Min lilla katt haltar

enjoyable

Trådstartare
Min älskade lilla Katja haltar :( Har ringt och rådfrågat Agrias vet. samt pratat med ett drös av kattkunniga människor och alla säger samma sak; låt henne vila och blir hon sämre så åk in till kliniken.
Jag vet inte alls vad hon har gjort, de är bara så sjukt frustrerande att se henne ha ont :( Hon reagerar vid tryck på området vid armbågsleden (heter de så?) och reagerar även när jag böjer benet bakåt. När jag känner igenom benet så känner jag inget olustigt så benet är nog inte brutet. Hon går omkring och belastar benet ytterst lite, men de är inte så att hon hoppar runt på tre ben, utan hon haltar bara väldigt kraftigt. Hon slickar även på benet och kan röra det själv, bara det att de gör ont när hon belastar.
Jag hoppas min tös blir bättre, annars får jag åka in till vet med henne. Problemet är bara att karenstiden på försäkringen inte har gått ut än men både min mormor och min moster säger att dom kan hjälpa mig att betala vet. kostnaden om hon måste in..

Är bara så ledsen och jag själv mår så dåligt när jag ser henne ha ont :cry:
Någon mer som kanske vet vad de är som har hänt?
 
Senast ändrad:
Sv: Min lilla katt haltar

Alltså... de kan fastna ganska lätt när de hoppar ner eller upp på saker, sträcker en muskel eller så. Min kattpojke var också jättehalt en gång helt oförklarligt. Ringde vet som sa att vi kunde avvakta några dagar, bara han höll sig inne och i hyfsad stillhet. Kunde komma in och röntga om jag ville, men han sa att man knappast gör nått iaf på katt. Alltså gipsar eller så :crazy: kändes ju onödigt att åka in då, och redan nästa dag var han bättre.

Så håll henne där hon tar det lugnt, där hon kan vara ifred från andra djur, och ge det några dagar.
 
Sv: Min lilla katt haltar

Min katt haltade på ett framben en gång, och röntgen visade då att hon lyckats slå bort en liten benflisa från armbågen, troligen när hon misslyckats med att hoppa upp på en bänk och ramlat baklänges så att armbågen tog i.

Den behandling hon fick då var antibiotika.

Om du läser Agrias villkor framgår det att karenstid inte tillämpas vid olycksfall, men jag antar att det inte får verka troligt att olycksfallet inträffade innan man tecknade försäkringen.
 
Sv: Min lilla katt haltar

Jag tecknade försäkringen för en vecka sedan. Har inte ens fått hem försäkringspapprena än, men ska genast ta mig en titt till i villkoren. Tack för att du informerade mig!
 
Sv: Min lilla katt haltar

Hon är sämre idag. Igår haltade hon nästan ingenting men imorse så hoppade hon nästan fram på tre ben :(
Har fått tid hos vet. imorgonbitti. Deras röntgenmaskin krånglade tydligen idag så dom tyckte de var bäst att komma imorgon ifall hon skulle behöva röngtas. Jag själv har kunnat lokalisera henne smärta till just armbågsleden. Hon reagerar kraftig vid böjning av benet så de är något som spökar där. Hon verkar inte ha ont muskulärt eller ont i själva benet så de är något som sitter vid leden som inte alls vill sig riktigt.
Försäkringen gäller, även om jag inte fått hem papprerna. Men jag har en helt underbar mormor som ställer upp och hjälper mig imorgon.
 
Sv: Min lilla katt haltar

Människor som hjälper en när ens djur är sjuka är värda sin vikt i GULD! :bow:

Jag håller tummar och tår för din kisse! *kniper* :bump:
 
Sv: Min lilla katt haltar

Har hon varit ute? Vår gamle katt blev biten i benen flera gånger innan han kastrerades. Han haltade då omkring och slickade på sitt ben och var väldigt bekymrad. Vi hade honom till vet flera gånger som inte fattade vad som var fel. Antibiotika och så var han vips bra. Sista gången det hände tog vi honom till djursjukhuset där de rakade benet. Då kunde vi se att han var biten. Så har hon varit ute behöver det inte vara så allvarligt.
 
Sv: Min lilla katt haltar

Hon är en innekatt. Men jag tror hon haltade efter att hon trillade från byrån. Jag håller på å flyttar å sånt nu så de är extremt rörigt och de går inte ihop med två nyfikna katter.
 
Sv: Min lilla katt haltar

Möjligt. Och är de vana vid varandra är det väl inte den andra som bitit henne heller, antar jag?
 
Sv: Min lilla katt haltar

Dom är vana med varandra och dom brottas och håller på nästintill nätterna långa (på dagarna sover dom). Kan ju vara så att min vuxna hane har varit för hårdhänt när dom har lekt.
 
Sv: Min lilla katt haltar

Hoppas det. För i så fall är det lätt avhjälpt.
 
Sv: Min lilla katt haltar

Ja, de får vi hoppas.
Jag åker in mest, iom att hon blev sämre idag, för att vara på den säkra sidan att något verkligen inte är fel med henne. Hellre lägga ut lite extra och veta att katten inte är allvarligt skadad än att spara på pengarna och det kan vara något mycket värre!
 
Sv: Min lilla katt haltar

Mitt lilla mattehjärta kan pusta ut! Troligtvis var de bara en rejäl stukning. Vet. kunde känna en svullnad vid armbågsleden men hon tyckte lilla Katja rörde sig så pass bra så de var nog ingen större fara. Skulle de blir värre så skulle jag kontakta vet. igen.
 
Sv: Min lilla katt haltar

Åååååhhhh vad skönt att höra att det inte var någon fara! :bump::bump:

Och Du... litet hjärta har Du banne mig inte! Det är ett STORT hjärta Du har ju! :bow:
 
Sv: Min lilla katt haltar

Åååååhhhh vad skönt att höra att det inte var någon fara! :bump::bump:

Och Du... litet hjärta har Du banne mig inte! Det är ett STORT hjärta Du har ju! :bow:
Åhh va glad jag blir av dom fina orden :) Känns så bra åxå då vet. kommenterade hur fin och välhanterad lilla Katja var! Mitt självförtroende har höjts ett snäpp! Jag kom ihåg när jag fick henne. Hon var undernärd och skygg. Uppfödaren fick kasta en stor handduk över henne för att vi skulle få fatt i henne överhuvudtaget..


Åhh va stolt jag känner mig nu! :bump:
 
Sv: Min lilla katt haltar

Så skönt att det inte var något allvarigt fel på din katt! Nu får hon krya på sig tycker jag!
 
Sv: Min lilla katt haltar

kl

Katja har blivit sämre så kliniken vill ha in henne igen för röntgen. Hon är jätte svullen och nu stödjer hon inte på benet alls längre.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 208
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
4 623
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 044
Senast: Migo
·
Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 732
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp