Min Princess ar skadad

hastflicka

Trådstartare
Lillan har slitit upp hela laret, bade ut och insida. Hon ar sydd och har fatt medicin (vetergesic, hon kunde bli high av det sa de, men har inte blivit det, tack och lov) for att halla smartan borta. Hon har varit vaken storsta delen av natten och inte rort sig alls, utom flyttat tassen nagra cm nar jag somnade till och inte holl i den langre.

Jag har med mig Metacam for 10 dagar och vetrimoxin 2 ggr dagligen och nozinan (lugnande) vid behov. Nagon som har nagra tankar om det?

Hon sprang med full fart in i en stal pinne som slet av huden pa hela benet ... jag har aldrig hort ett djur skrika sa.

Hon vill verkligen inte stalla sig upp ... vad gor vi at det? Inget? Vi ska tillbaka in till Sodertalje pa formiddagen och tankte lata dem tvinga upp henne forsta gangen. Hon ar livradd att rora sig alls. :(

Hennes satt att kommunicera ar att pipa myckte (MYCKET) tyst och forsynt ... hon later nastan som en gammaldags TV som har ett ihallande tyst pip. Sa lange jag antingen haller i tassen, eller i ena orat ligger hon still och bara tittar med ogonen ... slapper jag henne sa hon inte ser mig eller kanner min hand kommer pipet. Lilla gumman.

Jag har bilder bade fore, med hela hudfliken oppen och alla muskler och grejor synliga och efter hon ar sydd. Jag tankte lagga in nagra bilder har, men far inte photobucket att halla med mig langre. suck. Jag forsoker igen om nagon vill se.
 
Klart hon har ont, stackarn. Berättade inte veterinären hur ni skulle göra för att rasta henne?

Våra brukar vilja upp för att kissa och bajsa, och då får vi hjälpa dem om de är skadade. Ibland kan det vara bra att stötta med en handduk under buken (som en slint) så man avlastar baken.
 
Försök hjälpa henne med något form av stöd - en sele att hålla i eller en handduk under kroppen, så hon kan "hänga" lite utan att behöva stödja för mycket. Skickar en tanke att hon ska läka snabbt.
 
Usch så jobbig situation och stackars hund (och dig förstås).

Nozinan är lugnande men även smärtstillande, framför allt i kombination med andra smärtstillande preparat, det kan vara värt att tänka på om hon har väldigt ont, det kanske kan hjälpa till att minska smärtan lite mer än bara de vanliga smärtstillande.

Håller tummarna för att hon snart mår bättre!
 
Lillan har slitit upp hela laret, bade ut och insida. Hon ar sydd och har fatt medicin (vetergesic, hon kunde bli high av det sa de, men har inte blivit det, tack och lov) for att halla smartan borta. Hon har varit vaken storsta delen av natten och inte rort sig alls, utom flyttat tassen nagra cm nar jag somnade till och inte holl i den langre.

Jag har med mig Metacam for 10 dagar och vetrimoxin 2 ggr dagligen och nozinan (lugnande) vid behov. Nagon som har nagra tankar om det?

Hon sprang med full fart in i en stal pinne som slet av huden pa hela benet ... jag har aldrig hort ett djur skrika sa.

Hon vill verkligen inte stalla sig upp ... vad gor vi at det? Inget? Vi ska tillbaka in till Sodertalje pa formiddagen och tankte lata dem tvinga upp henne forsta gangen. Hon ar livradd att rora sig alls. :(

Hennes satt att kommunicera ar att pipa myckte (MYCKET) tyst och forsynt ... hon later nastan som en gammaldags TV som har ett ihallande tyst pip. Sa lange jag antingen haller i tassen, eller i ena orat ligger hon still och bara tittar med ogonen ... slapper jag henne sa hon inte ser mig eller kanner min hand kommer pipet. Lilla gumman.

Jag har bilder bade fore, med hela hudfliken oppen och alla muskler och grejor synliga och efter hon ar sydd. Jag tankte lagga in nagra bilder har, men far inte photobucket att halla med mig langre. suck. Jag forsoker igen om nagon vill se.

Kan det vara så att hon behöver mer smärtstillande? Jag fick själv hem en hund en gång med otillräcklig dos smärtlindring efter operation och känner igen beteendet i beskrivningen. Så fort hon fick tillräcklig dos så var det som att vända på en hand.

Håller tummarna för bättring!
 
Tack for alla tips. Jag satte pa henne en sele i morse, hon ar lite val tung att hantera annars (aven vid ynka 28 KG for en rottis) nar hon ar hal som en al och inte vill.

Jag gav henne mer Metacam, men vetten sa att hon inte trodde att det skulle hjalpa namvart. Hon har ocksa fatt ett smartplaster, men det kickar inte in ordentligt forran i morgon bitti. Hon vilar lugnare nu ... hoppas att det haller i sig.

Tack @Åsa A Det ska jag komma ihag. Sodertalje djursjukhus tycker bara att vi ska komma in och helst lamna henne dar over dagen for att ta hem henne igen pa kvallen nar de stanger.
 
Usch, stackars lilla Diva :heart

Jag hade nog velat höja/ändra smärtlindringen. För att se om det ger någon förbättring.

I övrigt har jag inga mer tips, men jag hoppas att allt läker ihop bra och att hon blir helt återställd!
 
Doris gick iofs på sitt opererade ben, men jag stöttade henne med en handduk runt buken ändå. Det blev lättare att hantera henne så..
 
Stackars liten prinsessa.:cry:
Jag skulle ge Nozinan, tänk på att hunden kan bli väldigt vinglig beroende på att det i sig leder till det o ev potentiering av plåstret.

Shoppingpåsar i tyg som man klipper upp sidorna på ger bra stöd att hålla upp rumpan. Du får skaffa stand-in för WC besök o annat nödvändigt.

Leon skickar tröstande varma hundpussar:grin:
 
Vi har bade handuk och sele och maken haller den ena och jag den andra. Nu sover hon lugnt. Antligen. Jag hoppas att det far henne att ma battre.

Nu ska jag aterga till att forsoka fa ut blod ur alla vara klader, filtar, och annat smatt och gott. Tur vi har en gammal skrotbil har ... Det spelar absolut ingen roll att det ar stora blodflackar pa satet.

@vallhund Princess Diva pussar tillbaka. ;)
 
Jag fick tiparol till en mycket smärtpåverkad hund. Det fungerade så bra att jag bra kunde ge honom två sen fick jag sluta eftersom han riskerade att förvärra skadan
 
Stackaren! Hoppas hoppas det läker som det ska!

Jag vill gärna se bilder,alltid intressant att följa sårskador.
 
Ser också gärna bilder. Jag är galet fascinerad av hur sårskador har förmågan att läka.

Hoppas lillan mår bättre snart.
 
En liten tvargaende stalpinne pa en staket stolpe. Staketet ar inte dar langre, det ar klippt en strang mellan tva gamla stolpar med en massa sly runt. Diva gick in i en hysterisk zoom, dar hon bara springer. Hon alskar att zooma i hogt gras och sag sig inte for. Stolpen syntes tydligt ... har statt dar i over de 10 aren faltet har anvants till hund traning. Alla andra hundar har sett stolpen ... utom min. Suck.

Jag forsoker fixa bilderna om en liten stund.
 
"So far so good". Hon har ingen feber (tack och lov), men ser ut att ha gatt bakat i dag. :( I gar var hon jatte pigg och ville helst springa, hon till och med tankte skutta efter en fjaril (jag holl i selen sa hon kunde inte). I dag har hon pipit till ett par ganger och ser ut att vara mer osaker pa benet. Jag ser inget sa forhoppningsvis ar det lakningsprocessen som gor att det sticker och kliar.
I gar gick hon jatte fint pa benet, men haltade lite. I dag gar hon mer osakert, men haltar inte. Tur vi har en tid pa Stromsholm pa Mondag. :p
 
Jag håller tummarna för att det är läkningen som bråkar bara. Jag funderar på om det kan vara klokt att träffa en fysioterapeut redan nu. Laser är ju super för sårläkning, och det kan nog hjälpa musklerna att läka på ett bra sätt.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 323
Senast: Raderad medlem 120709
·
Kropp & Själ Halvvags genom fredagens traningspass kande jag att halva ovre delen av mitt ena ringfinger hade domnat bort. Jag tankte att det kanske...
Svar
10
· Visningar
2 574
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: niardasp
·
Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 256
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp