Min "lilla" pojke!

nevin

Trådstartare
Idag har vi varit på bvc för kontroll, min lille kille skötte sig så bra! Först röjde han järnet i väntrummet, lekte med jättelego och pladdrade värre än en kaffemoster:D

När sköterskan kom så gick han in själv i hennes rum, han höll mig i ena handen bara och hon berömde honom för han var så stadig och duktig:laugh: Han visade vad han kan, tog leksaker ur hennes händer med båda händerna och med "rätt" grepp.


Vägde och mätte killen med, och han är stooooor! 11770 gram, 78 cm lång, och han mäter 46 cm runt huvudet. Han fyllde 10 månader för 2 veckor sedan, så nog är han rätt bamsig?

Hur stora är era jämngamla barn, skulle vara roligt att jämföra lite (även om man inte ska det egentligen:angel:)
 
Sv: Min "lilla" pojke!

Vägde och mätte killen med, och han är stooooor! 11770 gram, 78 cm lång, och han mäter 46 cm runt huvudet. Han fyllde 10 månader för 2 veckor sedan, så nog är han rätt bamsig?

:eek:

Min är bara två månader yngre och väger drygt 6,7. och är 67 lång.

Trotts att min alltid vart väldigt liten så är hon ju normal för mig, har svårt att förstå ibland när jag träffar jämnåriga som ser ut att vara dubbelt så stora. :D
 
Sv: Min "lilla" pojke!

En sån liten tjejja, när min var 8 månader vägde han 10860....:crazy:. Han är större än de flesta 1åringar i våran omgivning, och så är han ju dessutom väldigt framåt i sin utveckling, så många tror han är minst ett år:eek:
 
Sv: Min "lilla" pojke!

Min "lilla" tjej är nästan 9½ mån. Hon väger 10790 och är 74 cm lång. Hon kryper inte ens än, ålar lite bara.
 
Sv: Min "lilla" pojke!

En sån liten tjejja, när min var 8 månader vägde han 10860....:crazy:. Han är större än de flesta 1åringar i våran omgivning, och så är han ju dessutom väldigt framåt i sin utveckling, så många tror han är minst ett år:eek:


:D Li är också ganska tidig, vilket förvirrar folk en hel del, världens minsta bebis som så gott som går själv, många tror ju att hon är yngre, för att hon är så liten. Och när hon vid 5½ månad stod själv blev det många höjda ögonbryn då folk förmodligen trodde att jag matade min "3månaders" med hormoner. :crazy::rofl:
 
Sv: Min "lilla" pojke!

Satt Rasmus på vågen hos mina föräldrar när han var 8½ måna doch den stanna på 8,3 kg.

Här står han bredvid Tindra som är 2 veckor yngre än honom!
phpv2ivel.jpg
 
Sv: Min "lilla" pojke!

Min stora pojkes lillasyster är lika gammal och hon kryper inte heller än. Hon är väldigt liten överlag. Storebror är lite fundersam över hur stor skillnad det kan vara på små barn helt klart ;)
 
Sv: Min "lilla" pojke!

Hon ser ju rätt mycket större ut? Jag har fått för mig att han är ganska bamsig, undrar varför jag tror det?
 
Sv: Min "lilla" pojke!

Hon är längre men han väger mer, han var 48 cm när han föddes och hon var nog 52 cm.
 
Sv: Min "lilla" pojke!

Hmm, när Loke var 8 månader vägde han 11070 g och var 76 lång.

Och det var ju 2 månader sedan. Nu bör han vara runt 78 cm åtminstånde och vikten har jag ingen aning om. Mer än 11070 iallafall:p.

Vi missade tyvärr BVC mötet i veckan så vi väntar på en ny tid.

Min pappas kompis trodde att han var 1 ½ år tack vare storleken.

Han kan inte gå ännu, men det dröjer inte länge då han kan stå själv helt stadigt och länge.

Kryper gör han fort som attan iallafall.

pic_show_id21872204.html


Det där var väl förra veckan eller så.
 
Senast ändrad:
Sv: Min "lilla" pojke!

De är rätt lika i storlek våra små, din lilleman är något större, men de verkar följas åt hela vägen iallafall :D!

Just nu sitter en liten kille här och är jättenöjd, han har rivit ur allt han når i mammas bokhylla.... och det var mer än mamman hade tänkt sig att han når!
 
Sv: Min "lilla" pojke!

Hahha!
Jo Daniel och Loke verkar vara väldigt lika i storlek. Skillnaden är att Daniel kan gå själv va?

Jo, här nås saker jämt då vi inte har några vägghyllor. Jo, överdelen på datorbordet i bilden. Allt annat är ju skåp och sådant.

Jag brukar låta honom pilla med sakerna, han är ju så nyfiken. Gränsen går vid när det är farligt eller ömtåligt.

Hah, farsan tror det är jättefarligt när man inte håller i honom jämt och ständigt + att de har en långhårskatt så han tror det är farligt med katthåren på golvet med. Överbeskyddande? :angel:

Även fastän han inte går ännu får man att göra mycket efter honom ändå. Så otroligt mycket med energi har han.

Maten har han minskat lite på tack vare att han har en massa annat att tänka på nu!:D
 
Sv: Min "lilla" pojke!

Vilken stor kille han är! Och duktig. Min äldsta son (som är 5 år nu) gick med gåvagn när han var 8 mån och efter någon vecka helt själv *skryter lite*. Alla sa att han skulle ramla och slå sig mycket eftersom han var så tidigt och då "hänger inte hjärnan med", men det gällde inte min grabb iaf, han har aldrig slagit sig trots att han fart mellan golv och tak sedan han blev någolunda rörlig!

Min lille (nu 6 1/2 mån) visar inga tendenser att vilja röra sig alls... dock sitter han ganska bra! (ganska skönt med en stillsam efter en vilde...:))

Lillen vägde 8 kg vig 5 1/2 mån, 64 lång, så han är en stadig bit :)
 
Sv: Min "lilla" pojke!

Som 9 månader vägde Emil 9.5 kg och var 73 cm lång. Rätt normalt tror jag? :D Han är nu 9½ månad, så han har nog inte gått upp/växt så mkt sedan dess.
 
Sv: Min "lilla" pojke!

*kl*
När Elivia var 10 mån vägde hon 9060 och var 71 lång.
Hon fyller 1 den 7 Augusti och kan inte gå själv ännu, men står stadigt själv hur länge som helst, men när det kommer till förflyttning känns det tryggare att krypa:D.

Jämfört med era jättebebisar är ju min rätt lliten;)
 
Sv: Min "lilla" pojke!

Min "lilla" tjej är nästan 9½ mån. Hon väger 10790 och är 74 cm lång. Hon kryper inte ens än, ålar lite bara.

Min Emil är lite drygt 9 månader som sagt...han kryper inte heller, försöker inte ens. Nä, han vill bara köra runt i gåstolen eller sitta på sin filt och leka. :D;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp