Min hamster dog idag

Carmenzitaflower

Trådstartare
Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts trimmas en gång i månaden, klor som växt krokigt och blivit tjocka typ? Vaglar i ögonen, sticky eye, problem med doftkörtel osv.
(Vi har givetvis kontrollerat han hos veterinären som sagt att han ändå vart i ok skick och därför låtit honom leva.)
Men senaste veckan så märkte jag har han blev magrare och magrare trots att han åt som vanligt och jag matade honom med egengjord ”critical care”(godkänd av veterinär), och när han fick en svullnad vid nederkanten av ögat så tänkte jag att nu var det dags och planen var att idag ringa och boka avlivning, men imorse så hittade vi honom död i sin bur😭💔

Jag går SÖNDER trots att jag vet att jag fått ha honom på lånad tid samt att jag var beredd eftersom vi skulle tagit honom till veterinären och låtit honom somna in vilket fall. Har på riktigt gråtit nu i fem timmar och känner mig lika ledsen som när en av mina bästa vänner gick bort för några månader sen😭

Jag kan heller inte sluta tänka på vad som kan ha hänt som gjorde att han blev dålig så jäkla fort? Vad kan svullnaden vid ögat varit? Tyckte mig höra att han hade som ett litet klickande ljud från nosen igår natt när jag gosade med honom samt att han gick ovanligt vingligt. Kan han ha fått någon infektion? Dom andra hamstrarna vi har är dock friska.

Han blev bara 1 år och 8 månader och dom brukar väl ändå leva minst 2 år?

Efter dessa hamstrar kommer jag ALDRIG skaffa hamster igen, dom lever alldeles för kort och man blir ju helt förkrossad när dom dör, usch alltså 😭💔
 
Jag beklagar 😢 Jag har ingen erfarenhet av hamstrar, men jag har haft marsvin i många år och trots att de är så mycket större än hamstrar så går det FORT när det börjar gå utför. Jag tycker att det låter som att du gjorde allt du kunde för att din lilla tuss skulle ha det så bra som möjligt ända till slutet 💖
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp