Min Ronja är försvunnen..

P

Pyrusan

Idag när jag kom hem från stallet (ca 2030) så var det bara en kanin kvar i utehagen.
Hon är borta.
Det ser inte ut som om hon har smitit, men hon ÄR borta.. :cry: :( :cry:
Jag harletat efter henne 5 gånger på våran tomt och tre gånger runt om i området. Ingen kanin.
Har hon smitit så gav jag henne just döden när jag gick in. Hon klarar sig inte undan katter, bilar och allt som kan få en levande kanin till en död.. :cry:

Är det någon satans ungjävel som har tagit henne ska jag se till att ungen får ett helvete! :mad:
Polisanmälan och ett snack med föräldrar. MINST.

Nu ska jag ut och leta igen.

:cry: :cry: :cry:
 
Kaniner brukar hålla sig i närheten av kompisar så hon kan mycket väl komma tillbaka. Mina kaniner brukar stanna på tomten när dom smiter och går dom iväg brukar dom alltid komma tillbaka innom några timmar. Hur vet du vem det i så fall skulle vara som tagit kaninen? Polisanmälan kommer nog tyvärr inte fungera eftersom sådana här fall inte tas upp.
 
Jag vet inte vem det skulle vara, men det springer många småbarn här som gärna klampar in på tomten oinbjudna...

Nej, polisen struntar nog blankt i min kanin, men kan alltid hota med det. Alltid skrämmer det någon..

Hon är inte på tomten, men vi får väl se imorgon.. :(
 
Tappa inte hoppet än, hon kan mycket väl ha blivit rädd och gömt sig. Hon kommer säkert fram i så fall.
 
Letade fram till halv två igår, men ingen svart liten kanin.. :(
Gick upp tidigt imorse och letade, men ingen kanin då heller.... :cry:
 
:cry: Har du knackat på hos grannarna? Det kan ju vara nån som har hittat henne och tatt in henne över natten...
 
Ja, jag har sagt till de som bor närmast mig att hon har försvunnit, men ingen har sett något. De skulle hålla ögonen öppna.. Sen har jag satt upp lappar lite varstans och efterlyst henne.
Min andra kanin verkar vara jätteledsen idag.. :( De är bästa kompisar och har bott i samma bur sen de var små. :cry:
 
Sätt en annons i tidningen, någon längre bort kan ha sett henne.
 
:cry: Stackars ninen! Om hon är liten och svart är hon nog inte det lättaste att upptäcka när det är mörkt... Förhoppningsvis sitter hon i någon grannes trädgård och knaprar gräs!
 
en kanin rymmer inte hemifrån utan anledning.
jag har haft mina kaniner lösa på tomten i tio år och de har aldrig gått längre än till grannen, såvida någon inte blivit skrämd.
snigel, t.ex. sprang alltid iväg 500 m bort till lekplatsen och satte sig i sandlådan medan hon väntade på att jag skulle komma och hämta henne, när jag upptäckt att hon var borta...

blir kaninen skrämd så kommer den tillbaka, eftersom hemmet är trygghet. (även snigel skuttade tillbaka efter ett par timmar som 'bortglömd')
trivs kaninen däremot inte, finns det nog inget som kan hindra den att sticka därifrån, förutom nät i botten på gräsburen - vilket jag personligen anser vara en smärre form av djurplågeri.

ställ ut mat utanför inhägnaden och sätt upp lappar, knacka dörr...
tips! mina kaniner har förutom reg i örat, två uppsättningar idbrickor på sina selar samt reflexer.
 
Finns ingen anledning till att hon inte skulle trivas. Hon har det väldigt bra och delar bo ute och inne med sin bästa kaninkompis sen hon var pytteliten.

Tror inte att hon har smitit, det finns inga hål, springor som hon kan komma igenom eller något liknande.
Hon är väldigt lugn och brukar mest ligga och sola i hagen med Hjalle (andra kaninen). Har aldrig rymt förut!
Selar finns inte en chans att jag kan ha på mina två niner. De får panik och tycker det är ytterst otäckt!

Så min gissning är att hon blivit stulen.. :(
Jag har som sagt satt upp lappar och efterlyst henne och ger hittelön, så vi får hoppas att någon sett eller vet något..
Saknar henne så! Det känns så hemskt att inte veta hur hon mår och var hon är.. :cry: :cry: :cry:
 
Om du säger att hon får panik av seklen kan hon ju fått panik av en hund kankse o i sådana lägen kan de hoppa HÖGT 80 sm brukar inte va några problem!
Jag tror hon kommer,det kan ta ett par dar en hona jag hade som var hälften vildkanin var borta 5 dagar-i närheten men omöjlig att få tag på! Jag f¨ångade in henne i en fälla tillslut!
Men jag tror det var-95-96 något år florerade det kanintjuvar i vårt område1! De gick helt fräckt in i radhusträdgårdarna o snodde kaninerna! Inte villor för att de inte kunde smita tillräckligt fort antar jag! Många av mina kompisar blev helt förtvivlade o skrev i GT och anmälde hos polisen-polisen kunde inget göra men sa att fler hade anmält! Kaninerna sågs aldrig mer till-blev förmodligen mat åt stora ormar el annat stort djur el som levande träningsbyte åt nån hund el nåt :cry:
Efter det hade de armerade stålstängsel på nätdelarna på buren o hänglås-trist att det ska bli så illa!
 
5 dagar?! Då kanske det finns hopp att min lilla stummpa kommer tillbaka också om hon på något sätt lyckats rymma. :crazy:
Tänkte på det också... Det kan ju vara någon sån där "djur-ska-inte-vara-inspärrade"-människor som helt enkelt har släppt ut henne. :(
Men hon skulle inte gå så långt då tycker man...

Det är en mardröm att inte veta! :(

(Jag har satt hänglås på buren nu)
 
jag hade en kanin som hoppade en meter med femtio centimeters ansats ut ur en 'fälla' en gång.
har du tak på buren?

jag hade en ökenråtta som var ute i ösregn i över en vecka och kom tillbaka hem levande, finns det liv finns det hopp :crazy: (bör väl tilläggas att samtliga grannar i kvarteret har katter, utom vi och en till granne som har hund....)
 
Nej, det finns inget tak över hagen eftersom den är ganska stor, men buskar som sträcker sig hela vägen över.
"Stängslet" är väl ca 100-110cm högt. Så hon kan ha hoppat över?
(Hon är en liiiiten hermelin)
 
Ursh ungarna i mitt fd område släppte ut min kanin och gav kaninerna gjord och sten i buren samt slog sönder inredningen :mad: Min kanin kom tillbaka efter ett dygn, självmant, det trode jag aldrig :D En bus kanin nämligen
 
Fy, det finns verkligen ungar som man skulle villa nypa HÅRT i örat! :mad:
Min lilla har varit borta i 2 ½ dygn nu.. :(
Men någon skrev att hennes kanin varit borta i 3 veckor och sedan kommit hem, så jag håller hoppet uppe!
 
hoppas verkligen hon kommer tillbaka.
kan tänka mej hur hemskt det måste vara att inte veta var hon är och hur hon mår osv. jag skulle nog blivit knäpp..
 
Jo, fast jag är redan knäpp, så mer knäpp går nog inte att bli... :crazy:
Däremot OROLIG till döds är jag...! :( :(
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 363
Kropp & Själ Min käre far, som jag talade med på julafton och då svarade att allt var bara bra när jag frågade hur det var, åkte in akut till sjukhus...
Svar
11
· Visningar
7 402
Relationer Det här har legat och skavt hos mig i flera månader nu, men idag hörde jag något som gjorde att det exploderade lite och jag är nu...
2
Svar
21
· Visningar
4 594
Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 301
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp