Min kropp och mina fötter.

Lilla

Trådstartare
Jag är född med en svagare och kortare vänster sida.
Jag har aldrig brytt mig om inlägg osv utan bara kört på och jag har aldrig haft besvär med smärta. 2015 bröt jag fotleden på den svaga foten. Har ingen aning om varför, den gick ”bara” av. Hade ont och besvär länge. Var hos sjukgymnast men upplevde att dom hade väldigt få idéer om alternativ rehab eftersom min kropp inte är som den ska som frisk.
Skaffade skoinlägg.
Året efter blev jag översprungen av en häst och bröt tre ben mitt i foten på den andra foten. Samma sak där, jag hade ont och problem länge. Kände inte heller denna gången att det fanns ngn kunskap om hur man kunde hjälpa mig att bli smärtfri.
Men det senaste har jag inte känt av fötterna men däremot ett knä istället. (På den starka sidan)
Men förra veckan fick jag plötsligt ont i höger fot. På ett helt nytt ställe från ingenstans.
Öm i stortån och området bakom över foten,
Jag har ökat träningsdosen ganska rejält men det känns konstigt att det kom från ingenstans och på ett helt nytt ställe.
Jag får laser varannan dag, smörjer med voltaren och äter Pronaxen.
Har väl blivit lite bättre men inte mkt.
Min fundering är mest sen om det går över hur jag ska göra för att inte få ont lika fort igen.? Och hur länge är det vanligt att det tar innan man blir smärtfri om det är en överansträngning? Fattar att det inte finns en facit men om någon har erfarenhet?
Vilar ju inte foten helt eftersom jag går på jobbet.
I helgen cyklade jag och det kändes inget i foten. Men nu har jag skippat det också. Hur skulle ni ha gjort?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 750
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ skall till läkare nästa vecka (äntligen) men försöker hitta någon spännande diagnos själv under tiden ;) I våras någon gång började jag...
Svar
4
· Visningar
1 095
Senast: vinkelina
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 498
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag känner mig sjukt stressad just nu och vet inte alls hur jag ska ta mig ur eller förbättra situationen. Det känns som om det är svårt...
Svar
11
· Visningar
1 658
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp