Min premiär

Sv: Min premiär

Rix-RD-081003-bild2.jpg

Men en sån mjuk kudde han hittade :love::D
 
Sv: Min premiär

Grattis, vad duktig hund och 10 år dessutom med den kondisen, inte illa :laugh:

Lite utanför ämnet men är det inte ganska nervöst att gå ut och jaga när de har kalvar? En som jag känner blev nästan ihjälsparkad av en älg då han efter samtal att en kalv var skadad skulle ut och skjuta den och rätt vad det var så dök mamman upp och gick till attack. Det var ju så klart en vit älg så det fick inte skjutas utan tillåtelse så han fick försöka komma undan först för livet och sedan ringa. Ja du vet nog hur det fungerar.
 
Sv: Min premiär

Vet att vissa har att vita älgar inte får skjutas, men det är ju upp till just det jaktlaget. De är på intet vis fredade. Vi har inga vita alls här uppe, däremot får man under inga omständigheter skjuta en kalvförande ko!

Visst kan det hända att kon attackerar, men det är vanligare att hon skenar iväg.

Jo, Rix gör det bra och det enda som retar mig lite är att domaren nu efter några dagar hux flux kom på att han inte riktigt är säker på upptaget, så då kommer han att rekommendera ett 2:a-pris i stället..
 
Sv: Min premiär

Det är bara att buga och bocka för gammelmannen :bow::bow::bow:. Det är svårt att tro att han var så svårt skadad för inte så länge sedan. Vilken fantastisk hund.:bump::bump:
 
Sv: Min premiär

Vet att vissa har att vita älgar inte får skjutas, men det är ju upp till just det jaktlaget. De är på intet vis fredade. Vi har inga vita alls här uppe, däremot får man under inga omständigheter skjuta en kalvförande ko!

Visst kan det hända att kon attackerar, men det är vanligare att hon skenar iväg.

.

Ok. Ja de hade som regel där att det var helt förbjudet att skjuta vit älg. Han fick ringa och fråga om han fick skjut aden i nödfall om dte gick till attack igen när han försökte skjuta kalven. När han närmade sig kalven igen så dök mamman upp från ingenstans och han blev tvungen att skjuta henne. Tråkigt men det gällde hans liv i det läget.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 284
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 070
Senast: Skjøldur
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 301
Senast: Jadzia
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 105
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp