Min man är död

Har du ens druckit någonting under dagen? Drick några glas vatten annars. Ta hand om dig! :heart
Tack för omtanken ❤. Har blivit ipytsad dryck och till och med kommit ihåg att kissa. När min häst dog i trauma stängdes nämligen den funktionen en av i sympaticuspåslaget. Jag höll på att spränga blåsan på kuppen...
Nu är mamma här med smoothie. Hon ska skjutsa A till skolan. Han vill gå. De andra ska vara hemma.
 
Tack för omtanken ❤. Har blivit ipytsad dryck och till och med kommit ihåg att kissa. När min häst dog i trauma stängdes nämligen den funktionen en av i sympaticuspåslaget. Jag höll på att spränga blåsan på kuppen...
Nu är mamma här med smoothie. Hon ska skjutsa A till skolan. Han vill gå. De andra ska vara hemma.
Kontakta läkare till er alla så att ni blir sjukskrivna. Jag hade inte en tanke på det utan blev räddad av en läkare här på buke.
 
Tack alla fina. Jsg vet att man kan lita på Buke.
Jag ligger i soffan där uppe. Jag vill vara nära min man. Han ligger fortfarande kvar i vårt sovrum här intill. Ambulanspersonalen lyfte upp honom i sängen sedan. När det inte längre fanns något kvar att göra. Jag vill vara nära. Jag hör släktingar och vänner prata nere i köket. Mitt yngsta barn leker med sina kusiner i trädgården. Jag hör deras ljuvliga barnaröster. Min 12 åring har två kompisar som har kommit hit. De har gått undan till sitt krypin; vår lillstuga. Mina ena tonårsson pratar med sin morfar om ditt och datt. Den andra är på sitt rum just nu tror jag. Det är fint och kärleksfullt här.
Men så tungt, så tungt. Och jag fryser så. Det är så ensamt, så ensamt. Jag vill inte! Jag protesterar! Men han är borta.
Men så otroligt sorgligt :heart Vilken chock. Så förgängligt livet är. Så orättvist.
 
Vilken fruktansvärd chock och så orättvist. Jag är så ledsen för din och din familjs skull :cry: :heart . Du skriver väldigt fint, och det är skönt att läsa att ni har människor som vill finnas och stötta - både i verkliga livet och på Buke.
 
@Tualma Beklagar sorgen, vilken ofattbar chock och sorg för er alla!😔

Du skriver så vackert och målande, man kan riktigt ta på kärleken inom er familj❤. Du skrev också i ett tidigare inlägg "Hur ska jag kunna vara både mamma och pappa?". Från ett barns perspektiv kan jag berätta att jag själv förlorade min pappa som 11-åring men i likhet med dina barn kom jag från en stabil och kärleksfull familj. Jag bär varje dag med mig den trygga grund jag fått av båda mina föräldrar. Ni har också redan skapat de bästa förutsättningarna. Era barns pappa kommer att vara med och hjälpa till att bära familjen under många år framåt ännu, även om det inte blev som det var tänkt.

Sen låter det som om du och dina närmaste lyckats låta barnen möta situationen på ett så fint sätt❤. Döden går inte att gömma, den måste få finnas med och barnen behöver få vara delaktiga på sina sätt. Kom ihåg att en stor förlust, som barn fått hjälp och stöd av trygga vuxna att bearbeta, till och med fungerar som en skyddsfaktor vid andra kommande förluster längre fram i livet.

Sist av allt vill jag skicka en stor varm kram!❤ Ni är mitt ute på det stormande havet, omge dig med dina nära. Ta all hjälp du får! Tids nog mojnar vinden, lite i taget, och du kan andas.
 
@Tualma Beklagar sorgen, vilken ofattbar chock och sorg för er alla!😔

Du skriver så vackert och målande, man kan riktigt ta på kärleken inom er familj❤. Du skrev också i ett tidigare inlägg "Hur ska jag kunna vara både mamma och pappa?". Från ett barns perspektiv kan jag berätta att jag själv förlorade min pappa som 11-åring men i likhet med dina barn kom jag från en stabil och kärleksfull familj. Jag bär varje dag med mig den trygga grund jag fått av båda mina föräldrar. Ni har också redan skapat de bästa förutsättningarna. Era barns pappa kommer att vara med och hjälpa till att bära familjen under många år framåt ännu, även om det inte blev som det var tänkt.

Sen låter det som om du och dina närmaste lyckats låta barnen möta situationen på ett så fint sätt❤. Döden går inte att gömma, den måste få finnas med och barnen behöver få vara delaktiga på sina sätt. Kom ihåg att en stor förlust, som barn fått hjälp och stöd av trygga vuxna att bearbeta, till och med fungerar som en skyddsfaktor vid andra kommande förluster längre fram i livet.

Sist av allt vill jag skicka en stor varm kram!❤ Ni är mitt ute på det stormande havet, omge dig med dina nära. Ta all hjälp du får! Tids nog mojnar vinden, lite i taget, och du kan andas.
Jag läste ditt fina, fina svar för barnen. Så trösterikt. TACK. ❤
 
Det märks på det sätt du beskriver dina barn hur stark och innerlig er kärlek varit. Ni har tillsammans gett dem de allra bästa förutsättningar man kan få i livet. Vilken kärlek till din familj du utstrålar mitt i den här fruktansvärda situationen. Att ha fått sån kärlek kan aldrig tas ifrån en. ❤️
 
Mitt inlägg blir bara ett i mängden men jag tänker att något sådant här inte kan gå mig "obemärkt förbi" utan att skänka en tanke till dig och dina barn i skrift.

Jag beklagar verkligen er sorg och kan för mitt liv inte föreställa mig vad ni går genom just nu.

Stora kramar :heart :heart :heart
 
En bra dag.
Jag har varit lite emotionellt avstängd. Fixat listor på allt som ska göras. På vilka jag ska be om hjälp med vad. Har bestämt mig för att be om- och ta emot hjälp från alla som erbjuder. Jag ska orka och räcka till för mina barn. Det är det viktigaste. Det enda.

De stora är där nere. Käbblar. Tjafsar. Vänskapligt. Kärleksfullt. Diskar. Umgås.

Jag sitter uppe med minsta som somnat på madrassen i vardagsrummet. Vi sover här, jag och flickorna. Vill vara nära. Dubbelsängen i sovrummet där han låg kan vi inte sova i. Den måste kanske slängas. Eller i varje fall saneras. Det är som det är. Vi har en skön hörnsoffa i vardagsrummet. Där sover jag och stora V. Lilla v på madrass nedanför. Killarna i respektive rum.

Fin energi idag. Vänner som kommit och gått. I hög person och i telefonen. Syster och mamma som fixar. Kommer med mat.
Mina hästvänner har gjort upp en ordning och meddelat mig; jag hör av mig till den personen som roddar ihop gänget och fixar. Jag tog dem på orden och bad om hjälp med hagbygge. Var planerat till denna veckan när jag är ledig och behöver göras då vinterfodret tryter.

Vår bästa vän är sambandscental för Js stora vänkrets. Han åkte till en vän och bad om hjälp med bilarna för min räkning. Hur göra? Besiktning. Ska vi ställa av en bil? Sälja? Spara till äldsta A att han gjort efter lumpen?
Alla ska få göra det de är bra på. Tror att det känns skönt att få hugga i och hjälpa till...

Nu är energin slut. Ångest och smärta kryper uppåt och pockar på. Tänker på dagen. På all kärlek som omsluter oss. På hur många min J berörde. Hur många som älskar honom. På vilken fantastisk person han var. Tittar i gamla album som han fixat och sparat. Från tonåren.

Som vi har älskat. Livet. Barnen. Vännerna. Varandra.
Det finns foton på oss från 1993. Då tog han studenten. Jag var 17. Hade gått ut 2:an i gymnasiet... Han var 18.

Lilla v ropade på mig i morse från toa. Jag kom, beredd att leverera toapapper eller nåt.
"Mamma", sa hon, "Hur ska vi göra när det är din födelsedag? Vem ska köra bilen med alla presenter i???" Frågor som kommer. I stort och i smått. Ledsnad. Lek. Sorgen är verkligen randig för de små, som man säger.
Stora V var i skolan någon timme. Sedan blev det för jobbigt. "Alla ljud var så starka och skarpa. Jag kunde inte sortera eller koncentrera mig" sa hon. Jag svarade att det är så i sorgen. Den tar så mycket energi.
Hon var på stan med en kompis på eftermiddagen några timmar. Det var skönt, tyckte hon, men hon var trött när hon kom hem.
Nu vila. Dricker ett glas Cava. Ska ut till hästarna snart.
 
Mitt inlägg blir bara ett i mängden men jag tänker att något sådant här inte kan gå mig "obemärkt förbi" utan att skänka en tanke till dig och dina barn i skrift.

Jag beklagar verkligen er sorg och kan för mitt liv inte föreställa mig vad ni går genom just nu.

Stora kramar :heart :heart :heart
Inte ett I mängden. Jag läser. Känner kärlek och tacksamhettill er alla.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 479
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 805
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Ja kära buke. Google var inte min vän i den här frågan så därför kollar jag med er. Flera gånger när jag stått upp och rakat benen de...
Svar
8
· Visningar
1 367
Senast: underensten
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 434
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp