Min kisse föll ut från 3e våning!

pellemojj

Trådstartare
Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu...

Vid 12-tiden idag så hade jag hängt upp tvätt, och sedan gått på toa, min katt kom in och ville gosa o småpratade lite. Efter en kort stund gick hon iväg och efter ytterligare en liten stund så var jag klar med toabesöket. Då gick jag ut i köket för att laga mat i drygt 45 minuter, hade inte en tanke på var katten befann sig. Antog att hon låg o sov i soffan eller nåt.

Blev färdig med maten och gick o satte mig i soffan och åt och kollade på teve samtidigt. Katten låg inte i soffan - Hon ligger väl i sängen då tänkte jag och fortsatte att äta. När jag hade suttit o glott på tv en dryg timme så började jag undra vart katten höll hus, hon brukar ju alltid komma o prata eller gosa eller bara vara i närheten som hon alltid är.
Ropade och lockade med mat med inte ett enda ljud hördes. Hon kommer ALLTID springandes och mjauar allt hon kan när man grejar med matskålen eller maten.

Gick till sovrummet o kollade efter, i sängkläder, under sängen, i hennes säng, i lådor o kartonger. Ingen kisse.

Letade i köket i alla skåp och utrymmen där, likaså i datarummet, vardagsrummet, walk in closet och på alla andra ställen där hon kan tänkas vara. Fick världens panik när jag såg att sovrumsfönstret stog öppet! Tittade ut genom fönstret och ner på backen men varken blod eller någon död kropp syntes, inte heller från köksfönstret, kollade där också i fall att.. Kollade igenom lägenheten säkert 3 gånger till innan jag gick ut och letade o ropade. Ingen kisse syntes till nånstans! Kollade i buskar o i alla trapphus, källarförråd, och i tvättstugan. OM hon hade följt med mig ner till tvättstugan när jag skulle tvätta så skulle jag såklart ha sett henne!

Jag bor ju på 3e våningen (högsta) då och det är ca 15 meter ner till marken.

Klarar en katt ett sådant fall?

Det ena jag är rädd för är att hon har ramlat ut och brutit benet o ligger o lider nånstans där jag inte hittar henne... Det andra är att om hon har tuggat på något gummiband eller nåt o sedan börjat kvävas o sedan lagt sig för att dö här nånstans i lägenheten på ett jävligt bra ställe där jag inte hittar henne.. Men det är jag inte säker på för hon spottar ju alltid ut sånt som inte går att tugga sönder.

Hon är ganska högljudd så jag borde ha fått svar när jag ropade men det fick jag inte. Var ute o letade nyss utan resultat. Med matskål o favoritleksaken som har kulor i sig som låter. Har inte sett en skymt av henne.

Hon fick väl antagligen en chock när hon ramlade ut men den borde väl ha lagt sig nu och hon kanske letar efter sitt hem nu. Hon vet var porten till våran svale finns och även den på baksidan, går ut med henne i sele ibland för hon är innekatt så man tycker ju att hon ska känna igen ställena där vi har varit ute.

Jag mår otroligt dåligt just nu och jag har en vidrig huvudvärk. Känner mig helt o hållet förstörd inuti. Min bästa vän, min lilla älskade bäbis.. Hon betyder så otroligt mycket för mig. Jag klarar mig verkligen inte utan henne. Känns som om en del av min själ har försvunnit, tänk om hon är död. Då får jag aldrig se henne igen. Hur fasen ska jag orka det? :cry: Sambon är orolig han med och kollar ut genom fönstret med kikare. Jag går antagligen ut inatt och ropar på henne . Saknar henne nåt så vidrigt mycket. Jag vet inte vad jag ska ta mig till...

Ska ringa veterinärstationen imorgon bitti och kolla om det är någon vänlig själ som har lämnat in henne om hon har varit skadad. Hoppas hon lever för tusan, vill inte hitta något lik vid en vägkant här i stan. Det vore min värsta mardröm!

Vet inte vad jag vill med den här tråden, prata av mig antagligen. Har ni haft detta sorts vidriga " upplevelse "? Överlevde eran katt i så fall? Hur hittade ni katten? Tog det lång tid innan katten dök upp? Skador?

Hoppas på ett mirakel eller att hon dyker upp här i lägenheten. :cry:
 
Sv: Min kisse föll ut från 3e våning!

Min systers kattunge ramlade ner från 3:e våningen när han var ca 6mån gammal. Han landade på ett plåttak ett par meter från marken, där vi kunde klättra upp och ta hem honom. Han klarade sig utan skador, otroligt nog!

Jag hoppas verkligen att ni hittar henne snart! Hade hjälpt till om vi bara befunnit oss i samma stad :(
 
Sv: Min kisse föll ut från 3e våning!

Knacka på hos grannarna och fråga om dom sett henne. Sätt upp lappar. Sätt dig utanför och prata i telefon eller liknande så din röst hörs. Kolla igenom eventuella buskar och upp i träd.
Det finns katter som överlever "allt", så nog kan hon ha klarat fallet. Men när ni hittar henne är det så klart bäst om ni kan ta henne till veterinär för att säkerställa att hon mår bra.

Hoppas ni hittar henne snart!
 
Sv: Min kisse föll ut från 3e våning!

Jag har också haft en katt som drattade ner från tredje våningen ner på asfalt. Tog ett tag innan jag hittade honom för han hade dragit sig in till närmsta skogsdunge och låg under en buske. Han var givetvis mörbultad och öm, men inga andra skador tack och lov (var hos vet).

Hoppas ni hittar henne, kolla under alla bilar och buskar och allt annat som skyddar för en chockad liten fyrbening. Och tveka inte att åka in till veterinären när ni hittat henne, även om det inte verkar vara några fel så kan det ha blivit inre skador och tex gomskador är väldigt vanliga.

Håller tummarna!
 
Sv: Min kisse föll ut från 3e våning!

Hoppas att hon kommer till rätta och att hon klarat sig bra. Jag vet flera katter som klarat sig oskadda från så höga fall. Som någon annan sa kan du gå ut och sätta dig. Passa också på att kolla under bilar och liknande då chocken kan få dem att gömma sig. Min kompis kisse ramlade ned från andra våningen och han hittades ett par timmar senare under just en bil och var helt skräckslagen. Förhoppningsvis går din katt inte iväg speciellt långt. De brukar ju inte vara så kaxiga ute om de inte är vana.
 
Sv: Min kisse föll ut från 3e våning!

JAG HAR HITTAT HENNE!!!! Helt överlycklig! Hon låg i motorutrymmet på en bil! Den enda skada hon hade var att hon hade bitit sig i tungan och är lite öm i hakan, hon verkar vara helt oskadd för övrigt. Ska ringa veterinär imorgon bitti. Hon har druckit lite vatten. Hon skakar litegrann men det är nog rester av chocken. Hon ligger bredvid mig och myser. LYCKLIG MATTE!
 
Sv: Min kisse föll ut från 3e våning!

Åååååååh vilken lättnad!: Det du var med om idag är verkligen min värsta mardröm. All lycka till dig och din kisse, och så hoppas vi att besöket hos vet inte visar på inre skador eller så. Peppkram!
 
Sv: Min kisse föll ut från 3e våning!

Oj vad otäckt! :crazy: Jätteskönt att ni hittade henne! Hoppas det går bra hos veterinären och att hon inte gjorde sig allt för illa :)
 
Sv: Min kisse föll ut från 3e våning!

hej allihopa! Vet sa att det inte fanns inre blödningar eller något annat livshotande! puh! Men det fanns en liten skada på ena klon på höger bak, men inga frakturer. klon var lite sne och blodig så det är väl lite ömt där antog jag och vet sa att jag inte behövde oroa mig! haltar gör hon inte heller. öm i tassarna är hon säkert efter ett sånt fall. Hon har ätit o druckit och vart på lådan, känns som om det värsta är över nu! hon ligger o sover nu så gott på elementet :) efter att hon har legat i bilen så har hon oljig, fet päls. måste bada henne men jag avvaktar nog en dag till. för att se att hon verkligen är helt okej. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Min kisse föll ut från 3e våning!

Åååååååh vilken lättnad!: Det du var med om idag är verkligen min värsta mardröm. All lycka till dig och din kisse, och så hoppas vi att besöket hos vet inte visar på inre skador eller så. Peppkram!

Den mardrömmen är verkligen ingen jag vill uppleva igen :crazy: hua!
 
Sv: Min kisse föll ut från 3e våning!

Köp spärrar till fönstren nu. Naturligtvis riskerar du att katten ramlar ut om fönster står öppna.
 
Sv: Min kisse föll ut från 3e våning!

Fixat spärrar till fönstren nu :) inga mer utramlande kissar!
 
Sv: Min kisse föll ut från 3e våning!

japp inget trevligt alls :P Kisse sitter i datarummet nu och tittar ut, fönstret är såklart stängt :)
 
Sv: Min kisse föll ut från 3e våning!

Vi har haft flera katter som hoppat ut från taket på 2 våningshus rakt ner på en trätrappa, och de har inte skadat sig märkbart. Vet inte vrf de gjorde det... spännande uppe på taket. Det värsta som har hänt är att ngn haltat ngn dag men sen har det gått över... de är mer hållbara än man tror!!! :p
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 304
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 138
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
4 692
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 815
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp