Min korat-prins finns inte mer...

Sassy

Trådstartare
Nu finns han inte mer. Min stora katt-prins, som förändrade mitt liv så.
18 pigga, fartfyllda år fick han. Runt 18-årsdagen började han tackla av, tappa orken, och sova mer. I fredags fick vi besked om att njurvärdena börjat gå uppåt, i helgen tappade han aptiten och i måndags ville han inte vara med mer. Vi fick ett fint, lugnt slut hos veterinären. Hemma är det så tomt, vi är "bara" dina människor och dina tre ättlingar här. Sov gott Hanoo, där du är nu kommer gräset alltid vara grönt för dig att tugga på, de små röda prickarna kommer inte smita förtretligt när du fångat dem, det kommer aldrig vara vinter och kallt och förhoppningsvis finns det någon som kan borsta dig i pannan varje dag. Vi kommer alltid att älska dig!

28_moss_06-0007.jpg


frida.jpg
 
Sv: Min korat-prins finns inte mer...

Trøst till dig i sorgen efter din goa gamla væn! Vilken fin bild du har lagt in på er två tillsammans. Min katt ær sjutton och jag hoppas hon ær kvar længe till.
Men nu ær din inte længre hos dig, men jag tror han læmnad værme efter sig.
 
Sv: Min korat-prins finns inte mer...

Det är så tråkigt när den dagen kommer. :( Låt dina kvarvarande fyrbeningar trösta dig.
 
Sv: Min korat-prins finns inte mer...

Nej vad tråkigt! :cry: Förstår att det är tungt även om det måste ske någon gång, jag kommer också alltid minnas honom även om jag inte ens träffat honom.

/Erica
 
Sv: Min korat-prins finns inte mer...

Jag beklagar din förlust, Sassy!

18 år, det var något av det mest imponerande jag hört. En sådan nestor.
 
Sv: Min korat-prins finns inte mer...

En KUNG !
Jag kommer också minnas honom även om jag aldrig träffat honom. Så fin
 
Sv: Min korat-prins finns inte mer...

Så många år ni fått ihop ändå, vilket band ni måste ha haft!
Även jag kommer minnas honom trots att jag bara sett honom på bilder genom åren, Hanoo var jättestilig. :love:
 
Sv: Min korat-prins finns inte mer...

Så många år ni fått ihop ändå, vilket band ni måste ha haft!
Även jag kommer minnas honom trots att jag bara sett honom på bilder genom åren, Hanoo var jättestilig. :love:

Ja, vissa djur skapar man ju extrema band med. Hanoo köpte jag strax efter att jag flyttat hemifrån, och det var "bara vi" i många år. Det tillsammans med en väldigt speciell kattpersonlighet... Han lämnade ingen oberörd. Sen all denna tid. Mer än tusen nätter sov vi på exakt samma sätt.

Han var en verklig gentleman på alla sätt. Trygg, omvårdande och stilig. Min mamma sa att han påminde lite om Rudolph Valentino :D

Hanoo-1web.jpg
 
Sv: Min korat-prins finns inte mer...

Beklagar sorgen och din stora förlust, märkligt hur enormt tomt det blir efter en varm liten kropp när den inte längre finns där. :(
 
Sv: Min korat-prins finns inte mer...

Jag beklagar din sorg.
18 år är ändå en ålder som man får vara glad för.
Min viktigaste katt blev 17 år och det var överraskande för hans del då hans hälsa hela tiden vacklade.
Men jag måste ta en bild på en av mina honkatter och visa dig.
Då hon ser ut sådär även om hon är Bonn-Katt.

Återkommer.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 170
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Molly är min första tik någonsin, och jag blir aldrig klok på hennes löp! Hon får alltid som en vit/gul flytning efter löp, och det har...
Svar
15
· Visningar
10 090
Senast: Fibusen
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 576
Senast: Imna
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 672

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp