Bukefalos 28 år!

Min katt har blivit skogstokig!

J

jojjan

Min katt är tokig :crazy: Vi har haft föräldrafritt i fyra veckor och han har varit olidligt jobbig de senaste veckorna. Han jamar och skriker hela tiden,väcker mig mitt i natten och KISSAR på täcken,golvet,överkast,lakan,soffor,kläder,tidningar och mattor :crazy:
Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre, jag har inte fått sova en hel natt på hela veckan eftersom att han alltid kissar någonstans och så vaknar jag när han ska städa undan det och får stiga upp och fíxa röran.

Han ska kastreras, tidigare har jag inte velat det eftersom att jag har hoppats på att kanske kunna ta kull efter honom i framtiden samt att han aldrig varit till problem, men såhär går det inte att ha det. Han är ju helt galen :crazy:
Dock så är det inte markerar han gör utan han kissar stora pölar, men det kan väl ha ngt att göra med att han känner sig stressad
p g a alla hormoner ?
Kan också vara så att han är van vid att det oftast är någon hemma, men nu jobbar jag på dagarna?

Vad kan det annars vara?
Han är innekatt, men vi går oftast ut varje dag i 20-50min.

Har även märkt att han inte är så förtjust i sin mat som tidigare, han vill inte äta när jag ställer fram maten men går oftast och äter upp den senare under natten.

Tycker ni att jag ska be veterinär ta några prover samtidigt som vi åker och kastrerar honom? Eller är det bara "chopchop" och sen blir allting bra igen? :angel:
 
Sv: Min katt har blivit skogstokig!

troligtvis bara kastrering som hjälper....man bör nog ta dom INNAN dom blir som din är, för det kan bli ett befäst beteende om man tar dom försent...det är säkert några löpska honor i närheten som han hetsar upp sig för...
 
Sv: Min katt har blivit skogstokig!

Det är det jag är rädd för, att det kanske redan är befäst :crazy:
Men man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken, så jag hoppas att det kommer hjälpa för annars funderar jag allvarligt på att köpa honom en egen lägenhet :crazy:
 
Sv: Min katt har blivit skogstokig!

föräldrafritt?
betyder de att några har rest bort?

våran kastrerade han katt började med detta helt plötsligt efter 2 år
vart rumsren sen vi tog honom har aldrig vart problem men helt plötsligt började han kissa på min mamma i sängen.
Vi fattad eingenting och trodde att han blivit sjuk elerl liknande så vi ringde vetrinären och hon började fråga om någonting hänt inom familjen om någon dött, fått barn eller nått sånt och min bror hade i sammanband med detta flyttat hemifrån.
Och hon trodde de berode på de då katter är väldigt känsliga för förändringar så hon sa ge de några dagar.
och de gick som hon sa över på några dagar.
 
Sv: Min katt har blivit skogstokig!

Kastrering borde hjälpa. Hur gammal är han? Det kan ju också vara en protest mot att vara ensam på dagarna, mina katter lever rövare ordentligt om man varit bort flera timmar en dag.

Om han har något värdefullt att tillföra avelsmässigt hade jag testat feliway först, men det är ju ganska inom få raser man är beredd att riskera ett befäst hankattbeteende.
 
Sv: Min katt har blivit skogstokig!

Värdefullt och värdefullt vet jag väl inte, snarare så är det väl bara matte som hade velat ha små kattungar en vacker dag :angel:

Han är snart tre år, så lite sent med kastrering är det ju...men han har som sagt inte betett sig såhär illa tidigare. Det är därför jag tror att det är en protest av något slag.

Halva familjen är på semester sen några veckor tillbaka, så jag tänkte att det kan vara ngt sådant + att han dessutom måste vara ensam under dagarna mer än vanligt.

Näe, det blir nog till att åka till veterinären så fort som möjligt och kastrera. Känns som att jag har skjutit upp det för länge, det blir nog bättre för honom också, oavsett om det är pga det han kissar eller inte. Han kanske får mer ro i själen då också :cool:
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
968
Senast: Bison
·
Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 105
Senast: Bison
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
783
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
914
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp