Min Princess Diva har en ny lek

hastflicka

Trådstartare
Min lilla skrutta tycks ha hittat sin rost i dag. :p Jag har sagt att jag har hunden som inte alls skaller. Hon gnaller och det har hant att hon skrikit, men inget skall. Vi har forsokt fa henne att skalla pa IPO traning, men har gett upp och accepterat skrik.:angel: (Hunden ska skalla pa "boven" och halla honom/henne pa plats med energiska skall, det ger inte riktigt samma intryck nar hunden ger av en serie av ljusa skrik sa alla i publiken skrattar.)

Den lilla pluttan har haft det lite trakigt under eftermiddagen i dag och ar helt klart rastlos. Hon har gatt fran en leksak till en annan, men har mest bara gatt runt med dem ... tills hon kom pa den nya leken.

Jag har tva stora fonster fran golv till tak pa varsin sida pa en vagg. Miss Mandy brukar ligga vid det ena fonstret och spana och "vakta" och tala om nar nagot viktigt hander. I kvall valde hon att ligga langre in i rummet medan Princess Diva vandrade runt. Sedan ser jag hur min lilla Princess star vid det andra fonstret och tittar ut i morkret. Hon lagger lungt ner leksaken pa golvet, tittar bakat pa Mandy, tittar ut igen och ger skall och omedelbart tittar bakat pa Mandy.

Miss Mandy blev galen forstass ... det blev mer an ett par skall framme vid "hennes" fonster innan hon bestamde sig att himlen inte holl pa att falla ner och att jag hade ratt och hon kunde ga och lagga sig igen. Under tiden stod Princess Diva med stort leende, oppen mun, viftande svans och tittade pa henne.

Nar Mandy var tillbaka pa golvet dar hon lag tidigare, vande sig Diva mot fonstret igen och skallde tva skall, for att omedelbart vanda sig om och titta pa Mandy som fick ett smarre nervsamanbrott igen. Det hela upprepades tva ganger till innan Mandy insag att hon var lurad och lag kvar sista gangen var Princess gjorde sitt forsok igen.

Nu galler det bara att locka fram det skallet pa traning ocksa. :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mandy och Diva fick prova pa "dock diving" for nagra veckor sedan nar vi var i Californien. Mandy hoppade bara i fran rampen som ar pa...
2
Svar
26
· Visningar
1 798
Senast: Lona
·
Hundhälsa Hur ofta klippe/slipar ni klor? Princess Diva driver mig till vansinne ... jag skulle behova klippa hennes klor tva ganger i veckan ...
2
Svar
24
· Visningar
4 808
Senast: NotlikeI
·
Övr. Hund Framfor allt den mentala biten du kampar emot. Vad gor du som gor det lattare att jobba med din hund's "arv"? Miss Mandy sa "vass" med...
Svar
9
· Visningar
1 128
Senast: Migo
·
Övr. Hund Squid, den lilla Border terriern ... behover jag verkligen honom? En kille? Jag som ville ha en tjej till. Han fungerar fantastiskt med...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 768
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp