Min kk hade sex med mig när jag sov

Enligt Kukaset går det inte att säga upp... En gång samtycke alltid samtycke. Och uppenbarligen har har rättspraxis på sin sida. Im doomed.

Ja, det är ungefär den känslan som lägger sig. Har jag en gång haft sex med någon, har de för alltid fri tillgång till min kropp. Känsligt för den som gifter sig med någon som vill ha ett monogamt förhållande.
 
Ja, det är ungefär den känslan som lägger sig. Har jag en gång haft sex med någon, har de för alltid fri tillgång till min kropp. Känsligt för den som gifter sig med någon som vill ha ett monogamt förhållande.
Men då är du ju en annan mans då är du fredad. :banghead: Eller är det tillbakataget efter dom? *hoppfull*
 
Av förhöret med målsäganden framgår inte att hon befunnit sig i en särskilt utsatt situation eller att samlaget har tilltvingats genom hot eller våld varför rekvisiteten för våldtäkt inte är uppfyllda."

Fast om ni läser så står det exakt här varför det lades ner.

Det handlar ingenting om sexet kvällen innan, utan om att samlaget inte tilltvingats under våld eller hot. Inte heller bedöms det att TS varit i en utsatt situation (sovande).

Ingen behöver bli orolig för något hemligt sexkontrakt!
 
Fast om ni läser så står det exakt här varför det lades ner.

Det handlar ingenting om sexet kvällen innan, utan om att samlaget inte tilltvingats under våld eller hot. Inte heller bedöms det att TS varit i en utsatt situation (sovande).

Ingen behöver bli orolig för något hemligt sexkontrakt!
Så om man är passiv/fryser till/blir oförmögen att säga ifrån när någon börjar pilla på en och bestämmer sig för att stoppa in snoppen trots noll respons är det inte ett sexuellt övergrepp?

Men det är det om man sprattlar och skriker nej? Och har inte då övergreppet redan skett även om personen då slutar direkt?
 
Så om man är passiv/fryser till/blir oförmögen att säga ifrån när någon börjar pilla på en och bestämmer sig för att stoppa in snoppen så är det helt ok på en person som ger noll respons?

Ja, som lagen ser ut idag är det det. Fryser du av ren skräck är det något annat, men att ha sex med en som endast är passiv är tillåtet.
 
Ja, som lagen ser ut idag är det det. Fryser du av ren skräck är det något annat, men att ha sex med en som endast är passiv är tillåtet.
Det låter ju helt vridet.
Hur ska personen som har sex med den passiva veta att den vill om den inte ens försäkrar sig om att den är vaken? Ska man alltså bara "ta" att bli väckt av att bli tafsad på, eller av att någon stoppar snoppen i en?
 
Så om man är passiv/fryser till/blir oförmögen att säga ifrån när någon börjar pilla på en och bestämmer sig för att stoppa in snoppen trots noll respons är det inte ett sexuellt övergrepp?

Men det är det om man sprattlar och skriker nej? Och har inte då övergreppet redan skett även om personen då slutar direkt?

Det händer väl att polisen skriver om det som sexuellt ofredande/övergrepp istället för att det kan vara svårt att få det till våldtäkt enligt lagen, det hade man kanske kunnat göra här? Men frågan är om det känts bättre för ts.
 
Det förändrar ju inte läget om TS hade varit ett fordon :meh:.

KK: Tar bilen utan att fråga om lov för han fått låna den innan.
eller
KK: Hotar och slåss när han ska ta bilen, för han har fått låna den innan.

Båda metoderna är ju stöld. Därtill kör han ju rattfull :meh:.
Så varför behandlas det olika när det är sexualbrott?
 
TJOHO!
Ett stycke fälld person som gillar att passa på att vålta när offret sover:

http://nwt.se/karlskoga-degerfors/2017/03/08/fangelse-for-valdtakt-och-sexuellt

"Örebro tingsrätt bedömde det sammantagna straffvärdet till tre och ett halvt års fängelse. Rätten tog dock hänsyn till mannens ålder och fastställde påföljden till fängelse i ett år och tre månader. Han ska även betala ett skadestånd på 118 000 kronor till kvinnan han våldtog och 60 000 kronor till kvinnan han ofredade."
 
Fick precis ett brev från Åklagarmyndigheten (innan var det Polisen). Det står att förundersökningen läggs ned. "Det saknas numera anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats. Av förhöret med målsäganden framgår inte att hon befunnit sig i en särskilt utsatt situation eller att samlaget har tilltvingats genom hot eller våld varför rekvisiteten för våldtäkt inte är uppfyllda."

Känns som ett "slap in the face", men jag ger upp nu.

Det där är ju helt sjukt! Det står till och med i lagtexten att sömn är något som gör att man är i en särskilt utsatt situation!
6 kap 1 § andra stycket: (min fetning)
"Detsamma gäller den som med en person genomför ett samlag eller en sexuell handling som enligt första stycket är jämförlig med samlag genom att otillbörligt utnyttja att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada eller psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation."

Finns också ett fall från HD (NJA 2008 s. 482) då en man stoppat in fingrar i en sovande kvinnas underliv. Det var helt klart en våldtäkt men rubricerades som mindre grov då han slutat så fort hon vaknade och klargjorde att hon inte ville. Men det var ändå en våldtäkt.

Jag hade förstått om de lade ned förundersökningen för att det inte går att bevisa att ett brott har begåtts. Men att säga att du inte var i en särskilt utsatt situation är ju bara bullshit. Tycker ändå det är starkt av dig att ha tagit det såhär långt!
 
Läste i Falköpings tidning från i måndags att en 29-årig Skövdebo blivit dömd för just det som ts blivit utsatt för. Fängelse i ett år och skadestånd till kvinnan på 82 500:-. På en skidresa kände sig kvinnan berusad och gick och la sig. Mannen la sig bredvid och och hon vaknade av att han smekte henne över hela kroppen och körde in sina fingrar i henne. Han tog också tag i hennes hand och förde den mot sitt eget kön. Kvinnan var omtöcknad av sömn och alkohol. Så helt hopplöst är det tydligen inte.
 
The day has come, typ!

Jag bor inte i den största staden så här träffar man på alla sina ex, ligg... Så min kompis berättade att hon var på ett dansevent som alltid är på lördagar och hade fått dansat med idioten på drop-in lektionen. Hon har bara träffat honom en gång så hon var osäker på ifall han kände igen henne, men hon tyckte han verkade nervös och han stack strax efter.

Så vad ska jag göra ifall han är där ikväll? (Han är blyg och vad jag vet har han inte särskilt många kompisar så han brukar gå ut ensam.)

Jag skippar försäkerhetsskull danslektionen innan, men vad gör jag om han är där och dansar efteråt? Jag hoppas såklart att han drar hem så fort han ser mig, men om han inte gör det? Ska jag gå fram till honom och be honom dra åt helvete eller bara ignorera och dansa som ingenting med mina kompisar?
 
The day has come, typ!

Jag bor inte i den största staden så här träffar man på alla sina ex, ligg... Så min kompis berättade att hon var på ett dansevent som alltid är på lördagar och hade fått dansat med idioten på drop-in lektionen. Hon har bara träffat honom en gång så hon var osäker på ifall han kände igen henne, men hon tyckte han verkade nervös och han stack strax efter.

Så vad ska jag göra ifall han är där ikväll? (Han är blyg och vad jag vet har han inte särskilt många kompisar så han brukar gå ut ensam.)

Jag skippar försäkerhetsskull danslektionen innan, men vad gör jag om han är där och dansar efteråt? Jag hoppas såklart att han drar hem så fort han ser mig, men om han inte gör det? Ska jag gå fram till honom och be honom dra åt helvete eller bara ignorera och dansa som ingenting med mina kompisar?

Jag hade gått dit med högburet huvud och ignorerat honom. För mig hade han känts som död, borta, ickeexisterande.

Bästa hämnden är att leva ett bra liv, heter det. Låt honom inte inkräkta på ditt liv.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 700
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 069
Senast: Whoever
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 160
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 351
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Vinterföräldrar 23/24
  • Trött och arg

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp