Min man är död

Du skriver så vackert och levande mitt i ett chocktillstånd jag inte kan föreställa mig. Jag beklagar djupt och innerligt förlusten av din livskamrat och tänker på era barn. Så fint att de får gå in och prata med honom. Och vilken trygg gemenskap de verkar ha i ert hem mitt i det hemska.
Här är platsen att skriva allt som kommer för dig. Här är ingenting konstigt eller förbjudet. Varma kramar till dig och din familj.
 
Fyra barn har förlorat sin pappa. Hur ska jag kunna vara både mamma och pappa för dem? Det var ju vi. Vi var världens bästa team. Kaos och stök, visserligen. Alltså ostädat och så. Men alltid fokus på familjen. Barnen. Kärleken. Tryggheten. Rätt fokus tycker jag. Jag var så stolt över oss. Våra fina kloka barn! Det är så mycket han gjorde som inte jag kan...
Jag tror att dina barn alltid kommer bära med sig sin pappa och både känna hans trygghet och "höra" hans röst i situationer där det behövs. Ni 2 tillsammans har redan gett en god, stabil grund för era barn att stå på. ❤️
 
@Tualma Beklagar sorgen.

Jag tror att dina barn alltid kommer bära med sig sin pappa och både känna hans trygghet och "höra" hans röst i situationer där det behövs.
Ja, precis. Sorgen och förlusten är tung, MEN tryggheten och känslan av honom lever kvar.

Så är det i a f för mig. Min pappa finns hos mig, på olika sätt. Det kan döden inte ta ifrån mig. Jag får även stöd av och genom mina syskon. Både genom deras närvaro och de minnen vi delar. Vi kan prata med varandra och minnas, vi kan stötta i sorgen, vi kan lyfta varandra när det behövs. Dessutom ser jag min pappa komma fram i mina bröder ju äldre vi blir. Det tycker jag är fint.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 400
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Ja kära buke. Google var inte min vän i den här frågan så därför kollar jag med er. Flera gånger när jag stått upp och rakat benen de...
Svar
8
· Visningar
1 346
Senast: underensten
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 807
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp