Bukefalos 28 år!

Min pumpa!

bettysmatte

Trådstartare
Vad tycks? Pumpakärnorna rostades i ugn och blev riktigt mumsiga :)!

PB010008-1.jpg
 
Sv: Min pumpa!

När man plockar ur dem är de jätteslemmiga. Men enligt receptet jag hade skulle man skölja av allt fruktkött, sjuda i saltat vatten i 10 min och sedan rosta (med lite olivolja) i ugn i ca 15 min. Då blev de jättegoda :d!
 
Sv: Min pumpa!

Jag ugnsrostadeockså överblivna pumpakärnor. Bara skölja av. Bre ut på en plåt. Ingen olja bara salt och chilipulver. "Slemmet" torkar - kärnorna blir krispiga, supergoda och nyttiga snacks! :bump:
 
Sv: Min pumpa!

Häftigt! Jag älskar pumpakärnor men köper dem färdigskalade i affären och rostar tillsammans med solrosfrön. Men om jag nån gång köper en pumpa ska jag testa rosta fröna!
 

Liknande trådar

Mat Ibland när man läser recept står det inte om ugnstemperaturen avser varmluftsugn eller ugn med över- och undervärme. Fram tills min nya...
Svar
11
· Visningar
1 228
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Min konsumtionskritiska hjärna är kritisk. Jag har redan en rejäl ugn och en brödrost - det räcker! Min shoppingsugna hjärna tycker...
2
Svar
26
· Visningar
2 508
Senast: MissFideli
·
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
1 874
Senast: Blyger
·
Tjatter Hur ser det ut? Tänker ni pynta? Tänker ni baka, eller klä ut er? Har ni köpt pumpor? Är huset ständigt hemsökt? 👻 Jag köpte första...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 583
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp