Min man är död

Jag har inte orkat läsa allt ännu men jag uppskattar alla som reagerat och svarat. Lugnt här. Pojkarna lyssnar på deras pappas musik i köket. Minsta har somnat i soffan. Jag och äldsta flickan tittar på dirty dancing.
Djuren vet alltid. Hunden och katten ligger aldrig så här nära varandra när de sover annars.
 

Bifogade filer

  • 20220522_233726.jpg
    20220522_233726.jpg
    241,2 KB · Visningar: 743
Det är så ofattbart hur fort livet förändras, ogreppbart att det som var igår inte finns i morgon. Att beklaga känns så futtigt, i tanken skickar jag styrka och värme till dig ❤
 
Det är inte fel att ha honom kvar hemma tills du är redo. Vet att sånt ofta går "på rutin" men du får lov att göra vad som känns bäst för dig och den hjälp ni anlitar kan hjälpa med det också, att ha honom hemma lite längre om det känns rätt :heart
Instämmer! Sorg kan vara högst inviduellt och man behöver inte göra saker som andra brukar göra.

Jag vet inte om detta "lugnar" men det var vanligt förr i tiden att man hade den avlidne hemma och släktingarna fick förbereda dem inför begravningen. Så det är inget nytt påfund oavsett hur du vill göra. Det låter snarare som att du tillåter dina barn ta farväl av sin pappa och förstå händelsen på ett fint sätt även om det fortfarande är fruktansvärt.
Du bestämmer när du känner dig redo.
 
Okej. Flickorna sover i soffan. Jag tror att pojkarna sover också. Eller i alla fall att de har gått och lagt sig. De pratade och sa god natt till varann sp fint så jag kände att jag kunde vara kvar uppe hos tjejerna. Äldsta A var nyss och gick på toa bara. Jag kollade när jag hörde att han var uppe ifall han behövde tröst Eller så...
Jag har så ont i huvudet. Det känns så tungt. Fysiskt tungt. Det enda som jag kan tänka på som inte gör ont är att jag måste tatuera mig. Som om det vore det viktigaste just nu. Eller, jag förstår såklart att det inte är viktigt, men det är något jag kan göra rent fysiskt för att få ett minne av vårt vi. Det vi som det skenande godståg som är tiden utplånat på ett så outsägligt obarmhärtigt vis.
Jag måste tänka på något konkret och gripbart.
Det slog mig att jag vill ha våra vigselringar - de ska sitta ihop låsta i varandra. Och så något runt som symboliserar familjen som håller ihop, vi 5 som är kvar? Eller alla 6? Som ett band, flätade händer. Jag vet inte... Jag yrar nog mest...
 
De hämtade honom vid 20-tiden förresten. Alla hade fått sagt hejdå när de ville, en gång, flera gånger. Jag låg bredvid honom i sängen några stunder. När de kom var jag tvungen att gå till stugan. Jag hade bitit dem annars. Jag kände mig faktiskt som en ilsken hund. minsta v och min pappa var med mig men v gick sedan ut och såg på. Även stora V (12) och J (16) ville se. Äldsta A var på sitt rum då. Min mamma och vår vän var hos barnen då. Det kändes ändå ok efteråt. Väldigt tomt. Jag skötte stallet och tog in hästarna, bara jag och hunden. Därefter promenad med mamma och hunden. Det var då som barnen satte på musik -musik var en sån viktig del i hans liv.
Vi klarar det. A sa att han vill bli den bästa människan han kan vara. För sin pappas skull. Alla har sagt så fina saker.
Minsta v sa jag känner pappa i hela kroppen och i hjärtat.
Tack för att ni finns och lyssnar och kommer med klokskap och tröst. Fina, fina människor.
 
De hämtade honom vid 20-tiden förresten. Alla hade fått sagt hejdå när de ville, en gång, flera gånger. Jag låg bredvid honom i sängen några stunder. När de kom var jag tvungen att gå till stugan. Jag hade bitit dem annars. Jag kände mig faktiskt som en ilsken hund. minsta v och min pappa var med mig men v gick sedan ut och såg på. Även stora V (12) och J (16) ville se. Äldsta A var på sitt rum då. Min mamma och vår vän var hos barnen då. Det kändes ändå ok efteråt. Väldigt tomt. Jag skötte stallet och tog in hästarna, bara jag och hunden. Därefter promenad med mamma och hunden. Det var då som barnen satte på musik -musik var en sån viktig del i hans liv.
Vi klarar det. A sa att han vill bli den bästa människan han kan vara. För sin pappas skull. Alla har sagt så fina saker.
Minsta v sa jag känner pappa i hela kroppen och i hjärtat.
Tack för att ni finns och lyssnar och kommer med klokskap och tröst. Fina, fina människor.
Så oerhört fint, vilka fina kloka barn! ❤️
Kram om du vill ha
 
Tog Alvedon och Ipren mot huvudvärken. Kan nästan somna men vaknar precis i insomningsögonblicket gång på gång. Nu är det riktigt jobbigt. Ångrar lite att jag skickade hem mamma.
Tankarna snurrar. Jag jobbar ju natt. Hur ska det bli med barnen?
Vår gård, vår saga. Jag krossas om vi inte kan bo kvar. Jag vet att man får ta allt i sinom tid. Allt löser sig. Men nu sköljer det över mig.
Så fort jag slappnar av spelas händelsen upp för mitt inre. Mamma ska komma tidigt. Jag får hålla ut i några timmar till.
Barnen, hunden och katten sover iaf. För väl det.
 
De hämtade honom vid 20-tiden förresten. Alla hade fått sagt hejdå när de ville, en gång, flera gånger. Jag låg bredvid honom i sängen några stunder. När de kom var jag tvungen att gå till stugan. Jag hade bitit dem annars. Jag kände mig faktiskt som en ilsken hund. minsta v och min pappa var med mig men v gick sedan ut och såg på. Även stora V (12) och J (16) ville se. Äldsta A var på sitt rum då. Min mamma och vår vän var hos barnen då. Det kändes ändå ok efteråt. Väldigt tomt. Jag skötte stallet och tog in hästarna, bara jag och hunden. Därefter promenad med mamma och hunden. Det var då som barnen satte på musik -musik var en sån viktig del i hans liv.
Vi klarar det. A sa att han vill bli den bästa människan han kan vara. För sin pappas skull. Alla har sagt så fina saker.
Minsta v sa jag känner pappa i hela kroppen och i hjärtat.
Tack för att ni finns och lyssnar och kommer med klokskap och tröst. Fina, fina människor.
Vilka kloka vackra ord, både från dig och dina barn, mitt i kaoset.
Vilken fin familj ni verkar vara. ❤️
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 479
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 805
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Ja kära buke. Google var inte min vän i den här frågan så därför kollar jag med er. Flera gånger när jag stått upp och rakat benen de...
Svar
8
· Visningar
1 367
Senast: underensten
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 434
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp