Min sambos mamma gillar inte mig

et_flickan

Trådstartare
Skit i rubriken, jag fick hjärnsläpp ;). Hoppas någon kan ändra rubriken till sambo istället för son :P

Hur sjutton gör man?
Jag håller på att få en hjärnblödning av irritation.

Jag är arbetslös, inte bra tycker svärmor.
Jag har en massa skit i bagaget så att säga, det gillar hon inte.
Istället för att söka jobb går jag i skolan, otroligt dåligt tycker svärmor.
Jag valde blommiga tapeter i vargdagsrummet så svärmor tyckte det var fult samt att man inte behövde dricka något, man blev full och yr ändå.

Hon ska alltid kolla igenom våra grejer, byrålådor, kassar som vi har, kvitton på vad vi köpt om det ligger i kassen. Här om dagen var hon uppe för att kolla våran tapetsering och fick syn på att jag köpt mig en samsung s4 samt att sambon köpt sig ett par byxor för tusen spänn istället för att köpa en soffa. Jag behövde en telefon och sambon har slängt alla sina gamla slitna jeans och behövde nya. Vi behöver en soffa men har inte haft tid att köpa en. Sambon jobbar skift och jag har inget körkort, annars hade jag åkt iväg och köpt den soffan vi tittat på.

Hon ska alltid kommentera att vi har stökigt och rörigt hemma. Ja vi kanske inte har det vackraste hemmet i världen men hon har väl för guds skull inte med det att göra.
Hon lämnade vårat hem med att säga att nästa gång hon kommer upp så ska det vara fint!

Hon tror säkert att sambon köpt allt till renoveringen av våran lägenhet men hon har jätte fel. Vi har delat alla inköp som tapeter, målarfärg, penslar, tapetklister m.m.

Börjar bli nervös för den dagen vi får barn, hur orkar man med en sån här svärmor utan att få nog till slut. Jag måste tuffa på mig och sluta vara så vek!
 
Senast ändrad:
Sv: Min sons mamma gillar inte mig

Din svärmor verkar inte ha noterat att det är rätt svårt för unga att skaffa jobb i dagens Sverige. Om du är arbetslös är det DITT problem (om du väljer att se det som problem dvs.) och inget hon har något att göra med. Alls.
Att du har skit i bagaget påverkar väl inte henne? Så länge skiten är just i bagaget och inte något som aktivt pågår, och påverkar hennes son negativt, ser jag inte varför hon ska bry sig?
En utbildning kan leda till jobb. Något hon också verkar ha missat..
Oerhört dum och barnslig kommentar om era tapeter! Är hon fast i fjortisåldern eller?

Jag hade aldrig tolererat att min svärmor röjde runt i mina byrålådor eller kassar. Vad jag, eller min sambo, köper har inte hon med att göra! Du kanske kan ta ett snack med din sambo och be honom prata med henne? Eller tycker han att det är okej att hon beter sig som hon gör? :/

Att konstant påpeka att någon annans hem är rörigt är mycket olämpligt och ffa. otrevligt. Om HON inte vill ha det så i SITT hem så är det hennes ensak. Hur ni har det i ert hem har inte hon med att göra..
Jag skulle se till att det var lika rörigt nästa gång hon kommer på besök enbart för att "prove a point". Hon har ingen rätt att bestämma hur ni ska ha det.

Stå på dig! Prata med din sambo och se till att ni löser detta tillsammans. Du ska inte behöva gå runt och noja över vad din svärmor tycker! :mad:
 
Sv: Min sons mamma gillar inte mig

Jag tror det kvittar vad du gör, din sambo är den som behöver markera.
Nu är inte min svärmor så jobbig, men allt som blir skickar jag sambon. Fungerade super mellan mig och svärmor tills vi fick barn, efter det kan det ibland vara lite småansträngt då vi tycker olika (jag har självklart rätt;)).
 
Sv: Min sons mamma gillar inte mig

Vad säger din sambo?
 
Sv: Min sons mamma gillar inte mig

Min sambo har gång på gång blivit arg och sagt att hon inte har med vårat hem, liv och inköp att göra, även min svärfar blir förbannad och ryter ifrån.

Hon verkar hata sin son också eftersom hon även ska kommentera hans val av bil, kläder, frisyr och allt vad det nu är. Sambon blir faktiskt lite låg. Jag åker till hans föräldrar med lite ont i magen varje gång eftersom jag vet att det alltid kommer att bli något negativt när jag är där.

Vad gäller mitt bagage så är det inget som gör vårat förhållande dåligt, det påverkar inte min sambo. Min arbetslöshet påverkar inte mig direkt, jag är duktig med pangar och det jag får för att jag går i skolan räcker gott och väl för att jag och sambon ska ha ett bra liv. Vi har aldrig dåligt med pengar, vilket också oroar svärmor.

När hon var här så sa hon högt och tydligt att vi var tvungna att köpa en enfärgad soffa. Va i hela friden har hon med det att göra!?
 
Sv: Min sons mamma gillar inte mig

Varför träffar ni henne?
 
Sv: Min sons mamma gillar inte mig

Vi har tänkt på det. Eller varför inte en röd soffa som inte alls passar in.
 
Sv: Min sons mamma gillar inte mig

Låter väldigt klokt! Hon verkar ju gräsligt elak!
 
Sv: Min sons mamma gillar inte mig

Hon är elak. När hon tittar på mig så får jag ont i magen. Det är som att hon säger med ögonen att jag kan dra åt fanders och sluta förpesta hennes sons liv. Vilket jag självklart inte gör då men du förstår vad jag menar.

Inte ens min mamma som har ett humör från helvetet och åsikter kan mäta sig med henne.
 
Sv: Min sons mamma gillar inte mig

Hon verkar vara en oerhört bitter och negativ person.. Usch. Förstår inte hur folk orkar bete sig så illa mot familjemedlemmar :(

Bra att du och din sambo står på samma sida i det hela i alla fall! Kanske ni måste dra det så långt att ni säger att antingen beter hon sig eller så är hon inte välkommen. Tror säkert att både svärfar och farmor/farfar skulle förstå om ni tog det beslutet. De skulle ju vara välkomna ändå :)
 
Sv: Min sambos mamma gillar inte mig

Men jusses. Prata med sambon bestäm vad som ska gälla sedan är det bara att bjuda in svärmor - vänligt men bestämt sätta henne vid köksbordet- och tala om för henne vad som gäller. Typ Ni blir båda sårad och förbannad över hennes sett att bete sig och vill hon ha något med er och/eller er framtida familj att göra är det bäst att hon följer era regler som innebär att har man inget possessivt att säga så säger man inget alls och ni är inte intresserad av hennes åsikter! kan hon inte ta det så får ni vänligt men bestämt visa henne på dörren och säga tack och hej om det inte är så att ni står i någonstags beroende ställning till henne.

Men ta samtalet när ni båda är psykiskt förberedd på det så att ni har övertaget och så det inte bara blir ett utbrott i tillfällig frustration när hon redan börjat irritera er.
 
Sv: Min sambos mamma gillar inte mig

Negativ ja, bitter ja, otroligt fördomsfull också. När vi var på väg att köpa katt kallade hon oss djurplågare. Katt hade man inte i lägenhet och jag behövde bara tänka ordet innekatt så ville hon strypa mig.

Så vi köpte råttor. Det var bra i två år och så var hon här när vi fortfarande hade en råtta kvar. Ja hon fick vara själv ett tag efter vi avlivat den första. Då blev vi nästan kallade djurplågare eftersom vi hade kvar en råtta som andades konstigt (hon blev behandlad med antibiotika). Jag talade om för henne att jag vill ge henne några dagar med behandlingen innan jag tar bort henne för att se om medicinen funkar. Då började hon predika om att man har ansvar, djuret lider ju och blaha blaha. Råttan är nu avlivad, hon blev bara sämre och fick dessutom två knölar på bara några dagar.

Jag blir så trött på människor. Jag har sagt till min sambo att jag inte vill ha henne här nu på ett bra tag. Jag kommer inte kunna säga till henne utan att vara otrevlig jag med och jag vill inte vara på hennes nivå.
 
Sv: Min sambos mamma gillar inte mig

Hon ska alltid kolla igenom våra grejer, byrålådor, kassar som vi har, kvitton på vad vi köpt om det ligger i kassen.

:eek:

Det hade jag aldrig tolererat! Jag hade förväntat mig att min sambo sa ifrån, eftersom det är hans mamma. Men det verkar han ju ha gjort.
Då hade jag helt enkelt sagt, eller ja..bett honom säga om ni kommer överens om det, att hon inte har i era liv att göra förrän hon skärper sig.
 
Sv: Min sambos mamma gillar inte mig

Jag hade en sådan "svärmor", inte riktigt så illa. Men hon skulle lägga sig i ALLT, när hennes son skulle flytta till större lägenhet(som var tänkt till oss båda så småningom) så hade hon åsikter om precis allt. Vi packade porslinet fel för att vi packade i tidningspapper, hjälpte inte att jag sa att jag kommer diska allt innan vi ställdr det i nya skåpen, gardiner, möblering, hur/var allt skulle stå i skåpen osv osv.
Man kunde aldrig va ute på promenad och kika förbi för att säga hej, gör då var man tvungen att komma in på fika..allra helst mat så man vart kvar några timmar. Tyvärr så var mitt ex inte lika bra på att säga ifrån som din sambo lyckligtvis verkar vara, så jag vart den otrevliga. Det var jag som var dum för att jag inte orkade hälsa på typ 3-4 ggr i veckan och vara där ett par timmar varje gång. Men jag gav upp, jag undvek henne så mycket jag kunde, exet fick 0ka dit själv och ta hem dom när jag inte var där..

Konstigt nog kommer vi bättre överens efter att det tog slut, dom skickade kort till mig när dom var utomlands flera år efteråt..dock inte till deras son(mitt ex) :p
kanske var för att jag och hans mor inte längre konkurera om sonen/exet ;)



Men jag hade blivit gaaalen och vägrat umgås med henne om hon beter sig som du skriver!
 
Sv: Min sambos mamma gillar inte mig

Hon är ju bra ett tag efter att min sambo säger ifrån. Min sambo blir nästan aldrig arg, men jäklar vad han kan ta i när det gäller mor sin. Han har massor med gånger rest sig upp och åkt hem med mig i släptåg bara för att mamma alltid ska bråka om något. Då har hon sedan ringt eller smsat förlåt. Han svarar aldrig när hon ringer efter att de tjafsat.

Detta med kassen och byrån såg tyvärr inte sambon. Han pratade med far sin då. Det var jag som noterade det efter att ha varit ute och rökt och fick syn på henne snokandes.
 
Sv: Min sambos mamma gillar inte mig

Men jag hade blivit gaaalen och vägrat umgås med henne om hon beter sig som du skriver!

Vi behöver egentligen hjälp just nu med att spika upp listor efter tapetseringen. Så sambon ska ringa pappa sin imorgon. Jag har sagt till sambon att svärmor inte får komma hit.

Inte nog med det så är jag troligen gravid också. Får se om ett par veckor. Herre min jesus när det ska talas om, om det nu är så :nailbiting:
 
Sv: Min sambos mamma gillar inte mig

Skulle inte accepterat hennes ursäkter eftersom hon fortsätter. Utan sagt ifrån på allvar att ni verkligen inte vill ha henne i ert liv förrän hon tar tag i sina uppenbara psykiska problem. En ursäkt är ju ganska meningslös om hon ändå upprepat beteendet gång på gång på gång.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 186
Senast: alazzi
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 751
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp