Min operationsresa

Jag har ju snackat rätt mycket om plastikoperationer hit och dit ett tag nu, men nu börjar det faktiskt dra ihop sig! För eget syfte främst tänkte jag skriva ner lite tankar i den här dagbokstråden. Efter konsultationsmöten etc. Kanske det kan vara till hjälp för någon annan också!

Först och främst en lista på de ingrepp jag tänkt mig eller har tankar kring (inte i någon specifik ordning):
  • Buccal fat removal
  • Kindlyft, eventuellt som alternativ till buccal fat removal eller i kombination
  • Fettinjektioner ansikte
  • Genioplasty
  • "V-line surgery", alternativ till genioplasty
  • Näsplastik
  • VY-lyft, kombinerat med fettinjektioner läppar
  • Måsvingelyft, alternativ till VY-lyft
  • Fettsugning hals/käklinje
  • Utstående öron, eventuellt förminskning
  • Bröstförstoring och lyft
Övriga behandlingar/ingrepp:
  • Trachea shave - eventuellt knepigt i Sverige
  • Kortare tår - genomförs ej i Sverige
  • Pannlyft - osäker
  • Hårborttagning helkropp
  • Ärrborttagning
  • Microblading - Tid bokad i mitten av september :heart
  • Skalfasader fulla käkar
Eh ja, som sagt det är en hel del! Har säkert glömt något dessutom. :laugh: I nuläget har jag i runda slängar ca 500.000 kr som budget för rena kirurgiska ingrepp, men iom det stora tidsspektrumet för så många ingrepp kan mycket hinna ändras givetvis.
 

Hur tänkter du kring riskerna med kirurgiska ingrepp?
Jag har varit absolut livrädd för narkos och nekros och allt sånt i princip lika länge som jag velat operera mig men tänker lite att ibland måste man våga för the greater good så att säga. Jag väljer också bort utländska kliniker av bl.a den anledningen.
 
Oj, vad många ingrepp. Hur lång tidsplan har du? :)
Vad tänker du om de 2 ingrepp som inte går att genomföra i sverige? Tror du att du är nöjd sen?
 
Jag har varit absolut livrädd för narkos och nekros och allt sånt i princip lika länge som jag velat operera mig men tänker lite att ibland måste man våga för the greater good så att säga. Jag väljer också bort utländska kliniker av bl.a den anledningen.
Ok.
Jag skulle aldrig någonsin tycka att det var värt det, vare sig ekonomiskt eller risken. Men det är ju såklart olika.
Hoppas att du blir lycklig efteråt då.
 
Oj, bara oj. Tror du att du kommer att vara nöjd sen eller har du mer på listan? Och jag är impad av att ha så mycket pengar till något dylikt. Har du vunnit på lotteri?
Oj ja det är ju svårt att svara på! Men förhoppningsvis blir jag det. :laugh: Helst vill jag inte diskutera hur det är ekonomiskt möjligt.
 
Oj, vad många ingrepp. Hur lång tidsplan har du? :)
Vad tänker du om de 2 ingrepp som inte går att genomföra i sverige? Tror du att du är nöjd sen?
Jag tänker att det rimligtvis bör ta minst tre år så den stackars kroppen orkar med! :D Vill att den ska få fokusera på att läka på ett ställe åt gången helst. Och tanken är ett permanent och hållbart resultat, varför jag inte vill hålla på med fillers etc. Men jag kan inte garantera att det inte blir fler ingrepp på vägen.

Gällande dom två ingreppen är jag väldigt kluven. Det är ju inte kul att att behöva träffa sin kirurg akut i ett annat land t.ex, så de är lite på "hold" sas. Förhoppningsvis är det möjligt i Sverige om några år istället tänker jag!
 
Jag har ju snackat rätt mycket om plastikoperationer hit och dit ett tag nu, men nu börjar det faktiskt dra ihop sig! För eget syfte främst tänkte jag skriva ner lite tankar i den här dagbokstråden. Efter konsultationsmöten etc. Kanske det kan vara till hjälp för någon annan också!

Först och främst en lista på de ingrepp jag tänkt mig eller har tankar kring (inte i någon specifik ordning):
  • Buccal fat removal
  • Kindlyft, eventuellt som alternativ till buccal fat removal eller i kombination
  • Fettinjektioner ansikte
  • Genioplasty
  • "V-line surgery", alternativ till genioplasty
  • Näsplastik
  • VY-lyft, kombinerat med fettinjektioner läppar
  • Måsvingelyft, alternativ till VY-lyft
  • Fettsugning hals/käklinje
  • Utstående öron, eventuellt förminskning
  • Bröstförstoring och lyft
Övriga behandlingar/ingrepp:
  • Trachea shave - eventuellt knepigt i Sverige
  • Kortare tår - genomförs ej i Sverige
  • Pannlyft - osäker
  • Hårborttagning helkropp
  • Ärrborttagning
  • Microblading - Tid bokad i mitten av september :heart
  • Skalfasader fulla käkar
Eh ja, som sagt det är en hel del! Har säkert glömt något dessutom. :laugh: I nuläget har jag i runda slängar ca 500.000 kr som budget för rena kirurgiska ingrepp, men iom det stora tidsspektrumet för så många ingrepp kan mycket hinna ändras givetvis.
Hjälp! Fattar inte vad det mesta är, men kortare tår? Intressant val :) Jag har jättelånga o rätt fula tår, men de ser jag ju knappt ens själv mer än när jag duschar. Är du inte rädd att inte kunna gå ordentligt efteråt?
 
Jag tror att du kanske skulle börja jobba inifrån? Jag förstår att man kan ha en eller två kroppsdelar man vill åtgärda, men i princip hela kroppen? Har du gått till en psykolog?
Har du varit i kontakt med psykolog angående alla dessa ingrepp vill göra för att bli nöjd?

Jag tänker att risken är stor att du inte är nöjd sedan heller om du inte jobbar med det inre.

Absolut, jag har haft flera olika psykologer tidigare och det har fått mig att växa enormt mycket som person på olika plan och visst har det fått mig att acceptera min kropp mer än tidigare. Men jag gillar den ändå inte liksom, och jag kan och vill göra något åt det.

Jag tänker också att risken för att inte bli nöjd beror mycket på vilka förväntningar man har på ingreppen. Jag har ju ändå velat operera mig i snart 10 år och har haft mycket tid till att göra research och tycker att jag har en relativt realistisk syn på vilka resultat man kan förvänta sig utan att det blir ohälsosamt. Jag är ganska säker på att ingen hade reagerat på det resultat jag vill nå men det är ett omfattande antal ingrepp absolut och jag uppskattar att människor bryr sig.
 
Hjälp! Fattar inte vad det mesta är, men kortare tår? Intressant val :) Jag har jättelånga o rätt fula tår, men de ser jag ju knappt ens själv mer än när jag duschar. Är du inte rädd att inte kunna gå ordentligt efteråt?

Haha ja alltså, just tårna är nog den op jag prioriterar absolut lägst! Kanske just för att det är en riskfylld operation som anses tabu här i Sverige. Men jag skulle absolut ljuga om jag inte hade den på listan.
 
Haha ja alltså, just tårna är nog den op jag prioriterar absolut lägst! Kanske just för att det är en riskfylld operation som anses tabu här i Sverige. Men jag skulle absolut ljuga om jag inte hade den på listan.
Hur går den till? Kapar man av tårna och kortar av ”benet” och sätter sen ihop dom igen? Eller kapar man bara av en bit längst upp?

Så många frågor 😛
 
Hur går den till? Kapar man av tårna och kortar av ”benet” och sätter sen ihop dom igen? Eller kapar man bara av en bit längst upp?

Så många frågor 😛
Ja så har jag uppfattat det i alla fall! Verkar bero lite på vilket ben i tårna som är the guilty guy :p Men i princip kapa, sätta ihop med en typ titanskruv och sy ihop. Just tår kan ju vara lite svårläkta så det får man också ha i tankarna!
 
Jag tycker du är en modig person, dels bara att göra ingreppen i sig men även att du går ut med det här "öppet" :heart
Jag har själv varit inne på bukplastik-tankar, men velar fortfarande. Jag följer gärna med på din resa (och håller tummarna för att din dagbok inte spårar ur) :up:
 
Jag tycker du är en modig person, dels bara att göra ingreppen i sig men även att du går ut med det här "öppet" :heart
Jag har själv varit inne på bukplastik-tankar, men velar fortfarande. Jag följer gärna med på din resa (och håller tummarna för att din dagbok inte spårar ur) :up:
Åh, tack för de fina orden! :heart Jag var lite nervös när jag skrev trådstarten men jag tror och hoppas på att det kan hjälpa mig att prata om det i verkligheten också, det är ju jättetröttsamt att gå runt och lida i tystnad för att plastikoperationer anses vara så tabu eller att allt helt magiskt blir bra med terapi.

Kul med fler som är öppna för plastikop! Är det liten eller stor buk du funderat på? :heart
 
Jag kommer inte genomföra några ingrepp innan sommaren är slut pga infektionsrisker och låta ärren vila från solen osv. Däremot ska jag boka lite konsultationer är tanken! Eftersom det är ganska många ingrepp så har det varit riktigt svårt att bestämma mig för vilken ände jag ska börja nysta i - jag är som sagt INTE impulsiv och vill ta det i rätt ordning för bästa resultat.

Jag landat i att läpparna är ypperligt att börja med just eftersom att näsan kommer att se mindre ut när läpparna tar mer plats i ansiktet och käken/hakan kommer uppfattas annorlunda också. Fördelen med ett kirurgiskt lyft och fettinjektioner framför fillers är inte bara hållbarheten utan att det ser mer naturligt ut också. Nackdelen är att jag inte hunnit bilda mig en uppfattning om en kirurg som är bra på just detta. :laugh: Just nu lutar jag åt någon hos Art Clinic i Göteborg men får återkomma när jag bokat en konsultation!

Kan ju dra igenom lite snabbt vilka kliniker och kirurger jag tänkt gå på konsultation hos gällande de operationer som jag har kommit så långt i planerandet för:

Näsplastik - Per Windh på Art Clinic gbg och Joakim Athlin på Reform i Malmö.
Bröstlyft och implantat - Tuve Mårtensson på Reform i Malmö. Baserat på bilder skulle jag helst vilja ha Motiva Ergonomix demi implantat i någon mindre storlek - typ 200-350 cc. Men det kanske inte skulle passa mig och min bröstvidd alls så det ska bli skitkul att gå på konsultation! (När jag lyckas få en tid dvs. De försvinner så fort de släpps! :laugh:)
Buccal fat removal och genioplasty/v-line surgery - Jahan Abtahi på Plastikakademin i Linköping. Här är dock kruxet att jag måste gå på konsultationer för kindlyft också innan jag bestämmer mig för vad som vore bäst.

Microbladning ska jag göra hos bästa Ida på Ida's beauty :heart

(Kan tillägga att jag är skitskraj för sprutor och infarter av alla dess former men förhoppningsvis inte efter allt detta :laugh: )
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp