Min nya Kamera!

S

Sanna8

Min underbara sambo kom hem idag med en present till mig... En digitalkamera!! Och här finns det ju så mycket duktigt foto-folk, så jag tänkte ta hjälp av er med att bedöma om den är bra eller ej...

Det är en Panasonic Lumix DMC-FS5, 10 megapixel... Har knappt hunnit tagit några bilder, men när jag kommer någonstans där det finns lite motiv så ska jag lägga ut bilder så ni kan se! Men är det någon som känner igen kameran? Är det något bra att ha?

Är som sagt heeeelt körd på det här området... :grin:

393b4.jpg


(Förlåt för stor bild...)
 
Sv: Min nya Kamera!

10.0 mp är inte så illa :) min ligger på det och tar helt ok bilder!

(att jämför med mobilkamera på 2.0 mp)
 
Sv: Min nya Kamera!

Så 10 är högt? (Jag vet, jag ÄR kass)

Och en sak till... Den är ju ROSA!!! :love:
 
Sv: Min nya Kamera!

Min är också en 10mp:a, men min mammas ena kamera är bara 5mp, och den tar konstig nog minst lika "bra" som min.
:p
 
Sv: Min nya Kamera!

Ja, det stämmer, ju fler pixlar på en yta desto sämre blir t.ex. brusegenskaperna, både på höga och låga isotal, samt att det påverkar det dynamiska omfånget osv osv.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag funderar på att köpa ett objektiv till min sambos kamera när han fyller år, som han vill kunna fota fåglar med. Jag kan ingenting om...
Svar
15
· Visningar
1 440
Fritid Någon av mina vänner som är duktiga på kameror? Jag tänker köpa ny, för att kunna filma och fota hästar, till tex salu filmer etc...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: ztsu
·
R
IT & mobiler Jag funderar på att köpa en ny kamera till mig själv i julklapp. Var inne lite snabbt på Elgigantens hemsida och upptäckte att jag är...
2
Svar
25
· Visningar
2 745
Senast: Raderad medlem 6459
·
IT & mobiler Jag har antagligen råkat trycka på någon knapp på min kamera som jag inte borde ha tryckt på, för när jag försöker göra någonting...
Svar
3
· Visningar
1 126
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp