Min katt pissar inne!!!!

B

**BORTTAGEN**

Mina katter har alltid vartit duktiga att gå på toaletten, och jag ser allltid till att det är rent och fräcsht..
men så nu har vi flyttat och ena av dom har börjat kissa inne, hon både pinkar och skiter inomhus! hon går in i ett rumm och bara sätter sej.. öh? varför gör hon såhär,
dom tidigare i huset hade katter och hundar, kan det ha något att göra med nått revir ?
men som sagt den andra katten han går så snällt på lådan så..hmmm..
hon har är en kastrerad hon katt på 5 år.
nån som vart med om samma sak.? :banana:
 
jag tog hand om en katt och hon började kissa i sängen när hon började löpa och fortsatte med det.
fick rådet här att köpa FELIWAY hos veterinären.
det innehåller samma doftsignaler som de använder sej av för att kommunisera mm. de gnider sej mot saker och varandra och detta ämne (feromoner) utsöndras på ngt sätt.

jag har bara testat detta i några dagar med det verkar fungera!!!
man ska spraya detta medel på saker som står ut och som de gnider sej mot/på och även där de kissar (om de kissar på fel ställe).
kostar 190kr ca och jag tycker verkligen att det är värt priset.

men varför din katt beter sej så där är ju svårt att ta reda på, men det kan ju vara för att märka ut revir och även av omställningen från flytten.

detta spray ska även underlätta flytt och även få stressade kattaer mer harmoniska.
ring veterinär och fråga vad de tror och sen kan du ju prova detta.
 
hej!
Det kan hända att de som bodde där innan hade djur som pissade/ sket inne. Även om lukten försvinner för oss så känner dina katter förmoligen av det i så fall. Det ska finnas en flaska med "odörkontroll" att köpa, det är mikroorganismer som äter upp ämnet som luktar. Försök få tag på sånt (fråga på djuraffärer) och tvätta området/områdena. Du kan även prova att köpa eterisk olja, (måste vara äkta, hälsokosten) med bergamott och droppa på de ställena... Lycka till...
 

Liknande trådar

Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 595
Övr. Katt Jag har två katter som kan gå in och ut som dom vill till en stor inhägnad del av tomten. Inne har dom två kattlådor som inte används...
Svar
13
· Visningar
4 405
Senast: Dopy
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
1 971
Senast: Otherside
·
Katthälsa Jag behöver hjälp med vår Loke nu. I somras hade vi katterna ut lite på altanen. Visade sig då att det går en hankatt i området som...
Svar
4
· Visningar
1 610
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp