Min katt mår inte bra

Tindra Cederblad

Trådstartare
Hej! Jag är en 14 tjej och har två katter. En som är 10 månader och den andra 7-8 år.
vi fick vår nyaste katt när hon var 12 veckor.
vår andra katt har altid varit snäll och lat. Men efter vi fick Lilja som då den nyaste katten heter kom så har Maja vår äldsta katt heter så har hon blivit arg, bits, är alltid utomhus och hissar mot oss så fort vi går nära henne. Vi vet att hon inte gillar Lilja men jag vet inte vad jag ska göra. Maja har alltid varit min snälla katt men nu har hon förnedras så himla mycket att jag inte ens känner igen henne! Jag kan inte ens få klappa henne utan att hon går under möbler så vi ej kan nå henne.
snälla hjälp mig och min familjen. Jag vill ha tillbaka min snälla finna katt.

från en krossad katt ägare.
 
Hej! Jag är en 14 tjej och har två katter. En som är 10 månader och den andra 7-8 år.
vi fick vår nyaste katt när hon var 12 veckor.
vår andra katt har altid varit snäll och lat. Men efter vi fick Lilja som då den nyaste katten heter kom så har Maja vår äldsta katt heter så har hon blivit arg, bits, är alltid utomhus och hissar mot oss så fort vi går nära henne. Vi vet att hon inte gillar Lilja men jag vet inte vad jag ska göra. Maja har alltid varit min snälla katt men nu har hon förnedras så himla mycket att jag inte ens känner igen henne! Jag kan inte ens få klappa henne utan att hon går under möbler så vi ej kan nå henne.
snälla hjälp mig och min familjen. Jag vill ha tillbaka min snälla finna katt.

från en krossad katt ägare.

Vad @MissFideli sa, en katt som ändrar beteende sådär ska alltid till veterinär.

Sedan är det tyvärr så att vissa katter vill inte ha en kompis. Speciellt inte är den äldsta katten är så pass gammal när den nya kommer.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 757
Senast: Luff
·
Övr. Katt Jag ska flytta i september, och det tar ungefär 14 timmar med bil och båt från där jag bor nu till mitt nya hem. Min ena katt är...
2
Svar
24
· Visningar
2 781
Senast: kma
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 849
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Har länge haft lösa funderingar på att skaffa katt men vet inte om en katt skulle få ett bra liv hos mig då det är en del ensamtid. Jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 664
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp