Min himla hopprädsla...

Hej !!!!!!!

Ska försöka hjälpa dig ! :)

Jag tycker bara tt du skall hoppa på den höjden som DU känner dig trygg på. Känner du dig trygg på 30 cm, så hoppa bara det tills du könner dig säker ! Hopa med en häst som du litar på. Och tänk ? Vad kan HÄNDA ? Visst, visst du KAN rammla av, hästen kan vägra, den kan riva. Men om den river så är det ju ingen FARLIG och inte om den vägrar heller. Men hur vanligt är det att man skadar sig på så små hinder ? Tänk bara varför skulle JAG rammla av ? Och ta modet till dig och hoppa, var bestämmd även om du är rädd så skall du se att det går. Så här brukar jag tänka:

* Är inte jag modig, så är inte hästen modig, och då går ingen ting, men är jag modig och manar på hästen " Det här klarar vi " så går allt jätte bra !*

Det är bara om Du fegar som hästen fegar ! :p :smirk:
 
Men du, hade du säkerhets väst på dig då ?! :confused: :smirk:
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 331
Senast: zarmino
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
1 861
Senast: SkorpSmulan
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 962
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp