Min kisse är försvunnen i huset!

Thrandur

Trådstartare
Har tappat bort min kisse i huset!! Hon försvann igår kväll och vi har letat överallt! Ibland hörs ett ynka mjao någonstans ifrån, men jag kan inte lokalisera vart.

Har letat överallt. Till och med i frysen! Kattungar kommer ju in på de mest underliga ställen. Har skramlat med matskålen men då hörs inte ett pip. Hon jamar inte någonting i vanliga fall..vad f-n gör jag nu??
Går i bitar? :crazy:

Har ni några knep?
 
Har hon kommit fram?
Ställ upp ALLA garderobsdörrar, det kan ju vara så att hon är lite stressad och inte vågar komma fram när ni står precis utanför.
Kolla alla konstiga utrymmen, bakom kylskåpet och spisen, tvättmaskin... I våran lokaltidning fanns det en dag en artikel om en katt som fastnat mellan ett elskåp och en vägg, mitt på stan. Som tur var hittade nån den och med efterlysning i tidningen kom den till rätta. Men kattungar har en förmåga att fastna på de mest konstiga ställen.

Berätta mer såfort du vet !!!
 
Har kollat i alla garderober och ställt dörrarna öppna.
Tvättmaskinen och torktumlaren står också öppna.

Har hennes mamma här och hon går och ropar också, men vi får bara enstaka svar. Från vart vet vi inte. :cry:
 
Usch vad hemskt :( Du har inga luckor kissen kan ha hoppat ned i? Mina hittade en lucka inne på toaletten ner till alla rör och dylikt där de en gång lyckades hoppa ned :eek: Brukar ju finnas liknande gångar i kök och så. Mina har också vid några tillfällen klättrat in i soffan, alltså in i ryggstödet. Kanske kan kissen klättrat in där och fastnat på något sätt? Kollat badkar och liknande?

/snurpe
 
Har ni kollat typ ventilationsrör? Sidovindar om ni har såna? (min lillebror råkade släppa in våran då ca 15 v gamla kattunge i en sidovind hos farmor för 8 år sen... hon blev inte glad... :cool: )
Förfölj kattmamman eller nåt, så brukar man ju höra dom ibland, kan ju finnas småhål till alla möjliga utrymmen... :crazy:
hoppas du hittar henne!
 
Har kollat krypvinden och även följt efter mamman. Blev jätteglad när mamman gick in i ett rum. Tänkte att "Aha!", men mamman var bara intresserad av att sova i en fåtölj i det rummet.. :(

Jag har vänt upp och ner på hela huset. Har slut på ideer. Uppenbarligen har jag missat något ställe eftersom hon finns i huset.
 
Har ni avlopp eller ventiler där det går att gömma sig i för en kisse?? en katt är expert på attgömma sig... gå igenom rum för rum o undersök varenda skrymsle i hela huset!!
lycka till
 
Det finns inga hål så hon kan ha tagit sig in i väggen eller golvet? Det brukar ju finnas mellanrum både i golv/tak och vägg där råttor springer och jag har hört om katter som tagit sig in där med.

Konstigt att inte mamman ropar, förhoppningsvis betyder det att hon inte är i fara.
 
kolla under sofforna. inte på golvet utan under själva sitsen. det kan finnas utrymmen att kravla sej upp i och lägga sej. det gjorde våra kattungar och dit gick de jämt och sov.
min hamster kravlade sej även in under sockeln på en garderob. svårt att förklara hur men oftast står de ju på en en högre kant (sockel) och sen kan själva garderoben gå ut en längre bit över sockeln. iaf hittade han ett hål att hoppa in i där under.
hittade vi den lilla rackaren och fick fram den men linjal och mkt lockande så borde du med kunna hitta kissen.

har du kollat bakom element om du har det??
kanske har den ramlat ner bakom det.
sen finns det ju ett ställe bakom diskbänken att krypa in i om man tar sej in genom luckorna. (där alla avloppsrör går).
Har du kollat i ugnen?? både lilla och stora luckan?
om man har ett hål i resårmadrassen så kan de ju även krypa upp mellan plankorna och själva madrassen...
alla byrålådor...under badkaret om ni har det...

hoppas ni hittar den stackaren snart!!!
 
Alla dom ställena som du räknat upp har jag kollat igenom.
Min karl har varit med i sökandet och vi har som sagt vänt upp och ner på allting en gång till!

Det finns inga ventilationsrör hon kan ha krupit in i och under diskbänken finns ingen plats. Röret och hålet är lika stora där.
Alla möbler är vända upp och ner och barnens leksakslådor ligger numera utspridda på golvet.

Har hört sammanlagt 3 jamningar, men nu har det varit tyst i över en timma..
Jag har öppnat alla garderober, skåp i köket, krypvindsluckor. Skakat alla sängkläder och sökt i varenda madrass. Usch..saknar min kisse juh. :cry:
 
Usch vad hemskt...hoppas du hittar din kisse. Har du kollat under badkaret? Kolla även högt upp...hatthyllor, skåp m.m. Vi bäddade in vår hund i vår bäddsoffa en gång.... :o, men vi kom på det direkt när vi skulle stänga den :D...
/Wera
 
Åh, vad otäckt! Finns det inte en hästpratare här på forumet någonstans... Jen80!? (Slå mig inte om jag har fel). Kanske kan hon prata med kattungen också? :idea:

Annars är mitt förslag att ni tillsammans och metodiskt tar ett rum itaget. Börja i ett hörn och sök efter väggarna, alla prång och utrymmen. Bakom böskerna i bokhyllan, under madrassen i sovrummet. Ha en ficklampa till hjälp för säkerhets skull...

Lycka till!
 
JAG HAR HITTAT HENNE!!! :love:

Hon hade tydligen smitit ut..Jamandet som jag hörde kom utifrån och därför kunde jag inte lokalisera vart det var!
Stackars liten..Hungrig som en varg och jamar anklagande.

Visserligen ska hon bli utekatt senare, men hon är lite väl liten ännu. Lilla krake.
Får dressera barnen bättre tror jag så de inte låter henne smita ut!
 
Puh !

Katter är experter att smita hitens och ditens. Huvudsaken är att hon kom tillbaka.
 
gud va skönt!!
tänkte skriva förut om hon kommit ut genom ett fönster och satt ute på fönsterbläcket.
 
Nu är hon nöjd och glad. Har fått mat av mig och tutte av mamma. :love:
Hon sover som en stock nu. Ja, det blir till att passa henne ordentligt nu så att hon inte smiter ut igen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
2 991
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
1 690
Senast: alice
·
Övr. Katt Igår em när jag kom hem från jobbet kom bara ena kissen hem. Jag ropade på den andra, men hon dök aldrig upp. Blev lite konfunderad, men...
Svar
11
· Visningar
1 587
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Åh vad jag önskar att jag aldrig skulle behöva starta en sådan här tråd, speciellt inte redan. I lördags hämtade vi hem en...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
31 263
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp