Bukefalos 28 år!

Min medryttare...

Houdinie

Trådstartare
Nu har jag varit hästägare i ett drygt år och sedan ett halvår tillbaka har jag en medryttare. Efter alla dessa år då jag själv varit medryttare är det intressant och kul att se på medrytteriet "från den andra sidan". Här är mina tankar såhär långt:

Jag tar inte betalt av min medryttare. Hon hjälper ju mig med att ta hand om hästen och göra alla stallsysslorna den dagen, så att jag kan vara hästledig. Dessutom erbjuder hon min häst mattelediga dagar då de tillsammans rider ut och har roligt utan att behöva bry sig om annat än att just ha kul ihop.

Hon har en dotter som är sådär härligt hästtokig som jag själv var i den åldern, och det är så kul att se henne lysa upp när hon pratar om min häst. En enkel fråga om hon skulle vilja hjälpa till att måla i boxen möttes av glädjetjut och hon kan stå hur länge som helst och bara lukta på hästens hals (ni vet precis bakom ganaschen där de luktar så mysigt). Jag blir så glad av att veta att han får ha en alldeles egen hästtjej som älskar honom sådär som bara en riktig hästtjej kan älska en häst.

När jag frågar om hästen sköter sig så svarar min medryttare att han är jätteduktig. De fasoner som jag skäms lite för verkar hon inte alls bry sig om, och om det tar tio minuter att gå förbi en livsfarlig sten ute i skogen så är det enligt henne ett utmärkt tillfälle att sjunga en sång och njuta av sommarens alla dofter. :)


Att skaffa medryttare var verkligen bra för både mig och min häst.
 
Sv: Min medryttare...

Så härligt det låter! Det är precis så det ska kännas, för båda parterna :)
 
Sv: Min medryttare...

Låter jättehärligt. Håller med föregående, det är så det ska vara och kännas för bägge parter (eller alla tre då, glöm inte hästen ;)).
 
Sv: Min medryttare...

Hästen är mycket förtjust i sina bonusmänniskor. Om jag dyker upp i stallet när min medryttare redan är där så tittar han strängt på mig som för att säga "Vad gör du här, jag ska va med HENNE idag!". :D
 

Liknande trådar

Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
4 632
Senast: Boj
·
Gnägg Hjälp mig med min ångest! Jag har haft en tjej som ridit min häst 1-2 dagar/veckan ett tag nu. Hon är jätteduktig och min häst tycker om...
Svar
14
· Visningar
2 188
Senast: Mabuse
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 013
Senast: Fraegd
·
Hästmänniskan Hej! Skulle verkligen behöva lite stöd/hjälp här :( Jag har en foderponny som i precis har skaffat medryttare till, hon är jätteduktig...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp