst för att slakta denne?

SJUUUUKT! :( Finner inga ord över hur jag skulle känna över en sådan människa. Är det en speciell som varit i farten? R*VHÅL är vad dem är! Inte undra på att folk vill ta med hästarna i sina egna gravar nästintill.
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Jag vill Gratulera din häst som har en sån fantastisk matte !
Jäkligt vaket av dig att ta reda på VEM/VILKA hästen kunde hamnat hos, så noggrant !

Toppen snäckan !

Hej från Hambo
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Herregud, finns det såna folk ??? Om nån person hade gjort så med MIN häst hade jag nog gått bärsärk.....vad hemskt.
Vilken tur att du googlade !!! Vad skumt att bara kunna slakta någon annans häst hur som helst....:(
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Man läser om hästar som försvinner men man tror ju aldrig att det skulle hända sig själv. Tror att man är bättre människokännare än så..
Nuförtiden kollar jag upp alla via google/facebook/ratsit som jag ska göra någon affär eller deal med.
Bra kollat där av dig!
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

fb-gruppen heter "vad hände egentligen med våra hästar" Inget "alla" med i namnet.
Håller dock med CK om att folk verkar vara mer eller mindre galna i den gruppen tyvärr.

TS; vilket tur att du googlade, den människan verkar inte ha några som helst skrupler. Anmärkningsvärt också att hon bara fortsätter, trots all uppmärksamhet som har varit, och att så vitt jag förstår det pågår en förundersökning?
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Vad skumt att bara kunna slakta någon annans häst hur som helst....:(

*Delvis kl*

Det är väl inte så det har varit heller?
Personen i fråga har ju köpt "billiga hästar till sällskap", utlovat en underbar ålderdom på landet för älskade hästen.
När de sedan äger hästen, så har de skickat den till slakt.
Finns inget som säger att man inte får slakta en häst man köpt väl egentligen.

TS: TUR att du Googlade! Man ska alltid kolla upp potentiella köpare innan, så slipper man slösa bort sin tid på dårar :crazy:
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Tur att du kollade grundligt! Är det din 04:a det handlar om?
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Det är väl inte så det har varit heller?
Personen i fråga har ju köpt "billiga hästar till sällskap", utlovat en underbar ålderdom på landet för älskade hästen.
När de sedan äger hästen, så har de skickat den till slakt.
Finns inget som säger att man inte får slakta en häst man köpt väl egentligen.

Så har det varit i de flesta fallen.
Men hon har även missat lite ibland, och skickat hästar till slakt som ägarna fortfarande äger.

Det finns människor som inte är riktigt riktiga, och det finns säkert nån diagnos på henne. Vanliga människor som är skojare inser när de ska ge sig.
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Men några foderhästar tog hon ju död på också,var bla en som ville få tillbaka sin redan för ett år sen,men då hade E.H sagt att hon skulle betäcka hästen,redan hittat en perfekt hingst osv,så ägaren lät henne ha kvar hästen. Dom hade ju även träffats på nån tävling bara nån vecka innan ägaren gjorde upptäckten,där E.H sagt att hästen stog hemma i hagen och hade det såååå bra.

När detta kom ut att hon höll på med sånt här så kollade ägaren upp sin häst på stc,den hade varit död i ca 2 år,bara nån dag/vecka (?) efter att hon kört dit sitt sto så hade E.H skickat den på slakt.
 

Liknande trådar

N
Träning Hela historian: Köpte honom som "problemhäst" - när han kom så var han så mager att revbenen syntes med alldeles tuffsig päls och nervös...
Svar
18
· Visningar
3 737
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp