Min mörka hemlighet

FK meddelade i går att hon har tid med nåt rehabssmtal som vi bett om vid sjukskrivningen. Hon har vetat om detta sen i början på december. Min sjukskrivning går ut i slutet av Jan och jag behöver fortfarande anpassning en tid framöver för att inte vara fortsatt sjukskriven. FK kunde ringa min arbetsgivare men ett rehabmöte hann hon inte med.
Får det gå till så? Min arbetsgivare lär inte frivilligt ge några anpassningar när jag inte är sjukskriven längre och jag kommer nog inte klara schemat som är satt sen tidigare men lyssnar på FK.
 
Du menar att jag ska ändra mitt sömnmönster ett tag? O_o
Jag har ett ganska tydligt sömnmönster som är ca 23-08 . I normala fall klarar jag att gå upp 5 på morgonen till jobbet men inte nu. Läkaren sa att vi skulle lägga arbetstiderna efter min sömn så jag kunde få ut så mycket som möjligt av den ändå.
Var du vaken hela natten alltså?

Kanske vore värt att testa? Jag tänker mig att du gör en kontrollerad omläggning av dina sömnvanor, är du bekant med sömnrestriktion?
Ps! Läste nu att det verkar gå bättre med sömnen.
 
Senast ändrad:
FK meddelade i går att hon har tid med nåt rehabssmtal som vi bett om vid sjukskrivningen. Hon har vetat om detta sen i början på december. Min sjukskrivning går ut i slutet av Jan och jag behöver fortfarande anpassning en tid framöver för att inte vara fortsatt sjukskriven. FK kunde ringa min arbetsgivare men ett rehabmöte hann hon inte med.
Får det gå till så? Min arbetsgivare lär inte frivilligt ge några anpassningar när jag inte är sjukskriven längre och jag kommer nog inte klara schemat som är satt sen tidigare men lyssnar på FK.
Ni har inte typ en facklig representant som kan tex vara med på möten med arbetsgivare för att se till att det tas hänsyn till dina behov, och som har koll på vad du faktiskt har rätt till?
 
Ni har inte typ en facklig representant som kan tex vara med på möten med arbetsgivare för att se till att det tas hänsyn till dina behov, och som har koll på vad du faktiskt har rätt till?
Jo men hon gillar inte mig fast vi kan jobba ihop. Det kommer inte göra någon skillnad. Min läkare har skickat specifika intyg som inte tas någon hänsyn till alls.
 
Försäkringskassan går ej med på rehabmöte fastän vi bett om det. Dom anser att det räcker med ett telefonsamtal till arbetsgivaren.
Kan jag inte jobba dom tider sen som schemat kräver så kan jag alltid få stöd av arbetsförmedlingen i att säga upp mig och söka nytt jobb. Det var deras jävla underbara lösning. Känns som ett enda stort jävla skämt.

Jag behöver anpassning ett tag. Inte resten av livet lixom. Och utan utbildningen lär jag inte få nytt jobb heller.
 
Försäkringskassan går ej med på rehabmöte fastän vi bett om det. Dom anser att det räcker med ett telefonsamtal till arbetsgivaren.
Kan jag inte jobba dom tider sen som schemat kräver så kan jag alltid få stöd av arbetsförmedlingen i att säga upp mig och söka nytt jobb. Det var deras jävla underbara lösning. Känns som ett enda stort jävla skämt.

Jag behöver anpassning ett tag. Inte resten av livet lixom. Och utan utbildningen lär jag inte få nytt jobb heller.
Låter sjukt dåligt av alla parter. Förstår verkligen att det känns piss. Inte nog med att en mår väldigt dåligt, sedan ska en hantera att bli sådär dåligt bemött :/ Har du förresten någon i din närhet du kan/vill prata med vid behov?
 
Jag mår bättre. Jag sover, vissa nätter bättre än andra men jag har börjat sova igen. Det är inte tack vare vården. Jag känner inget stöd därifrån alls. Jag sover tack vare en kombo av örter. Det håller även ångesten i schack.
Men jag är trött och jag har ont i kroppen. Hjärndimman är ett problem. Så jag funderar på att kolla på alternativa metoder eftersom vården går bet på detta. Och jag är trött på vården, dom presenterar ingen lösning, erbjuder enbart medicin och försöker sätta diagnos men hittar ingen som passar, föga förvånande. Jag vill helst av allt bli kvitt dom. Så min väg till bättre mående så måste jag lösa hjärndimman, tröttheten och smärtan. Några förslag?

Fk gick med på att rehabmöte till slut men jag har ännu inte fått någon tid. Dom ansvariga i studien tjafsar och det tar en hel del energi just nu.Dom bryter sekretess regler, går in i min journal fastän dom inte har rätt till det osv. Allt anmäls så klart men det är hela tiden olika instanser och det tar massvis med energi som jag egentligen inte har just nu.
 
Jag mår bättre. Jag sover, vissa nätter bättre än andra men jag har börjat sova igen. Det är inte tack vare vården. Jag känner inget stöd därifrån alls. Jag sover tack vare en kombo av örter. Det håller även ångesten i schack.
Men jag är trött och jag har ont i kroppen. Hjärndimman är ett problem. Så jag funderar på att kolla på alternativa metoder eftersom vården går bet på detta. Och jag är trött på vården, dom presenterar ingen lösning, erbjuder enbart medicin och försöker sätta diagnos men hittar ingen som passar, föga förvånande. Jag vill helst av allt bli kvitt dom. Så min väg till bättre mående så måste jag lösa hjärndimman, tröttheten och smärtan. Några förslag?
Utmattningsskolan.se
Alternativ väg att gå, men det skadar inte att försöka med guldmjölk. Det är dessutom gott!
 
Utmattningsskolan.se
Alternativ väg att gå, men det skadar inte att försöka med guldmjölk. Det är dessutom gott!
Jag får inget riktigt grepp om dom?
oavsett vilket så kan jag inte dricka guldmjölk. Jag har testat flera recept men jag fixar inte smaken. Det är nog det vidrigaste jag någonsin försökt dricka .
 
Jag får inget riktigt grepp om dom?
oavsett vilket så kan jag inte dricka guldmjölk. Jag har testat flera recept men jag fixar inte smaken. Det är nog det vidrigaste jag någonsin försökt dricka .
Sidan är sjukt dålig. Guldmjölken hjälpte mig när jag hade hjärndimma, men får du inte ner det är det svårt. Gör guldpastan och shotta?
 
Jag mår bättre. Jag sover, vissa nätter bättre än andra men jag har börjat sova igen. Det är inte tack vare vården. Jag känner inget stöd därifrån alls. Jag sover tack vare en kombo av örter. Det håller även ångesten i schack.
Men jag är trött och jag har ont i kroppen. Hjärndimman är ett problem. Så jag funderar på att kolla på alternativa metoder eftersom vården går bet på detta. Och jag är trött på vården, dom presenterar ingen lösning, erbjuder enbart medicin och försöker sätta diagnos men hittar ingen som passar, föga förvånande. Jag vill helst av allt bli kvitt dom. Så min väg till bättre mående så måste jag lösa hjärndimman, tröttheten och smärtan. Några förslag?

Fk gick med på att rehabmöte till slut men jag har ännu inte fått någon tid. Dom ansvariga i studien tjafsar och det tar en hel del energi just nu.Dom bryter sekretess regler, går in i min journal fastän dom inte har rätt till det osv. Allt anmäls så klart men det är hela tiden olika instanser och det tar massvis med energi som jag egentligen inte har just nu.
Jag är ju en stor vän av Feldenkrais, även om jag själv bara använder det för att förbättra min ridning. Men jag vet en person som hanterar mycket svår smärta med hjälp av det. Jag tror de flesta som tillämpar Feldenkrais är smärtpatienter.
 
Jag mår bättre. Jag sover, vissa nätter bättre än andra men jag har börjat sova igen. Det är inte tack vare vården. Jag känner inget stöd därifrån alls. Jag sover tack vare en kombo av örter. Det håller även ångesten i schack.
Men jag är trött och jag har ont i kroppen. Hjärndimman är ett problem. Så jag funderar på att kolla på alternativa metoder eftersom vården går bet på detta.
Klipper lite.
Hur lång tid har du lyckats sova på nätterna? Jag tänker att din kropp har ett uppdämt underskott av sömn och nu utnyttjar tillfället att försöka ta igen den återhämtning som förlorats.
 
Jag är ju en stor vän av Feldenkrais, även om jag själv bara använder det för att förbättra min ridning. Men jag vet en person som hanterar mycket svår smärta med hjälp av det. Jag tror de flesta som tillämpar Feldenkrais är smärtpatienter.

Rekommenderar också feldenkrais och använder egentligen av samma anledning som du. Jag har aldrig fått så bra resultat i min kropp som av feldenkrais, min behandlare är toppen!
 
Jag tror dessvärre inte feldenkrais är vad jag söker. Min smärta har inte och göra med hur jag rör mig.
 
Jag tror dessvärre inte feldenkrais är vad jag söker. Min smärta har inte och göra med hur jag rör mig.

Jag tänkte egentligen mest på när du skrev om att du fick ont av att sova på mage. Det som ger mig mest förutom mina problemområden är just möjligheten feldenkrais ger mig att stå, sitta och ligga bekvämt. Även om jag tom känner att mitt bäcken är för framåtvinklat för att jag ska kunna ligga bekvämt på rygg (samma märks när jag står också) så har jag ännu inte lyckats lista ut hur jag själv ska komma tillrätta med det (bra grej jag ska be oss fokusera på nästa gång inser jag nu!). Men känslan varje gång jag får hjälp är så befriande! Som att "alla bitar är på rätt plats" på någotvis. Flummigt. Men ja, det var därifrån idén om tipset till dig kom alltså :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 970
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 982
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
30
· Visningar
1 650
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 500
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp