Min roligaste resa.

PIRU

Trådstartare
I onsdags kväll började min färd ner mot Tyskland för att få se lite "riktig" hundträning. Vår resa började 21 på kvällen, vi åkte i lugn och ro ner över och var på tysk mark tidigt nästa morgon. Vi for neråt landet först för och titta på hundträning samt hämta en ny hundkärra. Vi for till Göttingen där en god vän till min reskamrat höll ett seminarium. Vi tittade på i några timmar sen for vi vidare ner till Bamberg för att hämta hundkärran, men på vägen ner gick bilens GPS sönder så det var ett h*****e att hitta dit. Affären stängde 16:30, vi kom dit 16:40, men som tur var så fanns det folk kvar. Kärran gick fantastiskt bra på vägen, inga som helst problem. Vi sträckkörde hela vägen upp till nordtyskland, närmare bestämt till Nordenham. Vi kom dit sent på kvällen ca 23, det var bara o dyka i sängen efter några pilsner för vi skulle upp mycket tidigt för att ut o spårträna med deras träningsgrupp. Somnade som en stock med kläder på, men det kändes som man precis lagt ner huvudet på kudden när klockan ringde 06:00 dagen efter. Vi for och spårade med träningsgruppen, mycket intressanta tips och ideer fick man. Sen på efter middagen körde dom lydnadträning, även den mycket intressant. Man lärde sig mycket genom att bara titta på hur de gjorde olika moment med hundarna. Sen avslutades dagen med middagen som dom bjöd på vid deras klubbstuga. Väl tillbaka på kvällen somnade jag nån timme innan det var dags för puben. Vi satt på puben till kl 01:00, sen direkt tillbaks i säng för vi skulle åka ca 20 mil till en annan träningsort. Det skulle vara träningstävling för deras "Landes grupp". Vi steg upp vid 05:00 då dom kom och hämtade oss, sen åkte vi ca 20 mil nära Holländska gränsen vid Meppen. När vi kom dit så var det ganska mycket folk där, men trevlig stämmning var det o mycket skratt. Dom började dagen med träning, lite lydnad och skydd. Sen skulle dom ha lite träningstävling för det var på en stadium dom var på. Träningen var för den stora Bundessieger prufung som går i slutet av året. Träningen är till för att hundarna ska bli vana o gå på stadium. Killen vi åkte med tyckte jag skulle gå som figurant på några utav hundarna och jag tackade gladeligen ja till att få gå del 1 i programmet. Det var hundar som det var rejält drag i, man behövde inte vara orolig att dom inte gick i överfallen, det kan jag garantera *ler*. Sen efter en slitsam dag åkte vi hemåt mot killens Kennel, vi skulle hämta hans hane för att åka till ortgruppen så jag skulle få gå figurant åt en rejäl hund tyckte han. Jag blev nervös för jag tyckte att det var mycket hund jag nyss hade gått åt. Väl på plats åkte brallorna på o jag var förväntansfull. Jag ställde mig i värnet och väntade spänt, sen ser jag en medelstor kolsvart Schäferhane komma ut ur skogsbrynet som ett lokomotiv. Pulsen ökade drastiskt kan jag lova! Sen kom en av medlemmarna fram och instruerade mig i vad jag skulle tänka på o.s.v. Sen kommer hunden in för bevakning man hörde honom lång väg innan man ens såg hunden, sen kom han in tight på mig med en attityd som inte går o ta miste på. Killen kallade ut hunden lugnt och försiktigt, jag ställde upp mig för en flykt. När han la hunden så såg man att det här kommer o bli grejer, han gick med den största kraft jag känt i en flykt i hela mitt liv, jisses! Sen var det dags för några korta skick för modprov. Jag lär knappast behöva säga att det inte existerar några bromsar på hunden. När vi var klara så kände jag en sån otrolig glädje att ha fått gå åt en sån här hund för det är det få som får chansen till. Jag satt hela hemvägen o bara njöt. Ska jag ha en valp till så ska det bli efter denna hane. Sen efter träningens slut så var det mat o sen kort efter dags att säga hej då. Sen bar det av mot Sverige igen. En fruktansvärt jobbig helg men mycket lärorik. Det har helt klart varit min bästa resa i hunderiet hittills.
 
Sv: Min roligaste resa.

Låter häftigt. Vad hette den sistnämnda hunden, om man får vara nyfiken i en strut?
 
Sv: Min roligaste resa.

Alltså, hur ska man orka läsa allt det där när allt sitter ihop i ett stycke ;) :D
 
Sv: Min roligaste resa.

Har du inga bilder?

Jag har massor med bilder men tänker nog inte lägga ut nån för det är hundar med stackel på sig så då kommer folk sitta och säga att det är hundar som ej är kontrollerbara utan dom styrs bara av stackel sen kommer folk o säga att det är djurplågeri så jag avstår o visa bilder faktiskt. Är alldeles för trött på folk som inte begriper nåt.
 
Sv: Min roligaste resa.

Alltså, hur ska man orka läsa allt det där när allt sitter ihop i ett stycke ;) :D

Nu är det så här jag skrev allt o tog faktiskt hjälp av Mitrolle som rätta den o skulle göra i ordningen den så skyll på henne :angel:
 
Sv: Min roligaste resa.

PIRU: Låter som en MYCKET givande helg! :banana:

Det kan du ge dig på jag går fortfarande och njuter av Jucan angrepp :love: kan säga att jag fortfarande har ont i ryggen efter han :angel:
en sån hund finns det bara en på 1.000.000 o det garanterar jag. Många säger att det är en av dom bästa dom nånsin sett. Och den har jag haft äran o få figgat för ;)
 
Sv: Min roligaste resa.

Jaja skyll på mig, jag trodde väl inte du skulle skriva den i ett stycke ändå :p
Jag rättade bara stavfel o sånt *s*
 
Sv: Min roligaste resa.

I onsdags kväll började min färd ner mot Tyskland för att få se lite "riktig" hundträning. Vår resa började 21 på kvällen, vi åkte i lugn och ro ner över och var på tysk mark tidigt nästa morgon. Vi for neråt landet för att titta på hundträning samt hämta en ny hundkärra. Vi for till Göttingen där en god vän till min reskamrat höll ett seminarium. Vi tittade på i några timmar innan vi for vidare ner till Bamberg för att hämta hundkärran. På vägen ner gick bilens GPS sönder, det var ett h*****e att hitta dit. Affären stängde 16:30, vi kom dit 16:40, som tur var fanns det folk kvar. Kärran gick fantastiskt bra på vägen, inga som helst problem. Vi sträckkörde hela vägen upp till Nordenham (nordtyskland). Vi kom dit sent på kvällen, ca 23, det var bara o dyka i sängen efter några pilsner för vi skulle upp mycket tidigt för att ut o spårträna med deras träningsgrupp.

Somnade som en stock med kläder på, det kändes som man precis lagt ner huvudet på kudden när klockan ringde 06:00 dagen efter. Vi for och spårade med träningsgruppen, fick mycket intressanta tips och idéer. På eftermiddagen körde dom lydnadsträning, även den mycket intressant. Man lärde sig mycket genom att bara titta på hur de gjorde olika moment med hundarna. Dagen avslutades med middag, som träninigsgruppen bjöd på vid deras klubbstuga. Väl tillbaka på kvällen sov jag någon timme innan det var dags för puben. Vi satt på puben till kl 01:00, sen direkt i säng för vi skulle åka ca 20 mil till en annan träningsort. Det skulle vara träningstävling för "Landes grupp".

Vi steg upp vid 05:00, och åkte ca 20 mil till en stad nära Holländska gränsen vid Meppen. Det var ganska mycket folk där, men trevlig stämning och mycket skratt. De började dagen med träning, lite lydnad och skydd. Sen skulle dom ha lite träningstävling för det var på ett stadium dom var på. Träningen var för den stora Bundessieger prufung som går i slutet av året. Träningen är till för att hundarna ska bli vana o gå på stadium. Killen vi åkte med tyckte jag skulle gå som figurant på några utav hundarna och jag tackade gladeligen ja till att få gå del 1 i programmet. Det var hundar som det var rejält drag i, man behövde inte vara orolig att dom inte gick i överfallen, det kan jag garantera *ler*.

Efter en slitsam dag åkte vi hemåt mot killens Kennel, där vi skulle hämta hans hane för att åka till ortgruppen. Jag skulle gå figurant åt en rejäl hund tyckte han. Jag blev nervös för jag tyckte att det var mycket hund jag nyss hade gått åt. Väl på plats åkte brallorna på o jag var förväntansfull. Jag ställde mig i värnet och väntade spänt, sen ser jag en medelstor kolsvart Schäferhane komma ut ur skogsbrynet som ett lokomotiv. Pulsen ökade drastiskt kan jag lova! Sen kom en av medlemmarna fram och instruerade mig i vad jag skulle tänka på o.s.v. Sen kommer hunden in för bevakning man hörde honom lång väg innan man ens såg hunden, sen kom han in tight på mig med en attityd som inte går o ta miste på. Killen kallade ut hunden lugnt och försiktigt, jag ställde upp mig för en flykt. När han la hunden såg man att det här kommer o bli grejer, han gick med den största kraft jag känt i en flykt i hela mitt liv, jisses!

Sen var det dags för några korta skick för modprov. Jag lär knappast behöva säga att det inte existerar några bromsar på hunden. När vi var klara kände jag en otrolig glädje över att ha fått gå åt en sådan hund, för det är det få som får chansen. Jag satt hela hemvägen o njöt. Ska jag ha en valp till ska det bli efter denna hane. Efter träningens slut var det mat o kort efter dags att säga hej då. Sen bar det av mot Sverige igen. En fruktansvärt jobbig helg dock mycket lärorik. Det har helt klart varit min bästa resa i hunderiet hittills.

Jag hade problem med textmassan, ursäkta mig, jag ändrade om lite =) *döda mig inte*
 
Sv: Min roligaste resa.

Nu har jag läst, men hann läsa innan Suuz han ändra, men det gick till slut *pust*

Lät som en givande resa :)
Tur att inte jag skulle "stå" för den svarta, jag hade blivit en blöt fläck ;)
 
Sv: Min roligaste resa.

Nu har jag läst, men hann läsa innan Suuz han ändra, men det gick till slut *pust*

Lät som en givande resa :)
Tur att inte jag skulle "stå" för den svarta, jag hade blivit en blöt fläck ;)

Nej han va go :d ångrar mig inte en sekund att jag sitter här med ont i ryggen efter han det är ett minne för livet och allt är filmat dessutom med :D . Så filmen kommer jag snart få via cd skiva.
 
Sv: Min roligaste resa.

Jag har massor med bilder men tänker nog inte lägga ut nån för det är hundar med stackel på sig så då kommer folk sitta och säga att det är hundar som ej är kontrollerbara utan dom styrs bara av stackel sen kommer folk o säga att det är djurplågeri så jag avstår o visa bilder faktiskt. Är alldeles för trött på folk som inte begriper nåt.
Äsch, skit i folk. Vi vill ju se! I alla fall jag!
 
Sv: Min roligaste resa.

Låter som en toppenhelg! Det är alltid kul med bra hundar, och som jag förstått det var denna något alldeles extra! Det är bara att säga grattis till att du fick möjligheten att figga för en så bra hund!:)
 
Sv: Min roligaste resa.

Äsch, skit i folk. Vi vill ju se! I alla fall jag!

Men jag tycker det är jobbigt med folk som ska kommentera att det är djurplåger och ena med det andra. Att hundarna bara funkar för det sitter ett stackel på dom. det är för mycket folk här som tror dom vet allt kan allt när det gäller sånt, därför avstår ja.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 725
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 904
Senast: Mkb
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp