Min sadel tappar färg!

Remix

Trådstartare
Köpte en ny sadel i Jan nu i år. Använde den hela januari, halva februari. Lånade ut hästen o fick hem en ny. Hon var skadad den första månaden så jag red inte på hela mars. Satte igång henne efter skadan i slutet på mars. Red mars- slutet av april då häst 1 kom tillbaka skadad. Har precis börjat sätta igång henne nu. Suttit på unghästar som endast ridits varannan dag.

Till problemet: Sadeln har tappat färg på bakvalvet o där man har skänkeln.
Finns det nån garanti som täcker? Den gnisslar även.


Lite luddigt inlägg. Det här började redan i mars. Jag reagerade inte så mycket utan trodde det var normalt på svarta sadlar.
 
Sv: Min sadel tappar färg!

Vad är det för märke på sadeln?

Har själv en svart sadel som jag köpte för 3år sedan och den behåller fortfarande sin färg trots att jag använt den dagligen. Den är alltså lika svart som när den köptes
 
Sv: Min sadel tappar färg!

låter inte alls normalt, jag köpte en fräsh, men begagnad svart sadel förra året och den är svart... men om din var ny borde kvittot gälla som garanti (ja, jag är försäljare...) kontakta den du köpte den av eller jag skulle gå på tillverkaren direkt och i lugn och fin ton bara beskriva problemet så borde det inte vara några problem att byta den om du skött den som du ska
 
Sv: Min sadel tappar färg!

Jag fick med en garantilapp. Man kunde öppna den och där skulle man fyllt i datum när sadeln köptes men det gjorde dom aldrig.
 
Sv: Min sadel tappar färg!

jacson är ju inte direkt ett kvalitetsmärke....

men det skadar ju inte att höra med butiken där du köpte den, ta med sadeln och kvittot och hör vad dom säger.
 
Sv: Min sadel tappar färg!

Jacson har haft det bekymret förr med sina sadlar! De hade en hel omgång med celinesadlar som tappade färgen för att det regnade tex. Min kompis fick en ny! Hade en brun som tappade färgen. Fick en svart- har funkat bra.
 
Sv: Min sadel tappar färg!

jacson är ju inte direkt ett kvalitetsmärke....

men det skadar ju inte att höra med butiken där du köpte den, ta med sadeln och kvittot och hör vad dom säger.

Märkte det men det kändes lite onödigt att köpa en dyr sadel till en 4 åring.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 040
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 981
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 128
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp