Min internetuppkoppling krånglar

Shaggy

Trådstartare
Hjälp! Vad gör man när datorn säger att den har uppkoppling men det är omöjligt att komma åt nätet?
Har provat att starta om och även olika webläsare. Lampor på sidan i väggen blinkar glatt som vanligt.
 
Hjälp! Vad gör man när datorn säger att den har uppkoppling men det är omöjligt att komma åt nätet?
Har provat att starta om och även olika webläsare. Lampor på sidan i väggen blinkar glatt som vanligt.
Finns det en/ett router/modem? Starta om den/det också i så fall. Annars kolla med din bredbandsleverantör om det finns någon störning i deras service.
 
Hjälp! Vad gör man när datorn säger att den har uppkoppling men det är omöjligt att komma åt nätet?
Har provat att starta om och även olika webläsare. Lampor på sidan i väggen blinkar glatt som vanligt.
Förstår inte helt av beskrivningen om det är problemet jag hade förut..
Då är datorn ansluten till nätverket men påstår att nätverket inte har internetanslutning.
Om man då kopplar från wlan och ansluter igen så fungerar det en stund. Sedan är det samma visa igen.
Har du en lenovo?
Ska bara komma ihåg om jag gjorde något så att det blev bättre, eller om det var en windowsuppdatering som gjorde det...
 
Senast ändrad:
Kanske lite sent, men det första jag gör är att koppla ethernet kabeln direkt i uttaget från datorn för att kolla att det inte är routern som krånglar fast den blinkar. Sedan bara en sån sak som högerklicka på internet ikonen - längst ner till höger och låt den troubleshoot, ibland är det så att adaptern behöver en reset. Högerklicka på windows ikonen och välj settings och sedan internet/wifi och se om du är uppkopplad. Gå in i routern via browsern (vet inte vilken du har men min asus är 192.168.1.1) och gå in i settings och kolla vad som står där. Eller något så enkelt som gå in på hemsidan av din ISP och kolla om de rapporterar störningar. Knacka på hos en granne och kolla om de också har problem.

När jag får problem är det uteslutningsmetoden som gäller.
 
Det hela har hoppat, tog några timmar. Måste varit något knas från leverantören då jag gav upp och väntade
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 326
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
741
Senast: Fideli
·
Kropp & Själ Jag har en fundering angående diagnos och feldiagnosticering. När jag var runt 12 blev fick jag diagnosen autism samt en ovanlig och...
Svar
15
· Visningar
1 522
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 285
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp