Min midsommar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vaknade tidigt och fixade med mina bin på förmiddagen. Sedan åkte jag till stallet och red. Hästen var så duktig att jag avslutade passet efter en halvtimme. När jag kom hem satte jag igång en kastrull potatis på spisen och sen tog jag en dusch. Efteråt åt jag sill med potatis. Sen kompletterade jag med en kladdkaka och kaffe till efterrätt.

Jag funderade på att åka iväg på något allmänt midsommarfirande men orkade inte. Där skulle jag väl bara få sitta ensam i alla fall och glo på andra som var där med sina familjer. Så det blev inget med det. I stället somnade jag i fåtöljen och sov i några timmar.

Sen har jag väl inte gjort något särskilt men funderar på hur jag ska lägga upp planteringen av alla de växter jag köpt på sistone. Jag har fortfarande inte planterat 3 klematis, 3 rosor och en bärtry. En klematis har jag dessutom inte tänkt ut en plats för. Jag har inte riktigt ett vettigt ställe att sätta den på då det fattas platser i trädgården där den kan klättra. Visst kan jag tillverka något som den kan klättra på men vet inte hur jag ska åstadkomma detta på mindre än en timme. Mer tid än så blir ett större projekt som jag inte vill ta mig an. Det räcker alldeles tillräckligt med de projekt jag redan har, t.ex. befria mina totalt övervuxna jordgubbar och fixa skydd till dessa, samt ordna med rabattkanter.

Facebook har idag översvämmats av en massa glada midsommarbilder och alla tycks ha familjer att fira med. Och jag känner mig ledsen över att jag inte har det utan har varit ensam hela dagen utan något firande alls. Hemmet är som vanligt ett bombnedslag så jag har inte ens orkat plocka blommor till mig själv. Det är liksom inte värt det när det försvinner i all röra.

Kommande vecka ska jag i alla fall träffa en arbetsterapeut och sen är det psykologbesök igen. Jag träffar henne bara varannan vecka. Det är lite glest kan jag tycka även om jag nu är rätt välmedicinerad och över ytan.
 

Jag är också själv och det kan kännas ensamt speciellt på högtider (firar ingen sådan för har ingen att fira med) men oftast vänder jag de ensamma tankarna till nåt positivt, typ att jag slipper hänga med massor av barn osv ;-) Då blir jag nöjd, äter lite mat och gottis-saker, gör vad jag vill, spelar tv-spel, kollar internet, åker tidigare t stallet, läser en bok, vilar eller vad jag vill. Generellt förstår jag inte hysterin med midsommar faktiskt. Hoppas du haft det bra ändå!
 
Jag är också själv och det kan kännas ensamt speciellt på högtider (firar ingen sådan för har ingen att fira med) men oftast vänder jag de ensamma tankarna till nåt positivt, typ att jag slipper hänga med massor av barn osv ;-) Då blir jag nöjd, äter lite mat och gottis-saker, gör vad jag vill, spelar tv-spel, kollar internet, åker tidigare t stallet, läser en bok, vilar eller vad jag vill. Generellt förstår jag inte hysterin med midsommar faktiskt. Hoppas du haft det bra ändå!
Jag har försökt göra så förut men situationen är ju inte självvald, så jag trivs inte med det.
 
Är också själv, väljer ofta att jobba så märks det liksom inte att det är något särskilt. Kom just hem efter jobbet där jag haft en jättebra dag med härliga kollegor. Äter knäckebröd med Pepsi Max till, inte en sill eller jordgubbe så långt ögat når.
Tycker din dag lät härlig, fylld med rogivande saker.
 
Jag trodde jag skulle få fira midsommar ensam. Min familj firar på ett sätt jag inte är bekväm med (STORA mängder alkohol). Stora folksamlingar är inte heller min grej, speciellt inte högljuda sådana.

Men. Jag blev inbjuden att fira med några från stallet, helt spontant, och hade en fantastisk kväll. Hade trott att jag skulle sitta ensam (som vanligt) men så blev det inte denna gång. Ibland blir det inte som man tänkt sig, även åt det bättre hållet.
 
För mig har det blivit ett problem med ensamhet kring högtider eftersom jag då påminns så starkt om att jag inte har någon familj.

Jag förstår dig. Jag hade ångest inför midsommar i nästan två veckor för att jag trodde att jag skulle behöva sitta själv. Nu slutade det med att jag bjöd in mig själv till en kompis så jag slapp faktiskt sitta själv i år men jag vet hur jävligt det är att se alla lyckliga bilder på sociala medier samtidigt som man själv är helt ensam.
 
Själv tillbringade jag större delen av dagen själv hemma, körde lite med röjsågen men var för lat att ta fram gräsklipparen så mest låg jag i solen och njöt av dagen och all blomdoft från rosor, schersmin och kaprifol. Bjöd över grannen som är väldigt ensam på lite mat så vi satt ute och åt grillat och sedan avslutades det hela med nygräddad blåbärspaj.

Ingen familj eller vänner, om jag inte räknar in grannen. Jag tycker det var en väldigt skön dag ändå och är glad att jag är ledig över helgen och istället kan njuta av dagar som dessa.
 
För mig har det blivit ett problem med ensamhet kring högtider eftersom jag då påminns så starkt om att jag inte har någon familj.
>Jag har familj men det blev ändå en gammal vän och hennes gamla mamma som bjöd på kaffe och tårta. Sonen hittade jag på Instagram och syrrans gubbe var så jätteförkyld. Jag hade kallt räknat med att sitta hemma vid datorn och Tvn.
 
Jag var själv, så handlade tog det lungt, spelade dataspel, struntade helt i midsommarmat och såg på bad moms 2. Helt lyckad dag om jag får säga det själv.
Just det unnade mig läsk ett gratis paket ballerina å lite haribo cola rullar.
 
Själv har jag dippat igen och mår fan inget bra alls. Det hjälper mig inte ett dugg att andra är chill med att vara ensam. Jag är ensam för att jag är ratad. Jag får inte vara jag för jag duger inte. Jag får inte vara sjuk och jag får aldrig ta illa vid mig. Allt sånt är dåligt. Och förmodligen fattar ingen vad jag pratar om för det är bara mina egna tankar om en massa sammanhang.
 
Själv har jag dippat igen och mår fan inget bra alls. Det hjälper mig inte ett dugg att andra är chill med att vara ensam. Jag är ensam för att jag är ratad. Jag får inte vara jag för jag duger inte. Jag får inte vara sjuk och jag får aldrig ta illa vid mig. Allt sånt är dåligt. Och förmodligen fattar ingen vad jag pratar om för det är bara mina egna tankar om en massa sammanhang.
Helger kan vara svåra efter någon slags separation. Det tar tid att hitta andra vanor, andra sammanhang, andra människor.

Jag tycker inte att du ska låta din fd familj ha vetorätt över att bestämma hur du ska vara. Ge dem inte den rätten. Var den du är - och hitta sen människor som accepterar dig precis just för att du är du.
 
Helger kan vara svåra efter någon slags separation. Det tar tid att hitta andra vanor, andra sammanhang, andra människor.

Jag tycker inte att du ska låta din fd familj ha vetorätt över att bestämma hur du ska vara. Ge dem inte den rätten. Var den du är - och hitta sen människor som accepterar dig precis just för att du är du.
Mina tankar gällde relationer lite över lag.

När jag dippar så här så glömmer jag bort allt som är positivt också. Det verkar trots allt finnas dem som tycker jag är ok, men jag tenderar tyvärr att glömma det när jag dippar. Jag har liksom några vänner men inga naturliga sammanhang.

Men jag har inte hört något från familjen på ett halvår. Jag borde verkligen ta tag i att skriva ett testamente så att de inte får ett enda jäkla skit om olyckan är framme. Farsan har jag inte haft kontakt med sedan jag var 13 och det vore en smärre katastrof om han fick hälften av det jag äger. Den tanken är jäkligt oskön.
 
När jag dippar så här så glömmer jag bort allt som är positivt också. Det verkar trots allt finnas dem som tycker jag är ok, men jag tenderar tyvärr att glömma det när jag dippar.
Ja, det hör ju till själva fenomenet med dippande. Du har ju ändå ett medvetande att "nu dippar jag", det är en sund reaktion. Så småningom kan du ta det ett steg längre; att försöka att inte åka med neråt, försöka bryta tankesnurret och bestämma dig för att dåtiden inte ska få styra nutiden och framtiden. Onwards and upwards.
 
Ja, det hör ju till själva fenomenet med dippande. Du har ju ändå ett medvetande att "nu dippar jag", det är en sund reaktion. Så småningom kan du ta det ett steg längre; att försöka att inte åka med neråt, försöka bryta tankesnurret och bestämma dig för att dåtiden inte ska få styra nutiden och framtiden. Onwards and upwards.
Det är svårt när allt ändå tenderar att upprepa sig i all oändlighet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 060
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp