Min katt luktar illa ur mun.

Xicki 2022

Trådstartare
Min katt är junior och håller på och få nya tänder, men usch vad det luktar illa ur mun kan det vara för tänderna eller foder? Nån som har något bra tips?
 
När vår snart 9 månaders bytte från mjölktänder till permanenta tänder lukta hon mindre gott i munnen. De vi gjort/gör är att borsta hennes tänder med tandkräm anpassad för katter och en liten tandborste ett par gånger i veckan eller så beroende på när vi kommer ihåg det.
 
När vår snart 9 månaders bytte från mjölktänder till permanenta tänder lukta hon mindre gott i munnen. De vi gjort/gör är att borsta hennes tänder med tandkräm anpassad för katter och en liten tandborste ett par gånger i veckan eller så beroende på när vi kommer ihåg det.
Hej
Tack för ditt tips, har provat att borsta tänderna med tandkräm från apoteket och det gillas inte av kissen eftersom han är nog lite öm och det kanske gör ont.
 
Om tandköttet är rött och irriterat kan du köpa Stomodine och lägga på tandköttet.
 

Liknande trådar

Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
530
Senast: tott
·
Hemmet Jag flyttar in i min nya lägenhet idag, och kylskåpet luktar illa 😖 finns det några fler knep än ättika för att få bort det? Är...
2
Svar
24
· Visningar
881
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
582
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Ja. Nån gång ibland hade väl inte varit hela världen men hon har verkligen vår grusgång/parkering som toalett. Det är svårt att ta sig...
2
Svar
30
· Visningar
2 287
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp