Min hund har en " stor " tutte..?

L

lie

Har en Golden tik på 6 år som har fått en stor, svullen tutte..
Ska givetvis ringa vet. men kan det vara att hon kanske är skendräktig?
Har en bekant som hade en hund som fick något liknande men hon hade cancer:cry:
Nån som vet??
 
Sv: Min hund har en " stor " tutte..?

Vår nu avlidna tik fick 2 svullna tuttar och det visade sig vara 2 cancertumörer....
 
Sv: Min hund har en " stor " tutte..?

det kan vara mastit också. hur som helst ska du boka tid hos vet nu!
 
Sv: Min hund har en " stor " tutte..?

Åh nej vad hemskt, jag hoppas verkligen inte att det är cancer.
Vad är mastit? Ska ringa och boka tid hos vet.
 
Sv: Min hund har en " stor " tutte..?

Mastit är ljuverinflamation. Hunden torde nog vara ganska dålig om hon har ljuverinflamation. Ev med feber och mycket ömhet i ljuvret.
 
Sv: Min hund har en " stor " tutte..?

För oss har det hänt med våra snart 2-åriga tik nu i dagarna när vi fått hem 8-veckors valpen... Skendräktighet? Hon är väldigt vårdande med valpen och pysslar och gosar med den. Ska imorgon boka tid för vacc. åt den lilla och samtidigt passa på att fråga om detta.. :confused:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon som har erfarenhet av återkommande ögoninflammation på hund? Vad var felet? Min GR tik på 15 månader har nu fått...
Svar
13
· Visningar
521
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 355
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 555
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
588
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp